به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۱۵۴۰۴۱

تقاضای۱۲۰ هزار فرهنگی برای مسکن

گروه جامعه: مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین مسکن فرهنگیان با اشاره به اینکه اخیرا مقدمات ساخت پروژه ۴۰۰۰ واحدی در منطقه ۱۵ تهران در حال فراهم شدن است عنوان کرد: در شهرهای مختلف پروژه‌های جدیدی را تعریف کرده‌ایم که از امسال بتوانیم بالغ بر۱۰ هزار واحد مسکونی با رعایت کیفیت مطلوب بسازیم.
تقاضای۱۲۰ هزار فرهنگی برای مسکن
علی قوچ کانلو در استودیو الفبا وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شرکت تامین مسکن فرهنگیان همپای تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت خود را شروع کرده و ۱۵ سال سابقه دارد گفت: عمده فعالیت این شرکت تامین مسکن برای فرهنگیان است.وی افزود: تا سال۱۳۹۶ پروژه‌های بسیاری تدارک دیده شد و از مجموعه هزار واحدی فولادشهر اصفهان تا سنندج و همدان و .... ساخته شد.وی با اشاره به استقرار مدیریت جدید صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۹۶ گفت: از سال ۹۶ سیاستهای جدیدی وضع شد که ارائه خدمات گسترده به فرهنگیان از این جمله است. با توجه به نظرسنجیها ، اولویت اول برای فرهنگیان تامین مسکن است.قوچ کانلو با بیان اینکه در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان بالغ بر یک میلیون عضو داریم که پتانسیل بالقوه بزرگی است عنوان کرد: در شهرهای مختلف پروژه های جدیدی را تعریف کرده‌ایم که از امسال بتوانیم بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکونی با رعایت کیفیت مطلوب بسازیم که ۲۰ درصد زیر قیمت تمام می‌شود.مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین مسکن فرهنگیان افزود: وزارت راه با ما تعامل دارد و زمین مناسب را تامین می‌کند. از سوی دیگر بانک‌ها به اعتبار آنکه این مجموعه متعلق به فرهنگیان است همه گونه همکاری با ما دارند و با شهرداری ها نیز تفاهم‌هایی کرده‌ایم که بتوانیم مجموعه های بزرگی در کلانشهرها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید فعالیتهای ما سوددهی داشته باشد. ضمن همراهی با فرهنگیان و تامین مسکن مناسب برای آنها توجه داریم که فعالیت‌هایمان سوددهی داشته باشد که در نهایت عاید خود فرهنگیان می‌شود.مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین مسکن فرهنگیان با بیان اینکه طبق نظرسنجی به عمل آمده از ۲۰ هزار نفر از اعضای صندوق بیش از ۹۰ درصد اعلام کرده اند که اولویت اولشان مسکن است گفت: در بیش از یک سال گذشته یک مدیریت حرفه‌ای بر صندوق حاکم بوده است و فعالیت های صندوق سمت و سوی مناسبی پیدا کرده است.قوچ کانلو افزود: امیدواری محسوسی در مجموعه اعضای صندوق بوجود آمده و پروژه‌های در شهرهای مختلف در حال تکمیل و تحویل هستند.وی با اشاره به اینکه اخیرا مقدمات ساخت پروژه چهار هزار واحدی در منطقه ۱۵ تهران در حال فراهم شدن است عنوان کرد: پروژه ها معمولا برون سپاری می‌شوند اما خودمان مدیریت می کنیم. در مشهد، شیراز و شهرهای دیگر نیز پروژه‌هایی در دست است و در اسلامشهر نیز پروژه‌ای ۳۵۰ واحدی داریم که احتمالا فراخوان واگذاری آن شهریور انجام شود.مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین مسکن فرهنگیان با بیان اینکه طبق نظرسنجی ها بیش از ۱۲۰ هزار نفر از اعضاء تقاضای مسکن دارند گفت: هنوز با برآورده کردن فاصله‌ها نیاز داریم و میزان تقاضا بیشتر از عرضه است.

قوچ کانلو با بیان اینکه پروژه‌های اجرایی ما تا امروز، تناسبی با تقاضاهای موجود نداشته ولی اکنون نگرش‌ها تغییر کرده است ادامه داد: نحوه عضویت در صندوق در قوانین آمده و کسر سه تا پنج درصد از درآمد حقوق ماهانه است که به حساب صندوق واریز می‌شود و معادل آن را دولت واریز می‌کند. اکنون صندوق در تلاش است حداکثر میزان حق عضویت پرداخت شود و اعضا بعد از بازنشستگی از صندوق خارج نشوند و از سود فعالیتهای اقتصادی منتفع شوند.وی افزود: قبل از تعریف هر پروژه‌ای در شهرها، نیازسنجی انجام می دهیم و سپس توجیه فنی و اقتصادی آن را آماده می کنیم و بعد از تصویب هیئت مدیره، سرمایه گذاری انجام می‌شود. قبلا این روال کامل انجام نمی‌شد و پروژهها با مشکلات بسیاری روبرو می‌شدند.قوچ کانلو ادامه داد: سپس از طریق ادارات کل فراخوان می دهیم. در قزوین فراخوان دادیم اما ۱۲۰ واحد مازاد باقی ماند و شاید علت این بوده که در منطقه مناسبی ساخته نشده است.مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تامین مسکن فرهنگیان با بیان اینکه یکی از کارهای جدید ما ساخت مسکن در بافتهای فرسوده است گفت: با شهرداری و شورای شهر تهران و مشهد مذاکراتی داشتیم و نقطه گذاریهایی انجام شده که حتما در اولویت ماست.

وی تاکید کرد: قبلا این باور وجود نداشت که در مقابل فرهنگیان مسوول هستیم در حالی که امانتدار فرهنگیان هستیم و قصد داریم با مدیریت منطقی و اصولی عمل کنیم.مهندس گرامی، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت تامین مسکن فرهنگیان نیز با بیان اینکه باید مسکن متناسب با توان مالی فرهنگیان و در شان آنها تهیه کنیم گفت: ماموریت این شرکت تامین مسکن است و یکی از نیازهای اساسی فرهنگیان است.وی افزود: در ۹ ماه اخیر چهار پروژه نیمه تمام به اتمام رسیده است. به عنوان مثال در اصفهان و در شرایط سخت، کار به پایان رسید اما پروژه با قیمت بسیار مناسب به فرهنگیان واگذار شد.گرامی با بیان اینکه یکی از دلایلی که شرکت در گذشته دچار مشکل شد، سوء مدیریت بوده است گفت: از یک سو توجه داریم که معلم نباید زیان کند و از آن سو مراقب هستیم شرکت سر پا بماند و زمین نخورد.وی با بیان اینکه شرکت در سال ۱۳۸۲ ثبت شده است افزود: یکی از چالش‌های ما چالش مدیریتی بوده و افراد متخصص چندان حضور جدی در آن نداشته‌اند و تعداد مسکن متناسب با تعداد سنوات فعالیت خدمت نیست. از ابتدا تا کنون۲۶ پروژه با زیربنای ۲۵۰ هزار متر مربع و بالغ بر چهار هزار واحد ساخته شده که بزرگترین پروژه ما پروژه هزار واحدی در اصفهان بوده است. تا کنون در اصفهان، سنندج، همدان، نهاوند، یاسوچ، گچساران، مشهد تبریز، بهشهر، بابلسر، قزوین، هشتگرد، شیراز و فریدونکنار پروژه‌هایی ساخته شده‌اند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: مسکن فرهنگیان