به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۵۴۲۸
عضو کمیسیون بودجه خبر داد:‌

چاپ26هزارمیلیاردتومان پول برای مسکن‌مهر

گروه اقتصادي:‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت قبل برای مسکن مهر ۲۶ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد، گفت: طرح باید ادامه پیدا کند، اما متناسب با نقدینگی موجود.
چاپ26هزارمیلیاردتومان پول برای مسکن‌مهر
موسی‌الرضا ثروتی درباره اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تأثیر طرح مسکن مهر بر افزایش 50 درصدی تورم گفت: حدود 26 هزار میلیارد تومان با تقاضای دولت پول چاپ شد و در اختیار مسکن مهر قرار گرفت بنابراین چاپ پول باعث افزایش نقدینگی شد و افزایش نقدینگی هم افزایش تورم را در پی داشت بنابراین این اظهار‌نظر مبنی بر تورم‌زایی طرح مسکن مهر درست است. وی در خصوص اینکه بهتر است طرح مسکن مهر ادامه یابد یا متوقف شود، اظهار داشت: طرح باید ادامه یابد ولی حجم کار باید به اندازه‌ نقدینگی موجود باشد و در حدی نباشد که موجب چاپ اسکناس و پرداخت آن به مردم شود.

ثروتي تصریح کرد: حدود 26 هزار میلیارد تومان اعتبار مسکن مهر الان منفی است، یعنی مطالبات بانک مسکن از بانک مرکزی است، به عبارتی مازاد بر منابع بانک مسکن پول چاپ شده و در اختیار مردم و پیمانکاران برای خرید مسکن و تأمین مصالح قرار گرفته است. وی گفت: دولت باید طرح مسکن مهر را ادامه دهد و ادامه آن لازم است ولی باید در حد و اندازه منابعش این کار را ادامه دهد.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۱۷
ماشالله !
هر روز یک دسته گل جدید از محمودی و دوستاش رو میشه!
فکر کنم تو این 8 سال به اندازه 80 سال دسته گل به آب داده این مدیر جهانی و دولت پاکش ! (120981)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۴۴
مطالبات بانک مرکزی از بانک مسکن است. یعنی بانک مرکزی چاپ کرده داده بانک مسکن وبانک مسکن هم بصورت وام پرداخت کرده در نهایت بانک مسکن باید این پولها را وصول و به بانک مرکزی بده و بانک مرکزی توزیع نکند (120996)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۴۲
مسکن مهر و طرح هایی از این قبیل بخاطر اینکه در مکانهایی بسیار دور و نامناسب و با کیفیتی بسیار پایین ساخته شده اند جوانان شهری تمایلی به خرید ندارند ولی متاسفانه این امر باعث افزایش مهاجرت جوانان روستایی به شهر ها شده که هیچ کس به این امر توجه نمی کند. تقریبا بیش از 50 درصد مسکن مهر نشین ها روستاییان مهاجر هستند. البته این امر به نفسه بد نیست ولی اثرات منفی بسیار بدی بر روی فرهنگ شهر نشینی داشته و باعث تخریب کشاورزی کشور می شود. بهتر است دولت این مسکن مهر را در روستاها برای جوانان روستایی اجرا کند و امکاناتی هم برای کشاورزی مدرن در اختیار جوانان روستایی قرار دهد. (121057)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۱:۰۹
ای آقا از پیش خرید آهن و میلگرد وسیمان و سایر مصالح ساختمانی اطلاع نداری و نمیدونی چه بلایی سر قیمت آنها آورد (121146)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۱۹
به این میگویند انقلابی و انتحاری عمل کردن دولت کریمه برای خانه دارشدن مستضعفان
البته بدون در نظر گرفتن عواقب آن و نادیده گرفتن دانش اقتصاد
.............. (121071)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۵۳
به عبارت ساده مسکن مهر با پول بدون پشتوانه یعنی از جیب مردم ساخته شده (121082)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۰:۰۵
۸سال بیشتر زمان میبرد تا بفهمیم بر مردم چه مقدار قانون شکنی صورت گرفته است ما همچنان منتظراعلام و انتشار سایر قانون گریزی ها ی دولتین نهم و دهم هستیم (121111)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۰:۱۱
من موندم این اقا محمود چه جوری میخواسته جامعه جهانی رو بچرخونه . یعنی اقای دکتر نمی دونه که پول بی پشتوانه نباید چاپ بشه . در ضمن واقعا با این همه هزینه این باید کیفیت مسکن مهر باشه . بخدا خود این اقایون برای یک ساعت هم حاضر به زندگی تو مسکن مهر نیستند. (121112)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۲۸
دیگه حالم از خبرهای مربوط به دولت دهم بهم میخوره واقعا قابل تحمل نیست
هرکاری دلشون خواسته کردند الانم راحت رفتند براخودشون کیف میکنن اب هم از اب تکون نخورده بیچاره ما ملت (121210)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۰۰:۵۰
بلایی که مدعیان اصولگرایی با آوردن احمدی نژاد بر سر مملکت آوردن مغولان در حمله به ایران نیاوردند! (121294)