به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۱۵۴۴۴۱

«سپنتا» در انتظار پلان آخر تصمیم مجمع

گروه سیاسی: محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده که با وجود اینکه اتفاق نظری برای حل مساله اقلیت‌ها وجود دارد اما یکی از فقهای شورای نگهبان به صورت جدی با این موضوع مخالفت کرده‌است.
«سپنتا» در انتظار پلان آخر تصمیم مجمع
محمد صدر، عضومجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون سیاسی و قضایی در مورد موضوع سپنتا نیکنام به توافق نهایی رسیده‌اند،‌گفت:برداشتی که از مجموع بررسی مصوبات در این کمیسیون به دست آمد این است که قضیه آقای سپنتا حل می‌شود.باید دید در خود جلسه اصلی شورا چه مساله‌ای پیش می‌آید اما در جلسه مشترک بین کمیسیون قضایی و سیاسی برداشت عمومی این بود که مصوبه‌ای که کمیسیون داشت، مسئله را حل می‌کند.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از آقایان شورای نگهبان از مخالفان اصلی به حساب می‌آید که ممکن است آنجا باز هم صحبت کنند و تاثیرگذار باشند. باید دید در جلسه چه می‌شود و نهایتا چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.او در پاسخ به این سوال که آیا این فرد از میان حقوقدانان است، گفت: خیر. یکی از فقها است.صدر در پاسخ به این سوال که آیا نظر این یک نفر می‌تواند در جلسه بر دیگر نظرها غالب باشد؟ توضیح داد:نه، می‌خواهم بگویم برداشت کلی بر این است که برخی از آقایان شورای‌نگهبان هم آنچنان با این موضوع مخالف نیستند.

صدر افزود: من فکر می‌کنم چون الان تصویب رای مجلس به نفع و مصلحت نظام است که در نهایت با بررسی‌هایی که انجام شده است، به تصویب می‌رسد. احتمال آن هم زیاد است. چون به هر حال بحث اقلیت‌های دینی و قومی یکی از مسائل مهمی است که نحوه برخورد حکومت هر کشور با آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به شرایط کشور هم که در آن قرار داریم و مشخص هم هست که چه شرایطی است، امیدوار هستم که این طرح تصویب و مشکل حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراها حل شود.این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: اینکه چند رای داشته باشد قابل پیش‌بینی نیست. اما می‌دانم که این قضیه مهمی است که هم به موقعیت بین‌المللی و داخلی ایران و از همه مهمتر انسجام ملی کشور تاثیرگذار است. ما در شرایطی هستیم که باید همه اقلیت‌های قومی و دینی همه و همه با هم همبسته باشیم تا بتوانیم ترامپ را شکست دهیم.
مرجع : اعتماد آنلاین
برچسب ها: سپنتا نیکنام