به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۵۴۹۵
یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد:

اوباما مانع حمله اسرائيل به ایران شد

گروه سياسي: رییس پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد که برنامه این رژیم برای حمله به ایران در سال 2012 به دلیل اعتراضات آمریکا لغو شد.
اوباما مانع حمله اسرائيل به ایران شد
گیورا ایلند، در گفت‌وگو با روزنامه تایمز آو اسراییل مدعی شد بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیراسرائيل) به طور جدی یک حمله بازدارند به ایران را درنظر گرفت، ولی آمریکایی‌ها از این ایده هیجان‌زده نشدند. ایلند مدعی شد که نتانیاهو ابتدا قصد داشت بین سپتامبر و اکتبر سال 2012 دستور حمله به ایران را بدهد اما دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست دست به این حمله نزند، احتمالا به این دلیل که در روند انتخابات آمریکا اختلال ایجاد نکند.
ایلند گفت: اسراییل در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند مستقل عمل کند. ساخت بیت‌المقدس، حمله به غزه و بسیاری مسائل منطقه‌یی دیگر. ما پیش از این که دست به کاری بزنیم نیازی به اجازه گرفتن از آمریکا نداریم، حتی اگر آن‌ها از این کار خوششان نیاید. ولی وقتی منافع آمریکا در موردی وسط کشیده شود نمی‌توانیم برخلاف میل آن‌ها عمل کنیم.

ایلند در عین حال مدعی شد که رژیم صهیونیستی ممکن است در آینده به ایران حمله کند و به این نکته اشاره کرد که با توجه به بی‌میلی واشنگتن برای اتخاذ اقدام نظامی در سوریه احتمال حمله آمریکا به ایران بسیار کم است. وی تایید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حقیقتا قصد حمله به ایران را داشت.

فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۴:۵۹
ای ول! (121509)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۵۹
آقا اين نمايندگاني كه ميخوان از سوريه در برابر جنگ دفاع كنن ... به والله من هزينه سفرشون به سوريه رو متقبل ميشم !

هر چه زودتر برين تو رو خدا ! (121549)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۱:۱۰
قاسمس جان، سوریه هدف اوله اما آخرین هدف نیست. سوریه شکست بخوره سلفی ها و وهابی ها ریختن دم مرزهامون چه بسا درون کشورمان هم گره های تروریستی شان را نفوذ بدن که همین امنیت مان را از دست بدیم. من نمی گم در جنگ سوریه شرکت کنیم، اما دعا کنیم سوریه شکست نخوره! در غیر اینصورت حتی نمی تونیم اینجا کامنت های همو بخونیم. (121746)
استوکولو
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۱۸
ما باید قبول کنیم نیروی نظامی اسرائیل از ما بالاتر است ولی کشور ما کشور پهناورتر و بزرگی است البته نظر شما محترمتر است. (121514)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۰
ای مگس عرصه سیمرغ ... (121516)
ابوسعيدجنابي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۱
خداراشكر بازم (121520)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۲۸
باید آقای روحانی و ظریف تا وضع خرابتر نشده شهامت به خرج دهند روابط ایران و آمریکا را خوب کنند چون اوباما آدم درستی به نظر میاید و ایران با سیاست درست میتونه اونه از دام جنگ طلبان آمریکا و اسراییل و امارات و سعودی دور کنه، اخه خدا وکیلی آمریکا کدوم قسمت ایرانو گرفته که باید دشمن باشیم ؟ تازه من تو تاریخ مطالعه کردم که اگه التیماتوم آمریکا نبود شوروی ارتش سرخشو از آذربایجان ایران خارج نمیکرد و آذربایجان رو از ایران جدا کرده بود (121527)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۰:۴۸
99 درصد نظام ما به خاطر مسائل فرهنگیه و چون با آمریکا در سر این مسئله اختلاف دارن مذاکره نمیکنند 90 درصد اصل نظام حفظ حجابه نمیدونم چه سودی برای نظام داره ولی بشدت از حجاب محافظت میکنند و کلی هم هزینه میدن.البته من با مطالبی که گفتم خودم مخالفم لطفا منفی ندین.عاشق همه مثبتیا :) (121647)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۴۷
کرم از خود خرماست... (121683)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۰:۰۳
عزیز من. شما 8 سال جنگ تحمیلی و 35 سال تحریم های ظالمانه و این همه تهمت و افترا و دروغ پراکنی اینا رو نمی بینی؟؟؟؟ اگه همین آمریکا تحریمهای ضالمانه تبادلات بانکی رو اعمال نمیکرد الان این همه مردم در رنج و عذاب نبودند. یه خورده هم واقع بین باشیم. (121718)
عرفان
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۵:۴۸
ايران بايد صراحتا اعلام کنه که فقط نظره سازمان ملل براش مهمه و طرفداري جبهه خاصي رو در سوریه نداره تا اگر جنگ شد، جامعه جهانی درباره هر گونه اقدام احتمالي تا حدي طرف ايران باشد و اگر هم جنگ نشد ايران بتونه مذاکرات هسته اي رو راحت تر به جلو ببره. من صراحتا مي گم تو اين دنيا مانند بقيه کشور ها بايد فقط به فکره منافع خودمون باشيم و با طرفداري بيهوده از بشار اسد که ديگر يک مهره ي سوخته است کشور رو وارد جنگ نکنيم. مخصوصا الان که هر روز یک مدرکی پیدا می شه که گناه رو بیشتر گردن بشار اسد می اندازه. اگر روسیه داره از سوریه طرفداری می کنه بخاطره اینکه دوست نداره بازار هایش را در منطقه از دست بده و عاقلانه هم هست اما ایران با طرفداریش از اسد داره خودکشی می کنه (121539)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۶:۲۵
"اما دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست دست به این حمله نزند، احتمالا به این دلیل که در روند انتخابات آمریکا اختلال ایجاد نکند"
یعنی واقعا یک ذره تحلیل هم می کنین شما؟؟؟یک ذره فقط؟؟ اوباما اگر جنگی از طرف اسرائیل علیه ایران صورت می گرفت مجبور بود حمایت نظامی بکنه و انتخابات رو تحت الشعاع قرار می داد... (121563)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۷:۵۷
دمت گرم اوباما تو ایران که کسی به فکر نیست (121603)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۱۶
آخه فرزند نا مشروع تو در اون حد و اندازه نیستی که به ما حمله کنی.. (121608)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۹:۳۱
هی میگیم بعد سوریه نوبت ایران هست..بعضی ها بهشون بر می خوره. بابا اصرار برای شکست سوریه دلیلش تهدید بی دردسر برای ایرانه. نکنه اسراییلی ها بیان دم کوچه مان وایستن بعد تازه حالیمون بشه. اینکه اسراییل با ایران کاری نداره خیلبافی خرگوشانه است. (121630)
عسلويه
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۳:۲۰
خيلي ترسو هستين نه به شوري جبهه پايداري نه به بي نمكي شما , شجاعت چيز خوبيه (121705)
داود
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۳:۵۱
غلط کرد
ایران نه عراق و نه افغانستان
تو 8 سال دفاع مقدس با حدالاقل امکانات کل دنیا ضدمون بودند هییییچ غلطی نکردند (121710)
خروس
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۰:۱۲
این خروس بازی ها از اوباما بعیده.
گویا واقعا او با ما ست. (121724)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۰:۲۰
اوباما لطف بزرگی کرده اند . البته به اسرائیل. چون اگه این لطف اوباما نبود ، الان اسرائیل هم نبود. (121730)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۰۳:۲۰
ما اگر هر مشکلی توی کشورمون داشته باشیم ولی اجازه تجاوز به این فرزند نامشروع را نخواهیم داد.جرات این کار را ندارید چون میدونید سند نابودی خودتون را امضا میکنید (121773)