به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۵۴۵۷۳
روزنامه جمهوری اسلامی:

چه نیازی هست که توافقات مبهم را نشانه موفقیت بدانیم؟

چه نیازی هست که توافقات مبهم را نشانه موفقیت بدانیم؟
گروه سیاسی-رسانه ها: سفر آقای ولایتی به مسکو قطعا با اهدافی متناسب با وظایف دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفت که شاید برای آقای ظریف فرصت مناسب‌تری را برای پیگیری تداوم برجام فراهم کند.روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:سفر آقای ولایتی به مسکو قطعا با اهدافی متناسب با وظایف دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفت که شاید برای آقای ظریف فرصت مناسب‌تری را برای پیگیری تداوم برجام فراهم کند.

 قطعا برخلاف نظر برخی تحلیل‌های جریان انحصارطلب، این سفر هیج ربطی به عملکرد وزارت خارجه و دولت ندارد آنها کار خودشان را بهتر از هرزمان دیگری انجام می‌دهند و حتما اجازه نخواهند داد سیاست خارجی کشور را جریانات جنگ طلب خارجی و داخلی جهت بدهند.

اما آقای ولایتی در مصاحبه‌های خود، گذشته از اعلام مواضع تکراری مثل عبور نفت از تنگه هرمز و امثال آن، از توافق با روسیه در مورد سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری روس‌ها در ایران خبر داد، خبری که به همان اندازه که با بوق و کرنای مخالفان دولت مورد استقبال قرار گرفت، موجب تعجب ناظران سیاسی و اقتصادی شد و نهایتا هم روس‌ها ضمن تکذیب چنین توافقی از برنامه نفت در برابر کالا سخن گفتند! و در بعد سیاسی هم موضوع فشار پوتین برای خروج ایران از سوریه را در دیدارش با ترامپ پیش‌بینی نمودند.

نتیجه هرچه باشد نظام اسلامی باید خود را برای روزهای سخت پیش‌رو آماده نماید و البته در این راه انسجام و هم دلی و هم زبانی شرط اصلی موفقیت است و نیازی هم نیست توافقات مبهم را دستمایه موفقیت‌آمیز بودن یک ماموریت قرار دهیم و افکار عمومی را به اشتباه بیاندازیم. بهتر است هرکس به وظیفه خودش عمل کند هیچ فرد و نهادی طلب‌کارانه سخن نگوید چون همه به این مردم خوب حسابی بدهکارند.
مرجع : روزنامه جمهوری اسلامی
برچسب ها: علی اکبر ولایتی