به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۴۳۴۵
مایک پمپئو:

آرزوی ترامپ همکاری منطقه علیه ایران است

گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا در دیدار همتای سعودی خود از آرزوی قلبی ترامپ برای کاهش اختلافات بین کشورهای خلیج فارس و همکاری برای مقابله با ایران خبر داد.
آرزوی ترامپ همکاری منطقه علیه ایران است
هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با اشاره به دیدار مایکل پمپئو و عادل الجبیر در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل گفت: وزیر خارجه از شراکت قوی عربستان سعودی تشکر و از تعهد ما به ادامه همکاری عمیق تر با آن کشور تاکید کرد. وی افزود: وزیران خارجه در این دیدار، درباره طیف وسیعی از مسائل منطقه ای و دوجانبه به ویژه لزوم رسیدگی به تمام تهدیدات از ایران تبادل نظر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بحران یمن اظهار کرد: دو طرف بر حمایت از روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد، تسهیل در دسترسی به کمک های انسان دوستانه و تجاری و توافق جامع برای پایان دادن به درگیری ها تاکید کردند.

نوئرت ادامه داد: وزیر خارجه تاکید کرد رئیس جمهوری ترامپ آروز دارد اختلافات کشورهای خلیج فارس کاهش یافته و در نهایت حل شود و امیدوار است همکاران خلیج فارس ما با یکدیگر همکاری کنند تا امنیت و ثبات منطقه را تقویت کنند و علیه فعالیت های بی ثبات کننده ایران باشند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی با قطر دچار اختلاف هستند و روابط خود را قطع کرده اند. ترامپ در ماه های نخست ریاست جمهوری خود وعده داده بود این اختلاف را حل خواهد کرد اما با تشدید ایران هراسی، تنها توانست «سلاح های زیبا» را به فروش برساند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: دونالد ترامپ