کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلژیک - فرانسه؛ جنگ ستارگان در سنت پترزبورگ

ایلنا , 19 تير 1397 ساعت 13:03

گروه ورزشی: تیمهای فرانسه و بلژیک برای فینالیست شدن در جام جهانی به مصاف هم می روند.


شصت و یکمین بازی مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی 2018 روسیه امشب از ساعت 22:30 دقیقه بین دو تیم فرانسه و بلژیک به انجام می رسد. دیداری که در ورزشگاه کرتوفسکی شهر سنت پترزبورگ برگزار می شود.ورزشگاه کرتوفسکی پیش از این 5 بازی را میزبانی کرده بود و حسن ختام بازی های این ورزشگاه هم جدال بازنده های نیمه نهایی در بازی رده بندی خواهد بود. دیدار ایران و مراکش هم در همین ورزشگاه به انجام رسید.داور بازی آندرس کنها از اروگوئه خواهد بود. داوری که پیش از این دو بازی فرانسه-استرالیا و ایران-اسپانیا را قضاوت کرده بود. هر دو بازی با برتری تیمهای اروپایی خاتمه پیدا کرد. او دو بار از VAR  و یک بار از تکنولوژی خط دروازه استفاده کرد. دو بار هم پنالتی گرفت و در مجموع 6 کارت زرد داد و حالا برای بازی نیمه نهایی انتخاب شده است.فرانسه و بلژیک برای هفتاد و چهارمین بار در طول تاریخ به مصاف هم می روند. در بازی های قبلی 30 برد نصیب بلژیک شده و 24 بار فرانسه به برتری رسیده و الباقی مسابقات با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. آخرین جدال دو تیم به سال 2015 برمی گردد که شیاطین سرخ موفق شدند در خانه خروس ها با نتیجه پرگل 4-3 به برتری دست پیدا کنند. در جام جهانی نیز دو بار این دو تیم به مصاف هم رفتند که در سال های 1938 و 1986 فرانسه با نتایج 3-1 و 4-2 به برتری رسیده است. حالا این دو تیم پر ستاره با نسل های فوق طلایی خود به دنبال قهرمانی هستند. آنها هیچ وقت فرصتی از این بهتر برای جام گرفتن پیدا نخواهند کرد. پس برای جام بردن یا الان هیچ وقت!
  13
فرانسه:
فرانسه 2-1 استرالیا
فرانسه 1-0 پرو
فرانسه 0-0 دانمارک
فرانسه 4-3 آرژانتین
فرانسه 2-0 اروگوئه
تیم ملی فرانسه در این دوره از مسابقات 5 بازی را انجام داده که 4 برد و یک مساوی برای آنها به ارمغان آمده است. آنها در طول این جام 9 گل زده اند و 4 بار هم دروازه شان باز شده است. سه گل در نیمه اول و شش گل در نیمه دوم زده اند.یک گل در 45 دقیقه نخست و 3 گل در 45 دقیقه دوم خورده اند. لوریس و مانداندا روی هم سه کلین شیت داشته اند.تنها جدال فرانسه مقابل تیمهای اروپایی به بازی تشریفاتی در برابر دانمارک برمیگردد که آن مسابقه 0-0 شد. خروس ها تنها یک بار در این جام عقب افتادند که در بازی یک هشتم مقابل آرژانتین بود.آنها توانستند در آن بازی کامبک بزنند و با نتیجه 4-3 به برتری برسند.آنتوان گریزمان و کیلین امباپه هر کدام با سه گل بهترین گلزنان تیم دشان به حساب می آیند. آنها 66 درصد گل های این تیم در این دوره را به ثمر رسانده اند. دیگر گل های فرانسه در این جام توسط پاوارد، واران و عزیز بهیچ بازیکن استرالیا زده شده است.آبی سفید قرمزها پیش از این 5 بار به نیمه نهایی جام جهانی رسیده اند. آنها در سال 1958 در این مرحله به برزیل باختند؛ در سال های 1982 و 1986 نیز مغلوب تیم آلمان غربی شدند. با این حال آن شکست آخرین باختشان در آن مرحله بود و حالا 32 سال است که در آن مرحله نباخته اند. فرانسه در سال 98 با نتیجه 2-1 کرواسی را شکست داد و در سال 2006 نیز با حساب 1-0 از سد پرتغال گذشتند. حال باید دید ششمین بازی آنها در مرحله نیمه پایانی با چه نتیجه ای به اتمام می رسد.
22
بلژیک:
بلژیک 3-0 پاناما
بلژیک 5-2 تونس
بلژیک 1-0 انگلیس
بلژیک 3-2 ژاپن
بلژیک 2-1 برزیل
تنها تیم این جام که موفق شده هر 5 بازی خود را در 90 دقیقه ببرد؛ حالا به نیمه نهایی رسیده است. شاگردان روبرتو مارتینز بعد از باخت به ولز در یورو 2016 دیگر هیچ وقت در بازی های رسمی نباخته اند و در 24 بازی رسمی و غیر رسمی اخیر نیز به 19 برد و 5 مساوی رسیده اند که 7 تای آخری برد بوده است.شیاطین سرخ اروپا برای بار دوم به این مرحله از مسابقات می رسند. آنها در سال 1986 توانستند به نیمه پایانی راه پیدا کنند اما با حساب 2-0 به آرژانتین باختند و پس از آن هم با قبول شکست 4-2 در وقت های اضافه مقابل فرانسه به رده چهارم دست پیدا کردند و حالا بعد از 32 سال بار دیگر به این مرحله راه پیدا کرده اند.بلژیک در این دوره 14 گل زده است. آنها بعد از برزیل سال 2002 که تا نیمه نهایی 15 گل زده بود دومین تیم از لحاظ تعداد گل زده است. این 14 گل توسط ده بازیکن زده شده است. 9 بازیکن بلژیک و فرناندینیو از برزیل که گل به خودی زد. لوکاکو با 4 گل بهترین گلزن شیاطین سرخ به حساب می آید. 9 گل بلژیک در نیمه دوم و 5 گل در نیمه اول زده شده است. آنها یک گل در نیمه اول خورده اند و 4 گل در 45 دقیقه دوم. شاگردان روبرتو مارتینز مانند فرانسه در این جام یک بار مقابل اروپایی ها بازی کرده اند که با یک گل انگلیس را بردند. این تیم فقط یک بار دراین جام عقب افتاده که در بازی برابر ژاپن بود؛ دیداری که در نهایت با نتیجه 3-2 بردند. تیبو کورتوآ که 9 سیو مقابل برزیل داشت در این جام تنها دو کلین شیت داشته است.


کد مطلب: 154193

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/154193/بلژیک-فرانسه-جنگ-ستارگان-سنت-پترزبورگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir