به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۵۴۷۶۵
توسط موسسه پلی‌تکنیک لوزان محقق شد

کنترل پهپاد بدون ریموت و با حرکت بدن!

گزوه علم و فناوری: محققان "موسسه پلی‌تکنیک لوزان" روش جدیدی برای کنترل پهپادها با استفاده از حرکات بدن ابداع کرده‌اند که ادعا می‌کنند کارآمدتر از استفاده از ریموت هدایت پهپاد است.
کنترل پهپاد بدون ریموت و با حرکت بدن!
اگر تا به حال به استفاده از حرکات بدن خود برای انجام یک بازی رایانه‌ای فکر کرده‌اید، اکنون در زمینه هدایت پهپادها به واقعیت پیوسته است.محققان در سوئیس کشف کرده‌اند که استفاده از بالا تنه بدن برای کنترل یک پهپاد بسیار مؤثرتر از استفاده از یک ریموت است.تیم "موسسه پلی‌تکنیک لوزان"(EPFL) حرکات بدن و فعالیت عضلانی 17 نفر را تحت نظارت قرار داد که هر کدام دارای 19 نشانگر در سراسر بدنشان بودند.پس از آن، شرکت‌کنندگان حرکات یک پهپاد مجازی را از طریق محیط شبیه‌سازی شده در عینک واقعیت مجازی دنبال کردند.دانشمندان با مشاهده الگوهای حرکتی دریافتند که تنها چهار نشانگر واقع در بالا تنه بدن برای کنترل و هدایت یک پهپاد در یک مسیر دارای مانع کافی است و این روش در دو فاکتور دقت و قابلیت اطمینان، نسبت به هدایت پهپاد از طریق ریموت پیشی گرفت.

"جنیفر میلبرت" نویسنده اصلی این مطالعه از آزمایشگاه "مهندسی اعصاب ترانزینت"((Transient Neuroengineering در EPFL گفت: استفاده از تنه به شما این احساس را می‌دهد که شما واقعا در حال پرواز هستید. از سوی دیگر، ریموت‌های رایج با وجود اینکه طراحی ساده‌ای دارند، اما استفاده از آنها به منظور کنترل دقیق در فاصله دور، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.چالش بعدی گروه، توسعه یک فناوری پوشیدنی و کاملا مستقل است. ضمن اینکه برنامه‌های کاربردی زیادی را می‌توان برای این فناوری متصور بود.توانایی کنترل و هدایت پهپاد با تنه بدن و در حالی که سر، اندام، دست‌ها و پاهای شما آزاد است و می‌توان دیگر کارها را انجام داد، یک پیشرفت عمده در زمینه بازی‌های ویدیویی، کنترل پهپادها و حتی هواپیماهای آینده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: پهباد