به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۵۴۰۱۷

«هزارپا» سانس خوری می‌کند؟!

گروه فرهنگ و هنر: «هزارپا» به عنوان یکی از مدعیان اکران بالاخره از چهارشنبه گذشته روی پرده رفت. با این حال انتشار خبرهایی مبنی بر پیش فروش بلیت های «هزارپا»چند روز پیش از اکران و حاشیه های مراسم اکران خصوصی آن هم باعث نشد که فیلم بتواند رکورد خاصی را از حیث فروش به نام خود ثبت کند.
«هزارپا» سانس خوری می‌کند؟!
البته این بدان معنی نیست که فروش فیلم در دو روز نخست اکران ناامیدکننده بوده،چون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این کمدی پربازیگر توانست ۴۵۰ میلیون تومان فقط در تهران بفروشد.این رقم اما با وجود افزایش قیمت بلیت در مقایسه با دیگر فیلمهای رکوردشکن در دهه ۹۰ چندان هم چشمگیر نیست. مثلا «نهنگ عنبر ۲، سلکشن رؤیا» پارسال در سه روز نخست خود موفق شد با ۱۱۲ هزار نفر مخاطب یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. «سلام بمبئی» هم دو سال پیش در سه روز نخست اکران ۱۳۵ هزار نفر را به سالن‌های سینما کشاند و یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان فروش داشت. «فروشنده» اصغر فرهادی هم دیگر فیلم رکوردشکنی بود که در دو- سه روز اول اکرانش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به جیب زد.مقایسه این رقمها با فروش افتتاحیه «هزارپا» حکایت از آن دارد که فیلم نتوانسته رکوردشکن باشد. ضمن اینکه باید درنظر داشت دو روز افتتاحیه فیلم ابوالحسن داودی همزمان با دو روزی بود که بازیهای جام جهانی فوتبال برگزار نشدند.

رویدادی که در سه هفته اخیر روی فروش فیلمها تاثیرات منفی داشتند.حتی با عنایت به گذر از مرز ۷۰۰ میلیون تومان فروش در تهران و شهرستانها تا عصر دیروز، باز هم اطلاق لفظ رکوردشکن به این فیلم محلی از اعراب ندارد. این در حالی است که شنیده می شود در یکی از پردیس های تهران سانس های دیگر فیلمها در اختیار این فیلم قرار گرفته تا به افزایش فروش آن در روزهای اول کمک کند. فیلم ۷۳ سالن در اختیار دارد و در این پردیس بخصوص،همین دیروز ۲۲ سانس در هشت سالن مختلف اختصاص داده شد که قابل توجه است. پردیس سینمایی مذکور امروز شنبه نیز ۱۹ سانس برای این فیلم در نظر گرفته است. به نظر می رسد ادامه این رفتار تمامیت خواهانه اعتراض صاحبان سایر فیلمها را در روزهای آتی به دنبال داشته باشد.
مرجع : بانی فیلم