به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۵۴۹۱۶

کنترل شهر حلب به ترکیه واگذار می‌شود

کنترل شهر حلب به ترکیه واگذار می‌شود
 
گروه بین‌الملل: وبسایت خبر 7 در گزارشی مدعی واگذاری کنترل شهر حلب به ترکیه در آینده ای نزدیک شد و نوشت: پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، 5.5 میلیون نفر در شهر حلب زندگی می کردند که با آغاز بحران داخلی این کشور و به دلیل جنگ داخلی، بیش از 75 درصد ساکنان این منطقه مجبور به فرار و مهاجرت شدند.
 
به نوشته این رسانه، بازسازی و ساخت شهر حلب که روزگاری یکی از شهرهای بزرگ صنعتی خاورمیانه بود، به ترکیه واگذار خواهد شد و در ادامه با فراهم شدن زمینه برقراری زندگی عادی، بیش از سه میلیون آواره سوری از اروپا و ترکیه به حلب باز خواهند گشت و کنترل امنیتی شهر نیز در اختیار نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه قرار خواهد گرفت. این رسانه با استناد به اطلاعات روزنامه ینی شفق اضافه کرد: مذاکرات هیات های روس و ترک برای واگذاری کنترل حلب به ترکیه در جریان است و به گفته فوآد علیکو عضو ائتلاف نیروهای مخالف دولت سوریه، بخش اعظم فرآیند مذاکراه در خصوص واگذاری کنترل حلب، ادلب و حما از نظر سیاسی و نظامی به ترکیه انجام شده است.

به ادعای این رسانه، با خروج نیروهای جنگجو و دولت سوریه از این مناطق، زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری از ترکیه و اروپا به این منطقه فراهم می شود. بنا بر اعلام وبسایت خبر 7 و به گفته علیکو، در نیمه دوم سال جاری میلادی، کنترل مناطق شرقی، مرکزی، جنوب و غرب سوریه به ترتیب در اختیار آمریکا ـ نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، ترکیه ـ ارتش آزاد، روسیه و دولت مرکزی این کشور خواهد بود.

این رسانه به نقل از علیکو افزود: استقرار نیروهای ترکیه در حلب و بازسازی همه زیرساخت های ویران شده این شهر به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به کشور از حمایت مالی ـ سیاسی کشورهای اروپایی و عربی برخوردار است. کشور سوریه پس از وقوع جنگ داخلی شاهد حضور بسیاری از قدرت های بزرگ و بعضی قدرت های منطقه ای شد به طوری که آمریکایی ها با حمایت از شبه نظامیان کُرد از جمله پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در شمال و شرق این کشور مستقر شدند. نظامیان ترکیه نیز برای مبارزه با گروه های تروریستی به شهرهای مختلف این کشور حمله کرده و چهار هزار کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه را به اشغال خود در آوردند. ترکیه همچنین در قالب تفاهم مذاکرات آستانه و سوچی، 12 پایگاه تحت عنوان 'نقاط دیده بانی' در سوریه احداث کرده است.
برچسب ها: حلب سوریه ترکیه