به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۱۵۴۲۲۳
فرانسه 1- بلژیک صفر؛ خروس پرواز می‌کند

خروس‌ها اولین فینالیست جام ۲۰۱۸

گروه ورزشی: فرانسوی‌ها با پیروزی یک بر صفر برابر بلژیک نخستین تیمی شدند که به فینال جام جهانی 2018 رسیدند.
خروس‌ها اولین فینالیست جام ۲۰۱۸
تیم ملی فرانسه بعد از صعود هفت امتیازی و صدرنشینی در گروه C جام جهانی، با نتیجه 4 بر 3 آرژانتین را حذف کرد و در مرحله یک چهارم نهایی 2 بر صفر اروگوئه را شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود ولی به نظر می‌رسد آنها امشب کار سخت‌تری نسبت به پنج مسابقه اخیرشان داشته باشند، چراکه بلژیک در بهترین فرم خود قرار داد و بعد از سه برد متوالی در مرحله گروهی، در نخستین بازی دور حذفی ژاپن را شکست داد و در مسابقه گذشته خود نیز 2 بر یک برزیل را از پیش روی برداشت تا به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند.
خروس‌ها امیدوار هستند بعد از 20 سال مجددا به فینال و بعد از آن قهرمانی جام جهانی برسند و ناکامی سال 2006 را در کسب جام جبران کنند ولی بلژیکی‌ها هم به دنبال تاریخ‌سازی هستند تا با برتری مقابل فرانسه به فینال این رقابت‌ها برسند.
نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه
سه‌شنبه: 97/04/19 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: سن پترزبورگ/ تماشاگر: 64286 نفر
داور: آندرس کونها(اروگوئه)؛ کمک‌ها: نیکولاس تاران، مائوریسیو اسپینوسا و سزار راموس(مکزیک)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)/ کمک داور ذخیره: ماروین تورنترا
 
تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته، کیلیان امباپه، بلیز ماتوئیدی(86- تولیسو)، آنتون گریزمان و اولیویه ژیرو(85- استیون انزونزی).
سرمربی: دیدیه دشان
 

 
تیم ملی بلژیک
تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، ونسان کمپانی، یان فرتونگن، مروان فلینی(80- یانیک کاراسکو)، اکل ویتسل، موسی دمبله(60- دریس مرتنس)، ناصر شاذلی(2+90- میکی باتشوایی)، کوین دی بروین، ادن هازارد و روملو لوکاکو.
سرمربی: روبرتو مارتینس
 

 
اخطار
ادن هازارد(63) توبی آلدروایرلد(71) یان فرتونگن(4+90) از بلژیک
انگولو کانته(87) کیلیان امباپه(2+90) از فرانسه
 
شرح گل
فرانسه 1 - بلژیک 0 (دقیقه 51: ساموئل اومتیتی): ارسال گریزمان از روی کرنر سمت راست زمین را اومتیتی مقابل تیرک اول و بالاتر از فلینی بلند قامت، با ضربه سر تبدیل به گل اول فرانسه برابر بلژیک کرد.