به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۱۵۴۸۲

گوگل در عرضه مرورگر از موزیلا جلو زد

گروه علمي و فناوري: افزایش استفاده از مرورگرهای همراه باعث شده تا گوگل بتواند گوی سبقت را از رقیب قدیمی خود یعنی بنیاد موزیلا سازنده مرورگر فایرفاکس برباید.
گوگل در عرضه مرورگر از موزیلا جلو زد
تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی Net Applications نشان می دهد در ماه آگوست 13.4 درصد از کاربران با استفاده از گوشی های همراه و تبلت به اینترنت متصل شدند. در مقابل 85.5 درصد از کاربران با استفاده از مرورگرهای رایانه های رومیزی و شخصی از اینترنت استفاده کردند.
این افزایش قابل توجه باعث شده تا مرورگر همراه گوگل کاربران بیشتری بیابد و در مجموع گوگل با پشت سر گذاردن فایرفاکس رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. بر اساس بررسی های Net Applications حدود 17.5 درصد کاربران در حال حاضر از مرورگرهای همراه و رومیزی گوگل استفاده می کنند.
فایرفاکس هم در مجموع توانسته توجه 16.1 درصد از کاربران را به خود جلب کند. رتبه سوم هم به اپل رسیده که به علت اقبال فراوان به مرورگر همراه این شرکت توانسته 12.2 درصد از کاربران را از آن خود کند. نسخه همراه مرورگر سافاری بر روی آیفون ها و آی پدهای صدها میلیون نفر در سراسر جهان نصب شده است.رتبه اول هم کماکان متعلق به مرورگر IE مایکروسافت است که 57.6 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است، ولی اگر نتواند بر تعداد کاربران مرورگر همراه خود بی‌فزاید سهم قابل توجهی از بازار را از دست می دهد.
مرجع : فارس