کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از آلیسون تا کریس رونالدو

گران ترین تیم دنیا؛ ترکیب یک میلیارد یورویی!

ورزش سه , 29 تير 1397 ساعت 14:29

گروه ورزشی: وبسایت BT Sport به انتخاب گرانترین ترکیب حال حاضر فوتبال جهان پرداخته است.


با انتقال الیسون به لیورپول، بار دیگر رکوردی دیگر شکسته شد و رکورد گرانقیمت ترین دروازه بان جهان که متعلق به جانلوئیجی بوفون بود، پس از حدود 17 سال شکسته شد و به نام الیسون بکر به ثبت رسید. همین موضوع بهانه ای شده تا وبسایت BT Sport به بررسی گرانقیمت ترین ترکیب جهان بپردازد.

 دروازه بان:
در درون دروازه گرانقیمت ترین تیم تاریخ، الیسون بکر، گلر لیورپول حضور دارد. بکر با درخشش های خود در فصل گذشته توجهات بسیاری از جمله رئال مادرید و لیورپول را جذب خود کرد ولی رئال تصمیم گرفت سراغ کورتوا برود و در نهایت لیورپول با پرداخت 67 میلیون پوند، گلر اول تیم ملی برزیل را جذب کرد و او را به گرانقیمت ترین گلر تاریخ تبدیل کرد.

 خط دفاعی:
سه بازیکن از چهار بازیکن این خط دفاعی گرانقیمت، از منچسترسیتی هستند که این موضوع نشان می‌دهد گواردیولا چقدر برای خط دفاعی اش اهمیت قائل است. در سمت راست خط دفاعی، کایل واکر به عنوان گرانقیمت ترین مدافع راست تاریخ حضور دارد. او که در تیم‌های پایه تاتنهام رشد کرده بود و به تیم اصلی رسیده بود، تابستان گذشته با 47.5 میلیون پوند از جمع اسپرز جدا شد و به سیتی پیوست تا در پست خود رکورددار شود.در دفاع وسط، لاپورته از سیتی و فن دایک از لیورپول حضور دارند.  لاپورته فرانسوی با نمایش‌های خوبی که در اتلتیک بیلبائو داشت، مدت ها بود نظر گواردیولا را به خود جلب کرده بود تا در نهایت پپ در زمستان، با 58.5 میلیون پوند او را به خدمت گرفت و پس از فن دایک، او گرانقیمت ترین مدافع تاریخ است.  اما فن دایک نیز برای تقویت خط دفاعی تیم کلوپ در اواخر نقل و انتقالات فصل گذشته از ساوتهمپتون به لیورپول پیوست و با 70.1 میلیون پوند به گرانقیمت ترین مدافع تاریخ تبدیل شد.بنجامین مندی نیز پس از یک فصل درخشان در موناکو، نظر گواردیولا را به خود جلب کرد و سیتی 51.75 میلیون پوند برای جذب او پرداخت کرد ولی او بیشتر فصل را به علت مصدومیت از میادین به دور بود. 

 خط میانی:
 در خط میانی گرانقیمت ترین بازیکنان جهان، سه بازیکن از تیم‌های یونایتد، بارسلونا و رئال مادرید حضور دارند. پل پوگبا که زمانی که از یوونتوس جدا شد و به منچستریونایتد پیوست، 94 میلیون پوند برای انتقالش پرداخت شد که در آن سال، او به گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد، هر چند یک سال بعد رکورد او توسط چهار بازیکن شکسته شد.دیگر بازیکن حاضر در این خط میانی، کوتینیو است که با 112.5 میلیون یورو از لیورپول جدا شد و به بارسلونا پیوست. او نیز ترنسفر پر سر و صدایی داشت و شایعات بسیاری در موردش منتشر می‌شد ولی در نهایت راه نوکمپ را پیش گرفت و به جمع مسی و یاران پیوست.نفر سوم خط میانی، خامس رودریگس است. او سال 2014 و پس از درخشش در جام جهانی، با 67.5 میلیون پوند از موناکو جدا شد و به رئال مادرید پیوست. هر چند که او در حال حاضر در بایرن مونیخ توپ می‌زند ولی همچنان متعلق به رئال مادرید است و به صورت قرضی در بایرن حضور دارد.

 مهاجمان:
 در خط حمله این ترکیب نیز سه بازیکن حضور دارند. نیمار، فوق ستاره پاری سن ژرمن که گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال به حساب می‌آید، با 199.8 میلیون پوند در این ترکیب حضور دارد. انتقال او یکی از جنجالی ترین انتقال های تاریخ فوتبال به حساب می‌آید، از این رو که پاری سن ژرمن با پرداخت رقم فسخ او و در حالی که کمتر کسی فکر می‌کرد چنین انتقالی رخ دهد، ستاره برزیلی را جذب کرد. 

 دیگر مهاجم این ترکیب نیز با یکی از جنجالی ترین انتقال ها، در این تابستان جدا شد. کریستیانو رونالدو که 9 فصل به همراه رئال مادرید بهترین عملکرد ممکن را داشت، سرانجام تصمیم به ترک برنابئو گرفت و با 105 میلیون پوند راهی یوونتوس شد. با توجه به سن و سال رونالدو ( 33 سالگی)، یووه رقمی بسیار بالا برای جذب او پرداخت کرده ولی مطمئنا رونالدو ارزشش را خواهد داشت.نفر آخر ترکیب، فوق ستاره 19 ساله فرانسوی یعنی کیلیان امباپه است. او که به اعتقاد بسیاری ارزشمندترین بازیکن حال حاضر جهان به حساب می‌آید، در تابستان گذشته با 121 میلیون پوند از موناکو جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست. حالا که رئال مادرید به دنبال جذب اوست، رقم درخواستی پاری سن ژرمن بسیار بالاتر از رقم پرداختی اش برای این ستاره است.


کد مطلب: 154901

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/154901/گران-ترین-تیم-دنیا-ترکیب-یک-میلیارد-یورویی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir