به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۵۴۷۵۳
ترامپ:

عجله‌ای برای خلع سلاح اتمی کره شمالی نداریم

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که هیچ عجله‌ای برای خلع سلاح اتمی کره شمالی که چندی پیش مورد توافق رهبران دو کشور قرار گرفت، وجود ندارد.
عجله‌ای برای خلع سلاح اتمی کره شمالی نداریم
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تغییری در لحن وی است. وی به خبرنگاران گفت: گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی در حال انجام است و به خوبی پیش می‌رود. هیچ محدودیت زمانی برای آن وجود ندارد و برای آن عجله‌ای نداریم. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در نشست روز دوشنبه‌ در هلسینکی درباره کره شمالی هم صحبت کرده و ادامه داد: پوتین در جریان روند کار قرار دارد.

در جریان دیدار 12 ژوئن ترامپ با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی که در سنگاپور برگزار شد، هیچ محدوده زمانی مشخصی برای روند خلع سلاح اتمی کره شمالی در نظر گرفته نشد یا اینکه چگونه این روند باید صورت بگیرد. بیش از یک ماه از برگزاری این نشست گذشته و هنوز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند خلع سلاح اتمی کره شمالی گزارش نشده و مقام‌های کره شمالی نیز بابت این مساله شکایت دارند که آمریکایی‌ها درخواست‌های یک طرف‌های را مطرح کردند. پیش از نشست سنگاپور دولت واشنگتن گفته بود که خلع سلاح اتمی کره شمالی باید بدون تاخیر آغاز شود و پس از نشست نیز واشنگتن درباره آغاز بسیار سریع این روند سخن گفته بود.
مرجع : ایسنا