به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۵۴۳۶۹

پزشک امیرانتظام: نیازی به کالبدشکافی نبود

گروه سیاسی: پیکر «عباس امیر انتظام» معاون و سخنگوی دولت موقت مرحوم مهندس «مهدی بازرگان» در دهه پنجاه و سال های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز (جمعه) در قطعه هفت بهشت زهرا تدفین شد.
پزشک امیرانتظام: نیازی به کالبدشکافی نبود
این فعال سیاسی که روز گذشته (پنجشنبه) به دلیل کهولت سن و همچنین بیماری های مزمن ریوی و کلیوی دار فانی را وداع گفت، امروز در ردیف 20 قطعه هفت بهشت زهرا به خاک سپرده شد. بامداد امروز برخی نزدیکان و فعالان سیاسی با حضور در منزل وی در منطقه الهیه با خانواده ایشان ابراز همدردی کرده و در سخنانی به ذکر اوصاف عباس امیرانتظام پرداختند.

در این میان دکتر «بهروز برومند» پزشک معالج امیر انتظام، روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع جنازه امیر انتظام اظهار داشت: حدود 30 سال است که پزشک معالج آن مرحوم هستم و در دو سال گذشته بیش از 20 بار به دلایلی همچون بیماری مزمن ریوی، فشار خون و مشکل کلیوی در بیمارستان پارس بستری شد. وی خاطر نشان کرد: من که پزشک معالج امیرانتظام بودم، مسئولیت صدور گواهی فوت او را پذیرفتم و طبق قانون نیازی به کالبد شکافی پزشکی قانونی نبود.

«الهه امیرانتظام» همسر آن مرحوم نیز  گفت: همسرم ساعت 7 بامداد پنجشنبه دچار تشنج شد. وی افزود: تیم پزشکی با حضور در منزل برای احیای مرحوم تلاش کرد، اما تلاش ها کارساز نبود و قبل از رسیدن به بیمارستان اختر تهران فوت کرد.

امیرانتظام در سال ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد. وی دارای سه فرزند است. وی دارای فوق لیسانس مهندسی برق و ماشین از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۴، گواهینامه بتون از پاریس ۱۳۴۲ و فوق لیسانس در سازه ساختمان از دانشگاه برکلی آمریکا (۱۳۴۳–۱۳۴۵) است.
مرجع : ایرنا