به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۵۵۱۵۵

Equalizer ۲ پرفروش‌ترین فیلم هفته شد

گروه فرهنگ و هنر: یک نوع گوناگون از رکورد در این هفته شکسته شد. در بین ده فیلم پرفروش این هفته در باکس آفیس، هشت فیلم دنباله‌هایی برای قسمت‌های قبلی هستند که این مسئله اتفاق جالب توجه‌ و متفاوتی است. در بین این هشت فیلم، دو فیلم the equalizer 2 و mamma mia! here we go again رقابت تنگاتنگی در بالای جدول داشتند.
Equalizer ۲ پرفروش‌ترین فیلم هفته شد
در بالاترین رتبه‌ی باکس آفیس این هفته، فیلم the equalizer 2 از شرکت سونی قرار گرفته است که ستاره‌ای همچون دنزل واشنگتن (denzel washington) در آن حضور دارد و کارگردان آن نیز آنتوان فوکا (antoine fuqua) است. این فیلم توانست در نخستین هفته‌ی اکران خود، ۳۵٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشد و مقدار کمی از فیلم اول که توانسته بود در هفته‌ی اول ۳۴٫۱ میلیون فروش کند، بیش‌تر فروخته است. البته با اختلاف اندکی نسبت به فیلم دوم توانسته این جایگاه را کسب کند. تفاوت فروش فیلم اول و دوم فقط ۱٫۴۴ میلیون دلار بوده است.فیلم the equalizer 2 از دیدگاه مخاطبین در cinemascore امتیاز خوب a‌ را کسب کرد ( نسبت به نسخه‌ی قبل که امتیاز -a را کسب کرده بود، عملکرد بهتری نشان داد). آمار نشان می‌دهد که ۵۸ درصد مخاطبین این فیلم در هفته‌ی اول، مرد و ۴۲ درصد زن بوده‌اند. نسبت درصد مخاطبین فیلم نخست ۵۲ به ۴۸ بود. اگر بخواهیم به هفته‌ی آینده نگاهی بیاندازیم، طبیعی است که فیلم با کاهش فروش قابل‌توجه‌ای رو به رو خواهد شد؛ زیرا هفته‌ی آینده تام کروز بار دیگر در نقش ایتان هانت در فیلم mission: impossible – fallout به پرده‌های سینما بازخواهد گشت. مشخص است که ماموریت غیرممکن تعداد زیادی از مخاطبین equalizer را جذب خود کند.

در بازار بین‌المللی، the equalizer 2 در یازده کشور مختلف اکران شد و توانست در این کشورها ۳٫۳ میلیون دلار فروش کند. بر اساس گزارش سونی، این میزان فروش نسبت به فروش نسخه‌ی قبل در همین بازه و در همین بازارها ۳۰ درصد بیش‌تر بوده است. بیش‌ترین فروش این فیلم در بازار بین‌المللی، متعلق به کشور استرالیا است که با ۲٫۲ میلیون دلار سهم عمده‌ای از بازار این فیلم را در اختیار دارد. در هفته‌های آینده، این فیلم در کشورهایی نظیر اسپانیا (۱۰ اوت)، فرانسه (۱۵ اوت)، برزیل (۱۶ اوت)، آلمان (۱۶ اوت)، مکزیک (۱۷ اوت)، انگلستان (۱۷ اوت)، روسیه (۶ سپتامبر)، ایتالیا (۱۳ سپتامبر)، کره جنوبی (۱۳ سپتامبر) و ژاپن (۵ اکتبر) اکران خواهد شد.mamma mia! here we go again شرکت یونیورسال توانست در نخستین هفته‌ی اکران خود ۳۴٫۳۸ میلیون دلار فروش کند و این هفته را در جایگاه دوم باکس آفیس به پایان رساند.

هرچند که فیلم از پیش‌بینی‌های اخیر کمتر فروخته است، اما همچنان فروش فیلم در هفته‌ی افتتاحیه بسیار قوی و خوب بوده است. فیلم اول که در سال ۲۰۰۸ میلادی اکران شد، کار خود را در باکس آفیس با فروش ۱۴۴٫۱ میلیون دلاری به اتمام رساند که احتمال می‌رود این فیلم بتواند آن جایگاه را به راحتی کسب کند. این فیلم در cinemascore از دیدگاه مخاطبین امتیاز -a را دریافت کرده است. همانطور که مشخص است، عمده مخاطب فیلم را زنان تشکیل می‌دهند. به همین خاطر ۸۳ درصد مخاطبین فیلم در این هفته زن بوده‌اند.در بازار بین‌المللی، mamma mia! here we go again در ۴۱ بازار مختلف اکران شد که در ۳۴ بازار از این بازارها عملکرد بهتری داشته است. بیش‌ترین فروش این فیلم در بازار بین‌المللی در کشور انگلستان (۱۳٫۱ میلیون دلار)، ایرلند و آسترالیا (۵ میلیون دلار)، آلمان (۴٫۵ میلیون دلار)، سوئد (۲٫۶ میلیون دلار)، نروژ (۲ میلیون دلار)، اسپانیا (۲ میلیون دلار) بوده است. این فیلم در بازار بین‌المللی ۴۲٫۴ میلیون دلار فروش کرد. به این ترتیب، فروش جهانی و کلی این اثر تا به این لحظه ۷۶٫۷۸ میلیون دلار بوده است. هفته‌ی آینده فیلم در فرانسه، سوییس، کرواسی و لهستان اکران خواهد شد.

hotel transylvania 3 شرکت سونی با کاهش ۴۷ درصدی فروش در دومین هفته‌ی خود توانست فروش ۲۳٫۳ میلیون دلاری را تجربه کند. هم اکنون فروش داخلی این انیمیشن در آمریکا به رقم ۹۱ میلیون دلار رسیده است. این انیمیشن همچنین در بازار بین‌المللی هم ۳۷٫۷ میلیون دلار دیگر فروش کرد و فروش بین‌المللی خود را به ۱۱۵٫۶ میلیون دلار رسانده است. در مجموع، در بازار جهانی فروش این فیلم در این لحظه ۲۰۶٫۷ میلیون دلار است.در جایگاه چهارم ant-man and the wasp شرکت‌های دیزنی و مارول قرار دارد که در هفته‌ی سوم اکران خود با ۴۵ درصد کاهش فروش مواجه شده است. با فروش ۱۶ میلیون دلاری این قسمت، فروش داخلی این اثر در آمریکا به ۱۶۵ میلیون دلار رسیده است. همچنین این فیلم در بازار بین‌المللی هم ۲۱٫۶ میلیون دلار دیگر فروش داشت و فروش بین‌المللی خود را به ۱۸۹ میلیون دلار رساند.فروش جهانی این اثر تا به این لحظه به ۳۵۳٫۵ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر این فیلم حدوداً در ۵۶ درصد بازارهای بین‌المللی اکران شده است و قرار است هفته‌ آینده در کشور‌هایی نظیر آلمان، اتریش، مجارستان و در ماه آینده در کشورهای انگلستان، ایتالیا و ژاپن اکران شود.
لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:
Equalizer ۲ پرفروش‌ترین فیلم هفته شد
فیلم‌های هفته‌ی آینده:
هفته‌ی آینده قرار است یکی از فیلم‌های موردانتظار و پرطرفدار اکران شود. فیلم mission: impossible – fallout که هم‌اکنون بازخورد خوب منتقدین را نیز دریافت کرده است، در هفته‌ی آینده در ۴۰۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد. با توجه به بازخوردهای بسیار خوب نسبت به فیلم، این امید وجود دارد که ماموریت غیرممکن – فال‌اوت بتواند از فروش افتتاحیه قسمت دوم نیز پیشی بگیرد. شما می‌توانید نظر منتقدین مختلف در رابطه با این فیلم را در سینماگیمفا مشاهده کنید.همچنین، برادران وارنر نیز انیمیشن teen titans go! to the movies را در بیش از ۳۰۰۰ سالن سینما نمایش خواهند داد.
مرجع : برترین ها