به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۵۴۶۳۹

دیدار پوتین و ترامپ؛ ترامپ:‌ شروع خوبی بود

گروه بین‌الملل: دیدار رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در هلسینکی، پایتخت فنلاند انجام شد.
دیدار پوتین و ترامپ؛ ترامپ:‌ شروع خوبی بود
خبرگزاری رویترز به نقل از ترامپ گفته است که وی دیدار رو در رو با پوتین را اقدام آغازین خوبی توصیف کرده است. دو رهبر به مدت دو ساعت ‍پشت درهای بسته گفتگو کردند. ولادیمیر پوتین در آغاز این دیدار و پیش از آنکه درهای این نشست به روی خبرنگاران بسته شود خطاب به ترامپ گفت: اکنون زمان گفتگو درباره روابط مان و همچنین مسائل و مشکلات بین المللی در جهان است.
دونالد ترامپ نیز اظهار داشت که توافق و برقراری روابط خوب با روسیه امر خوبی است و اقدام بدی نیست. وی افزود که مهمترین موضوع این است که ما مسائل خوبی برای گفتگو داریم. ترامپ همچنین تاکید کرد که در این نشست درباره تجارت، مسائل نظامی و موشکی، مسائل هسته‌ای و درباره چین صحبت خواهیم کرد. او گفت که ما کمی بیشتر درباره چین و دوست مشترکمان رئیس جمهوری شی جین ‌پینگ صحبت خواهیم کرد. رویکرد دو طرف در آغاز این نشست مثبت به نظر می رسد. دو رهبر در حضور خبرنگاران صحبتی از دشوارترین اختلافات روسیه و ایالات متحده آمریکا از جمله مسئله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، حمایت روسیه از بشار اسد در سوریه و اتهامات اروپایی ها در ارتباط با مسموم کردن جاسوس سابق روسیه در بریتانیا نکردند.با اینکه دقیقا مشخص نیست که آیا ایران هم از جمله موضوعات این گفتگوها خواهد بود یا خیر اما از آنجا که مسئله سوریه در این نشست مطرح خواهد شد احتمال می رود که نقش ایران در سوریه نیز از جمله موضوعات مورد گفتگو باشد.