به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۵۵۰۵۸
اعزازی:

روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود

گروه سیاسی: نماینده مردم بناب با بیان این‌که آمریکا برای کشور خطر نیست خطر پرونده‌های فساد اقتصادی است گفت: روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود.
روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود
 ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مشکلات اساسی دارند. تحمل مردم ما بالا است. به رییس جمهور محترم در حوزه‌های مختلف تذکر لازم را داده‌ام ولی نمی‌دانم چرا گوش شنوایی وجود ندارد.وی افزود: هر روز فقیر فقیرتر می‌شود و غنی هم غنی‌تر. از اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم. اشرافی‌گری در افراد بالاخص مسئولین رو به افزایش است. فاصله طبقاتی زیاد است. بعضا رابطه به جای ضابطه جایگزین شده است. رشوه در بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی و قضایی غیرقابل کتمان است. مردم هم این موضوع را از ما بهتر می‌دانند. همین عوامل هستند که نظام ما را تهدید می‌کنند.اعزازی تاکید کرد: ما باید واقعیت را بپذیریم و به فکر اصلاح این موارد باشیم.قبل از این‌که دیگران از ما حساب بکشند خودمان از خودمان حساب بکشیم. امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. در چندین سال گذشته و امروز این موضوع ثابت شده، اما باید توجه داشته باشیم از سویی دیگر فسادی که در بخش‌هایی از دستگاه‌های مختلف نظام رخنه کرده خطرناک است. باید بگویم که نظام را این موارد تهدید می‌کند. مشکلات اصلی مردم ما اقتصادی است به نظر می‌رسد مسئولین اقتصادی توان اداره کشور را ندارند. بازار از دست آنها خارج شده است.

نمایندگان مردم بناب تصریح کرد: مردم مسائلی را در مراجعه به بنده مطرح می‌کنند. مسائل همچون موضوع ارز و سکه شیوه پرداخت ارز دولتی غیرعقلانی بود. مصاحبه سخنگوی قوه قضاییه حاکی از آن است که مسئولین اقتصادی بالاخص بانک مرکزی عمدا به این شکل اقدام کردند ذخایر ارزی کشور را بدون در نظر گرفتن وضعیت ارزی کشور هزینه کردند. ابتدا باید بگوییم که اعتماد مردم نسبت به مسئولین ضعیف شده است و این اقدامات باعث شده اعتماد از بین برود.اعزازی گفت: یک انسان بی‌سواد در حوزه ارز اینگونه عمل نمی‌کرد. آنها می‌گویند ارز را به شرکت‌ها و اشخاص پرداخت کرده‌اند.از سویی دیگر می‌گویند تحریم در راه است ولی این ارزها را برای واردات موبایل هزینه می‌کنند. آیا این موضوع عقلانی است؟ آقای رییس جمهور با چه زبانی عرض کنم تا متوجه شوید که مردم در تامین معیشت خود مانده‌اند. تمام اجناس گران شده است. گرانی قیمت آب، برق و گاز که هر ساله گران می‌شود بر روی زخم مردم نمک می‌پاشد. وزارت نیرو با برنامه قطعی برق خود مردم را دچار مشکل کرده است و پدر مردم را در آورده است. در برنامه خود قرار می‌گذارند که برق را دو ساعتی قطع کنند، اما در عمل این برق چهار ساعت قطع می‌شود.نماینده مردم بناب ادامه داد: اکثر کارخانجات تعطیل شده و کارگران بیکار شدند و از سویی دیگر هر روز خبری در خصوص اختلاس و فساد مالی اطلاع‌رسانی می‌شود.مردم می‌گویند اگر در کشور پول وجود ندارد پس این افراد اختلاس‌گر این پول‌ها را از کجا پیدا می‌کنند. به این نظام رحم کنید. آمریکا برای کشور خطر نیست خطر پرونده‌های فساد اقتصادی است. روابط نمی‌گذارد با فساد برخورد شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان‌ها بیان کرد: وضعیت مالی بیمارستان‌ها مساعد نیست. مردم در هزینه درمان خود مانده‌اند. دولت باید در این حوزه توجه لازم را داشته باشد. بیمارستان‌ها به شرکت‌ها بدهی دارند و در خرید تجهیزات با مشکل روبه‌رو شده‌اند و این موضوع موجب نارضایتی مردم خواهد شد. گاهی عدم وجود تجهیزات لازم موجب می‌شود که بیمار مورد عمل جراحی لازم قرار نگیرد.اعزازی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حوزه آموزش از اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.دیگر فقرا نمی‌توانند از امکانات خوب آموزشی بهره‌مند شوند. مدارس مرزبندی شدند. هر کس که پول دارد می‌تواند در مدارس بهتر تحصیل کند و اگر هم پولی نداشته باشد نمی‌تواند از امکانات آموزشی بهتر برخوردار شود.باید به وضعیت معیشتی معلمین توجه ویژه شود. البته لازم است به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اظهارنظری که درباره مناطق دو زبانه داشته‌اند تذکری بدهم. باید در این خصوص عذرخواهی کنند و الا ما نمایندگان در راستای وظیفه قانونی خود اقدام خواهیم کرد.نماینده مردم بناب با اشاره به مسائل حوزه انتخابی خود تصریح کرد:‌ آبرسانی به دشت بناب مطالبه اصلی مردم است. وزارت نیرو در این خصوص کم‌لطفی کرده محلات شهر بناب از لحاظ آسفالت دچار مشکل است. وزارت راه و شهرسازی در این خصوص توجه کند. روستاهای ما نیازمند تبدیل به شهر هستند.
مرجع : ایسنا