کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح استیضاح ۵ وزیر در مجلس کلید خورد

ایلنا , 17 تير 1397 ساعت 11:33

گروه سیاسی: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم هیأت رئیسه شده است که باید به کمیسیون آموزش ارجاع شود، تعداد امضا‌های اولیه در این مورد بیش از ۲۰ نفر است.


 علی اصغر یوسف‌نژاد، درباره استیضاح برخی وزرا گفت: در حال حاضر استیضاح وزرای نفت، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور و علوم مطرح است.مهمترین صحبت‌های یوسف‌نژاد به شرح زیر است:

*استیضاح آقای زنگنه به کمیسیون نفت و انرژی ارجاع شده، کمیسیون موضوع را بررسی و به هیأت رئیسه نتیجه را اعلام کرده است. نمایندگان قانع نشده‌اند، تعداد امضا‌ها به حد قانونی رسیده بنابراین این استیضاح در مسیر طرح در صحن است.

*استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی هم به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد، سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در این کمیسیون گذاشته شد، اما به دلیل اینکه سوالات از وزیر زیاد بود، جلسه نیمه‌تمام باقی ماند و باید جلسه‌ای دیگر برگزار شود.

*استیضاح وزیر کار به کمیسیون اجتماعی رفته است و این کمیسیون باید در هفته‌ای که مجلس جلسه دارد با حضور امضا‌کنندگان جلسه بگذارد و بعد اگر امضا‌ها به ۱۰ نفر رسید آن را به هیأت رئیسه اعلام کند.

*استیضاح وزیر کشور هم به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ارجاع شده که باید جلسه بگذارند و بعد نتیجه را به ما اعلام کنند.

*استیضاح وزیر علوم و تحقیقات تقدیم هیأت رئیسه شده است که باید به کمیسیون آموزش ارجاع شود، تعداد امضا‌های اولیه در این مورد بیش از ۲۰ نفر است.

* (در خصوص مطرح شدن استیضاح وزیر علوم) ضعف در مدیریت وزارت‌خانه، دانشگاه‌ها، رسیدگی به وضعیت مدیریت ناکارآمد در استان‌ها، افت شدید علمی در دانشگاها، عدم تحرک و پویایی شخص وزیر برای اداره وزارتخانه، به کارگیری نیرو‌های بازنشسته و بی‌انگیزه در وزارت‌خانه و عدم سازماندهی و بی‌برنامه بودن تشکل‌های صنفی دانشجویی از جمله محور‌هایی است که برای استیضاح غلامی مطرح شده است.


کد مطلب: 154030

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/154030/طرح-استیضاح-۵-وزیر-مجلس-کلید-خورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir