به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۵۴۷۷۹
امروز در معاملات بورس تهران

شدت افت قیمت سهم‌ها کاهش یافت

گروه اقتصادی: امروز شاخص کل بورس تهران بعد از فراز و فرودهایی در نهایت چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت و تعداد زیادی از گروه‌ها امروز با افت آرام قیمت‌ها مواجه شدند.
شدت افت قیمت سهم‌ها کاهش یافت
امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران تا نیمه ساعات معاملات با مقداری رشد همراه شد اما در ادامه روند کاهشی را ادامه داد و نسبت به روز گذشته ۴.۱ واحد افت کرد. بدین ترتیب نماگر اصلی بازار امروز در تراز ۱۰۷ هزار و ۷۷۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۶ واحد افت تا رقم ۱۸ هزار و ۲۸۹ واحدی کاهش یافت.در عین حال شاخص آزاد شناور با افت ۱۵۶ واحد به رقم ۱۱۶ هزار و ۶۶۴ و شاخص بازار اول پس از ۱۱۵ واحد کاهش به رقم ۷۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید. اما شاخص بازار دوم ۵۲۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۲۲۲ هزار و ۳۲۰ واحد افزایش یافت.پتروشیمی پارس، توسعه معادن و فلزات و معدنی و صنعتی گل گهر سه نمادی بودند که هر یک به ترتیب ۱۳۲، ۵۵ و ۴۶ واحد در نوسانات شاخص تاثیرگذار بودند اما در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۹۲، ۶۳ و ۳۵ واحد تاثیر کاهنده به روند کاهشی شاخص‌های بازار سرعت بخشیدند.امروز در گروه فلزات اساسی، بیشتر نمادها در آخرین قیمت معامله کاهش را تجربه کردند.

همچنین در گروه خودرو با نوسان قیمتی عمدتا کمتر از دو درصد به سمت بالا یا پایین روبرو بودیم.خودرویی‌ها امروز شاهد معامله ۷۶۹ میلیون سهم به ارزش ۷۹ میلیارد تومان بودند و فلزات اساسی شاهد معامله حدود ۷۶ میلیون سهم به ارزش ۲۱ میلیارد تومان بودند.گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز عمدتا با کاهش قیمت همراه بودند و بیشتر نمادهای این گروه با کمتر از دو درصد افت قیمت مواجه شدند. در این گروه ۳.۵ میلیون سهم به ارزش حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت که نشان از کاهش حجم و ارزش معاملات در این گروه است.ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۶۱۵ میلیارد تومان و حجم معاملات به بیش از ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.آیفکس امروز ۱.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۲۱۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۰۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار بورس