به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۱۵۴۶۴۱

حملات هوایی اسرائیل به یك فرودگاه سوریه

گروه بین‌الملل: گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دستکم ۹ جنگجوی هوادار رژیم سوریه در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند.
بنا به اعلام این گروه دستکم شش نفر از کشته شدگان سوری بوده اند. دیده بان حقوق بشر سوریه در عین حال تاکید کرده است که گروهی از شبه نظامیان ایرانی نیز در فرودگاه النیرب مستقر بوده اند. رسانه های دولتی سوریه روز یکشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) از حمله موشک‌های اسرائیلی به مواضع نظامی ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه النیرب، در حومه حلب خبر داده بودند. خبرگزاری جمهوری عربی سوریه به نقل از یک منبع نظامی گفته بود که آسیب‌های ناشی از حمله موشکی محدود به خسارات مالی بوده و خسارت جانی به همراه نداشته است.

گروه دیده بان حقوق بشر پیش از اعلام خبر کشته شدن دستکم ۹ جنگجوی هوادار رژیم سوریه، وقوع چند انفجار در نزدیکی فرودگاه النیرب را تائید کرده بود. در مقابل ارتش اسرائیل تاکنون از اظهارنظر در مورد ادعای سوریه مبنی بر حمله به مواضع ارتش این کشور در نزدیکی فرودگاه النیرب خودداری کرده است. اسرائیل که از گسترش حضور نیروهای ایرانی در سوریه ابراز نگرانی می کند طی ماههای اخیر بارها مواضع ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد بشار اسد، را مورد هدف قرار داده است. پدافند هوایی ارتش سوریه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که موشک های پرتاب شده توسط جنگنده های اسرائیلی را در استان قنیطره هدف گرفته و منهدم کرده است. حدود یک هفته پیش نیز تلویزیون دولتی سوریه از حمله چند جنگنده اسرائیلی به پایگاه هوایی «تی فور» (T4) در استان حمص خبر داده بود.
مرجع : یورونیوز