به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۵۴۳۳۹

ترامپ: ایرانی‌ها بالاخره برای مذاکره با من تماس خواهند گرفت

گروه بین الملل: دونالد ترامپ گفت: ایران بالاخره برای مذاکره و دستیابی به یک توافق با او تماس خواهد گرفت و این توافق صورت خواهد گرفت.
ترامپ: ایرانی‌ها بالاخره برای مذاکره با من تماس خواهند گرفت
به گزارش بلومبرگ دونالد ترامپ در نشست ناتو ضمن رد نکردن افزایش تنش میان ایران و آمریکا ادعا کرد: من باور ندارم که تنش میان ما و ایران افزایش یافته است. ایرانی‌ها اکنون در مقایسه با گذشته با احترام بیشتری با ما رفتار می‌کنند. ایران اکنون مشکلات زیادی دارد. آنها مشکلات زیادی دارند و اقتصادشان در حال فروپاشی است. آن‌ها نهایتا در نقطه مشخصی با من تماس خواهند گرفت و درخواست توافق خواهند کرد و ما نهایتا توافق خواهیم کرد.

مقامات کشورمان و نیز رهبران کشورهای اروپایی همواره تاکید کرده اند که برجام تنها مربوط به برنامه هسته ای ایران است و موضوعات خارج از آن را شامل نمی شود. همچنین جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که برای ماندن ایران در برجام اروپا باید تضمین های لازم را به ایران در راستای حفظ منافع کشورمان در برجام ارائه دهد. این در حالی است که مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا عدم توجه به مسائل موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران  را دستاویزی برای خروج از این توافق قرار داده‌اند.

حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و فرصت محدودی که در اختیار اروپا قرار گرفت تا مواضع خود را به طور روشن و صریح درباره چگونگی ادامه برجام اعلام کنند، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام مشکلاتی در زمینه اقتصادی، روابط بانکی و نفتی ایجاد شده و شرکت های سرمایه گذار در ایران برای ادامه فعالیتشان دچار تردید شدند.

رئیس جمهور با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی در ارتباط با چگونگی عمل به تعهدات و همکاری هایشان در برجام، آن را مایوس کننده عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بسته پیشنهادی ارائه شده راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود نداشت و یک سری تعهدات کلی در حد بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: دونالد ترامپ