به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۱۵۵۰۸۰

همکاری دولت برای بازگرداندن کودکان به تحصیل

گروه جامعه: "وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در راستای ایجاد فضای همکاری میان با بخش دولتی و خیریه ها اقدام به امضای تفاهم نامه ای با "موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام" کرده است.
همکاری دولت برای بازگرداندن کودکان به تحصیل
این وزارت خانه پس از بررسی دقیق بر روی136هزار کودک بین 6 تا 11 ساله که خارج از مدرسه هستند، به اطلاعات دقیق و واقعی از  10 هزار کودک بازمانده از تحصیل دست یافته است که به دلیل مشکلاتی از جمله فقر اقتصادی و یا فقدان سرپرست موثر مدرسه را ترک کرده اند و تحت پوشش هیچ ارگانی نبوده اند. بازگرداندن این تعداد دانش آموز به مدرسه، پیگیری هدفمند و رسیدگی به وضعیت آنها فعالیتی است که به دلیل وسعت آن خارج از توانایی یک ارگان یا یک سازمان است.

در همین راستا "وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی" پس از انجام بررسی های دقیق از موسسات فعال در حوزه حمایت از تحصیل کودکان وارد مذاکراتی به منظور ساماندهی و رفع این معضل اجتماعی به عنوان  یکی از دلایل آسیب های اجتماعی شد.

بر اساس این تفاهم نامه موسسه دارالاکرام ظرفیت های موجود خود از جمله در حوزه نرم افزار که شامل سامانه "به مهربانی" (bemehrbani.ir) می شود و همچنین به کارگیری فرآیندهای دقیق و علمی، کادر مجرب و شعب خود با همکاری افراد خیر و دغدغه مند کشور در راستای بازگرداندن این دانش آموزان به مدرسه فعالیت نماید.

در همین ارتباط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ه در بازگرداندن کودکان به مدرسه با "دارالاکرام" همکاری می کند.  محمد جواد آذری جهرمی در این جلسه درخواست های این موسسه در جهت تسهیل دسترسی دانش آموزان این موسسه به فضای اینترنت و بهره مندی از آموزش های آنلاین دستور بررسی و همکاری را به سازمان های متبوع این وزارت خانه اعلام نمود.

چندسال پیش موسسه دارالاکرام طی نامه ای از وزیر ارتباطات درخواست کرد برایب توسعه خدمات به دانش آموزان محروم از تحصیل تسهیلاتی را در نظر بگیرد و از جمله در معاونت زیرساخت و شرکت های اپراتوری با سامانه "به مهربانی" همکاری کنند. تاکنون معاونت پشتیبانی وزارت ارتباطات و معاون امور مشترکین شرکت مخابرات ایران و مدیرعامل شرکت ایرانسل آمادگی خود را برای حمایت از طرح های توسعه ای "موسسه دارالاکرام" برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل اعلام کرده اند.

موسسه دارالاکرام از سال 1380 در حوزه حمایت از تحصیل کودکان مستعد بازمانده از تحصیل و در معرض ترک تحصیل حمایت می کند و هم اکنون در حدود 3000 دانش آموز را تحت حمایت خود دارد.

این موسسه در کنار اعطای بورسیه تحصیلی خدمات آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و ... را به دانش آموزان ارائه می دهد و هم اکنون با رویکرد به روز رسانی فعالیت های خود و گسترش کمی و کیفی این فعالیت ها اقدام به راه اندازی سامانه نرم افزاری به مهربانی bemehrbani.ir نموده است. پیش بینی می شود: با استفاده از نرم افزار به مهربانی امکان استفاده از محتوای آموزشی بر بستر اینترنت برای دانش آموزان تحت حمایت فراهم خواهد شد.
برچسب ها: کودکان کار