به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۵۴۲۱۰
کرباسیان:

وضعیت مردم را درک می‌کنم

گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد در یادداشتی اینستاگرامی با اشاره به اینکه به عنوان وزیر باید از حیثیت اقتصاد ایران دفاع کند، گفت: مطالبات و خواسته های مردم را رد نمی کنم.
وضعیت مردم را درک می‌کنم
مسعود کرباسیان؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی در یاداشتی اینستاگرامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: به هیچ عنوان مطالبات و خواسته‌های مردم را رد نمی‌کنم و وضعیت آنها را درک می‌کنم.دولت اقدامات اصلاحی و مدیریتی خود را انجام می‌دهد ولی زمانی مردم از آن آگاه می‌شوند که اثراتش را در جامعه و اقتصاد ببینند و حتی شاید گاهی هم نیاز به اطلاع رسانی فراگیرتر در مورد این اقدامات باشد.من وزیر اقتصاد این کشور هستم که خودم را با منافع ملی، توسعه و نیازهای مردم تراز می‌کنم. اما یک رسالت مهم من به عنوان وزیر اقتصاد این است که از حیثیت اقتصاد ایران دفاع کنم. قبول دارم که اخبار منفی مدام در گردش است.به وضعیت ۹۹.۷۲ درصد سپرده‌گذاران شش موسسه مالی و اعتباری منحله بزرگ رسیدگی و مشکلات سپرده‌گذاران رفع شده‌ است. تقریبا می‌توانم بگویم که هیچ اقتصاددانی با هر گرایش فکری در کشور نیست که موضوعی را مطرح کرده، راهبرد و تحلیلی ارائه داده باشد و ما از آن بی اطلاع باشیم یا به آن رجوع نکرده‌ باشیم.در دو ماهه ابتدای امسال میزان صادرات کشور ۲۱.۹ درصد افزایش یافته‌ است. تاکید دولت فروش اموال مازاد بانک‌هاست.

نتیجه اینکه کمیته فروش اموال مازاد بانک‌ها در وزارت اقتصاد شروع به کار کرد و طی ۶ ماه ۴۴۰۰ میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها فروخته شد.دولت موفق شد ۹۹.۷۲ درصد سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را تعیین تکلیف کند، ۱۰۰ درصد واگذاری‌های سال گذشته و دو ماهه امسال به بخش‌خصوصی واقعی بود طی سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ رقم رشد نقدینگی به ترتیب ۳۲.۸، ۲۲.۳ و ۳۰درصد بوده‌است. از سال ۱۳۹۵ حرکت نقدینگی نزولی شد و در این سال به ۲۳.۲ درصد رسید.سال ۹۶ هم نرخ رشد نقدینگی ۲۲.۱ درصد بود. سال ۱۳۹۶ تشکیل سرمایه در بخش ساختمان ۹ دهم درصد مثبت، در بخش ماشین آلات ۲.۵ درصد مثبت و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص هم ۱.۴ درصد مثبت بوده‌استسال گذشته خالص عرضه کار جدید کشور ۷۹۷ هزار نفر و خالص اشتغال جدید ۷۹۱ هزار نفر بوده‌ است. در خرداد ماه امسال دو متغیر اصلی شاخص کل بورس و ارزش بازار، نسبت به خرداد ماه سال گذشته به ترتیب با ۳۸.۳ و ۳۱.۶ درصد رشد مواجه شدند؛در گمرکات زمان ترخیص کالا که یک بحران بزرگ ما بود در مورد صادرات از ۷ روز به یک روز رسیده و زمان ترخیص کالا برای واردات از ۲۶ روز به ۳ روز رسیده‌ و سال گذشته کل تسهیلات اعطا شده به تولید ۱۲ درصد در قیاس با سال ماقبل رشد داشته‌ است.
مرجع : ایلنا