به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۵۴۴۱۴

سریال «دانتون ابی» فیلم می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی «دانتون ابی» بر اساس سریال معروف ساخته «جولین فلوز» با بازیگران اصلی امسال تابستان مقابل دوربین می‌رود.
سریال «دانتون ابی» فیلم می‌شود
کارگردانی این فیلم سینمایی را «برایان پرسیوال» بر عهده خواهد داشت و «جولین فلوز» خالق مجموعه تلویزونی «دانتون ابی» نیز نویسنده فیلمنامه آن خواهد بود. ساخت فیلم سینمایی «دانتون ابی» از همین تابستان امسال کلید می‌خورد و برای اکران در سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است. هنوز جزئیات داستان این فیلم فاش نشده اما انتظار می‌رود داستان آن بر اساس فصل آخر سریال آن ساخته شود که ماجرای آن در سال ۱۹۲۶ می‌گذشت. «گرت نئام» ـ تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دانتون ابی» ـ گفت: «زمانی که سریال «دانتون آبی» به پایان رسید رویای ما ساخت فیلمی سینمایی بر اساس آن برای میلیون‌ها طرفدار این مجموعه در سراسر جهان بود و حالا پس از گرد هم آمدن مجدد همه بازیگران، در فاصله کوتاهی از آغاز تولید قرار داریم. فیلمنامه «جولین فلوز» مسحورکننده، جذاب و سرگرم‌کننده است و با کارگردانی «برایان پرسیوال» هدف ما ساخت فیلمی است که همه امیدوارند از «دانتون ابی» روی پرده نقره‌ای تماشا کنند.»

سریال «دانتون ابی» از سال ۲۰۱۰ میلادی و در قالب شش فصل از شبکه «ITV» بریتانیا و «PBS» آمریکا به روی پرده رفت و نمایش آن تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. این سریال در طول مدت نمایش موفق به کسب سه جایزه گلدن گلوب شد و از ۶۹ نامزدی در جوایز تلویزیونی امی ۱۵ جایزه را به خود اختصاص داد و تبدیل به اولین سریال غیرآمریکایی در تاریخ جوایز امی شد که بیشترین تعداد نامزدی را کسب کرده است. داستان این سریال تلویزیونی در یک قصر بزرگ در «یورک‌ شایر» انگستان روی می‌دهد و به زندگی یک خانواده اشرافی به همراه خدمتکارانشان در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنتِ جرج پنجم و پس از آن می‌پردازد. 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سینمای جهان