به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۵۴۰۳۰

طرح استیضاح ۵ وزیر در مجلس کلید خورد

گروه سیاسی: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم هیأت رئیسه شده است که باید به کمیسیون آموزش ارجاع شود، تعداد امضا‌های اولیه در این مورد بیش از ۲۰ نفر است.
طرح استیضاح ۵ وزیر در مجلس کلید خورد
 علی اصغر یوسف‌نژاد، درباره استیضاح برخی وزرا گفت: در حال حاضر استیضاح وزرای نفت، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و علوم مطرح است.مهمترین صحبت‌های یوسف‌نژاد به شرح زیر است:

*استیضاح آقای زنگنه به کمیسیون نفت و انرژی ارجاع شده، کمیسیون موضوع را بررسی و به هیأت رئیسه نتیجه را اعلام کرده است. نمایندگان قانع نشده‌اند، تعداد امضا‌ها به حد قانونی رسیده بنابراین این استیضاح در مسیر طرح در صحن است.

*استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد، سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در این کمیسیون گذاشته شد، اما به دلیل اینکه سوالات از وزیر زیاد بود، جلسه نیمه‌تمام باقی ماند و باید جلسه‌ای دیگر برگزار شود.

*استیضاح وزیر کار به کمیسیون اجتماعی رفته است و این کمیسیون باید در هفته‌ای که مجلس جلسه دارد با حضور امضا‌کنندگان جلسه بگذارد و بعد اگر امضا‌ها به ۱۰ نفر رسید آن را به هیأت رئیسه اعلام کند.

*استیضاح وزیر کشور هم به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ارجاع شده که باید جلسه بگذارند و بعد نتیجه را به ما اعلام کنند.

*استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم هیأت رئیسه شده است که باید به کمیسیون آموزش ارجاع شود، تعداد امضا‌های اولیه در این مورد بیش از ۲۰ نفر است.

* (در خصوص مطرح شدن استیضاح وزیر علوم) ضعف در مدیریت وزارت‌خانه، دانشگاه‌ها، رسیدگی به وضعیت مدیریت ناکارآمد در استان‌ها، افت شدید علمی در دانشگاها، عدم تحرک و پویایی شخص وزیر برای اداره وزارتخانه، به کارگیری نیرو‌های بازنشسته و بی‌انگیزه در وزارت‌خانه و عدم سازماندهی و بی‌برنامه بودن تشکل‌های صنفی دانشجویی از جمله محور‌هایی است که برای استیضاح غلامی مطرح شده است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: استیضاح مجلس