به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۱۵۴۱۷

قتل پیرمرد مهربان به دست پسر شیشه ای

گروه ورزشی: پسر جنایتکار که برای تهیه پول مواد مخدر پیرمرد مهربان را به قتل رسانده بود، هشت روز پس از جنایت شناسایی و دستگیر شد.
ساعت 12 ظهر دوم مرداد امسال، مأموران کلانتري 118 ستارخان از طريق مرکز فوريت هاي پليسي در جريان وقوع جنايت در خانه اي در خيابان ستارخان ، خيابان حبيب اللهي قرار گرفتند که طي آن پيرمرد 70 ساله اي به نام "ابراهيم" به قتل رسيده بود .

با حضور مأموران در محل و تأييد خبر کشف جسد موضوع به پليس آگاهي تهران بزرگ و قاضي کشيک ويژه قتل اعلام ، با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه پنجم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

دختر مقتول پس از حضور در اداره دهم ، در خصوص نحوه اطلاع از مرگ پدرش به کارآگاهان گفت : دوم مرداد در محل کار مشغول به کار بودم که ناگهان تلفن همراهم زنگ خورد . شماره تماس گيرنده متعلق به پدرم بود اما زمانيکه پاسخگوي تماس شدم ، بر خلاف انتظار صداي فردي غريبه را شنيدم که عنوان داشت : " خودتان را به خانه برسانيد !! " و پس از آن تلفن قطع شد . بلافاصله با مادرم تماس گرفته و متوجه شدم که تماس مشابهي نيز با مادرم گرفته شده است . به سرعت ، خود را به خانه رسانده و زماني که به همراه مادرم وارد خانه شديم با جسد پدرم روبرو شديم که با دستان بسته بر روي تخت قرار داشت .

در ادامه رسيدگي به پرونده، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل وقوع جنايت به بررسي ميداني پرداخته و با راهنمايي خانواده مقتول متوجه شدند که گوشي تلفن همراه مقتول به همراه يک دستگاه دوربين عکاسي ، دستگاه پخش DVD و چندين دست البسه مردانه به سرقت رفته است . با آغاز اقدامات پليسي، کارآگاهان با شناسايي افراد مرتبط با مقتول موفق به شناسايي جواني به نام وحيد 29 ساله شدند که بر اساس اظهارات خانواده مقتول از مدتي پيش با مقتول آشنا و طرح دوستي ريخته بود .

با شناسايي "وحيد" و در مراجعه به محل سکونت وي در هشتگرد ، کارآگاهان متوجه شدند که وي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه اعتياد داشته و همزمان با وقوع جنايت از محل سکونتش خارج و ديگر به منزل بازنگشته است. همچنين کارآگاهان در تحقيقات از خانواده وحيد پی بردند که وي پيش از خارج شدن از محل سکونتش ، يک دستگاه گوشي تلفن همراه را به برادرش تحويل داده که دختر و همسر مقتول پس از مشاهده گوشي تلفن همراه عنوان کردند که گوشي متعلق به مقتول است .

با توجه به دلايل و شواهد به دست آمده که همگي نشان از حضور وي در محل جنايت داشت ، دستگيري وي در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفيگاه وي در شهرستان کرج شناسايي شد. کارآگاهان اداره دهم با نيابت قضايي به اين شهرستان مراجعه و 10 شهریور موفق به دستگيري وحيد شدند .

وحيد پس از حضور در اداره دهم لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه آشنايي خود با مقتول و ارتکاب جنايت به کارآگاهان گفت : مدتي پيش و در خيابان جمهوري با مقتول آشنا شدم . به تدريج و به واسطه آنکه مقتول پسري نداشت ارتباط ما هر روز بيشتر شد به گونه اي که پس از مدتي مقتول هميشه عنوان مي کرد که مرا به جاي پسر نداشته اش مي داند . روز جنايت به خانه مقتول رفته بودم تا از وي مقداري پول درخواست کنم اما زماني که متوجه شد که اين پول را براي خريد موادمخدر مي خواهم ، از دادن آن خودداري کرد و حتي پيشنهاد داد که مصرف مواد را ترک کنم .

من که شديدا به مواد نياز داشتم ، در داخل خانه با او درگير شده و ابتدا ضربه اي به صورتش زده و زمانيکه بر روي تخت افتاد ، دستم را بر روي گلويش قرار داده و آنقدر نگه داشتم که ديگر از حرکت افتاد . پس از بستن دستان مقتول ، به سراغ پول هاي داخل خانه رفته اما وقتي هيچ پولي پيدا نکردم اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه ، دستگاه DVD و ...کرده و به استثناي گوشي تلفن همراه ، مابقي آنها را در منطقه مولوي و به قيمت ناچيزي به دست فروشان فروختم تا هزينه خريد مواد خود را تهيه کنم .

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتکاب جنايت ، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر و متهم برای انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۰:۳۵
خدا آخر عاقبت ما را به خیر کند
اینها همه از عواقب بیکاری است (121123)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۴۳
خداوند در قرآن از گروهی از بنی اسراییل سخن گفته که به خاطر گناهی که مرتکب شده بودند به حیوان مسخ شدند.
مسخ شدگان امروز معتادان شیشه ای هستند.ولی فکر نمی کنم هیچ حیوانی به پستی آنها یافت شود (121166)
بهروز
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۳:۳۰
ظاهرا تولید کنندگان و توزیع کنندگان این ماده مرگ آور غیرمشمول برخورد هستند.همانگونه که شرکت کنندگان یک راهپیمایی اعتراضی براحتی بوسیله سیستم شناسایی و دستگیر میشوند شناسایی تولیدکنندگان و توزیع کنندگاناین ماده خطرناک هم امکانپذیر هست.البته اگر انگیزه ای برای اینکار وجود داشته باشد. (121254)