به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۵۴۳۵۲
جشن مدیران تولید سینما برگزار شد

سیروس الوند:ما به جشن زنده هستیم نه اشک

گروه فرهنگ و هنر: جشن مدیران تولید سینما با تقدیر از چند فعال باسابقه این عرصه و تاکید براینکه جشن‌های این چنینی نیاز است و مدیران تولید باید به بیکاران سینما هم توجه کنند برگزار شد.
سیروس الوند:ما به جشن زنده هستیم نه اشک
شامگاه پنجشنبه 21 تیرماه جشن مدیران تولید سینما به دبیری علی قائم مقامی و با تقدیر از یوسف صمدزاده، سعید سعدی،  ناصر مقدس، عباس درخشنده، وحید مشایخی، عبدالله شهباززاده و طاهر امانی به عنوان جمعی از فعالان این حوزه در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

در این مراسم که چند شخصیت غیرهنری از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند، سیروس الوند هنگامی که برای اهدای لوح تقدیر یوسف صمدزاده به جایگاه آمد، با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم بیان کرد: در یک ماه گذشته به چند مراسم عزاداری دعوت شدم و امشب اولین جشنی است که در آن حضور دارم و ناراحتم از اینکه جشن‌ها در حال کم شدن هستند چون ما به جشن زنده هستیم نه اشک.

او خطاب به مدیران تولید هم گفت: شما همانند نخ سینما هستید و در شرایطی که این روزها سینما فقط در دست حدود ۱۵ نفر است باید شرایطی را فراهم کنید تا همکارانی که بیکار هستند نیز در سینما کار کنند.  در این بخش صمدزاده نیز ابراز خوشحالی کرد که این تقدیر در کنار همکاران و اعضای خانواده‌اش و زمانی که در قید حیات است برگزار می‌شود نه پس از مرگ.

کیومرث پوراحمد هم هنگام اهدای لوح تقدیر سعید سعدی درباره این مدیر تولید و تهیه کننده سینما گفت: او از افراد با آرامش و خوب سینما است و حالا که مدیران دولتی به فکر سینما نیستند خوب است که شما هوای خودتان را دارید و برای سینما جشن می گیرید.

در ادامه احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس که برای اهدای لوح تقدیر ناصر مقدس حاضر شده بود، در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه سینماگران می‌توانند در فضای مجازی تاثیرگذار باشند، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا شرایط برای اجرایی شدن قانون صنفی هنر فراهم شود چون نبود این قانون مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سپس پوران درخشنده پیش از تقدیر از برادرش عباس درخشنده گفت: این روزها جامعه ما آرامش ندارد و مسائل اقتصادی و مالی شرایط را برای همه سخت کرده و بسیاری از افرادی که در این مراسم حضور دارند مدت‌ها است بیکار هستند.

مصطفی کواکبیان ـ نماینده مجلس ـ هم در این بخش افزود: مدیران تولید باید به این مساله توجه کنند که جایگاه بسیار مهمی در سینما دارند و باید دست به دست هم دهند تا انحصار را در سینما بشکنند و ما هم در مجلس پشت سر شما خواهیم بود، چون در سینما باید اختلاس‌ها و رقم‌های نجومی و سرکیسه کردن مردم نشان داده شود.

در بخشی دیگر از این مراسم رسول صدرعاملی با اشاره به فیلم‌های تازه‌اش گفت: بعد از ۱۰ سال غیبت با دو فیلم به سینما برگشتم. مدیران تولید قلب تپنده تولید هستند و نباید فراموش کرد که ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم.

همچنین در پایان برای اهدای لوح تقدیر طاهر امانی که در فیلم «سرو زیر آب» حضور  داشت، محمدحسسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی بویژه با فیلم‌های دفاع مقدسی درخشید و محتوای این آثار ارزشمند هنری از دفاع مقدس سرچشمه می گرفت. شهدای عالیقدر شخصیت‌های متفاوتی داشتند که در فیلم‌های دفاع مقدس دیده شدند و همین نکته آثار دفاع مقدسی ما را  با فیلم‌های هالیوودی که درباره جنگ ساخته شده متفاوت می‌کند. او افزود: دنیا به این فکر است که فیلم‌های خوبی را درباره فرار از زندان‌ها در طول جنگ بسازد و نشان دهد اما اسرای ایرانی فرار نمی کردند.

مهران رجبی، یونس صباحی مدیر تولید، سیروس الوند، ذوالقدر ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، حسین محجوب، احمد مازنی ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، پوران درخشنده، مصطفی کواکبیان، علی دهکردی، محمدرضا باهنر، سید محمود دعایی، بهروز افخمی، رسول صدرعاملی از جمله حاضران در این مراسم بودند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جشن خانه سینما