به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۱۵۵۱۷۲
رییس شورای شهر سرپل ذهاب: کانکس‌های داده شده غیراستاندارد است

بودجه‌ای برای ساخت سرپل‌ذهاب داده‌ نشده‌ است

گروه جامعه: رییس شورای شهر سرپل ذهاب گفت: هنوز بودجه‌ای برای ساخت شهر به شهرداری و شورای شهر برای زیرساخت‌ها و آسفالت پرداخت نشده است.
بودجه‌ای برای ساخت سرپل‌ذهاب داده‌ نشده‌ است
سید مجتبی جاسمی (رییس شورای شهر سرپل ذهاب) در رابطه با وضعیت مناطق زلزله‌زده بخصوص پس از زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته بیان داشت: وضعیت سرپل‌ذهاب بعد از این زمین لرزه عادی است و مشکل خاصی گزارش نشده است، اما ثلاث باباجانی و تازه آباد که به کانون زلزله نزدیک بوده‌اند، دچار خسارت شده است.او با انتقاد از اعتبارات کمی که برای بازسازی یا ساخت خانه‌ها اختصاص یافته است، گفت: از قبل اعلام کردیم؛ بودجه‌ای که برای ساخت و ساز لحاظ شده کم است و کفایت نمی‌کند و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه قیمت مصالح بالا رفته است، تعداد زیادی از خانه‌‌ها زیرسازی شده‌اند و حتی به اسکلت رسیده است، اما همینطور نیمه کاره مانده، چون مردم پولی ندارند تا هزینه ها را بدهند.جاسمی گفت: مردم حدود 50 میلیون بابت زیرسازی خانه هزینه کرده‌اند، این در حالی است که نزدیک به 55 میلیون تومان وام پرداخت شده است، این یعنی ساخت و بازسازی از یک مرحله دیگر به سرانجامی نخواهد رسید و مردم همچنان بلاتکلیف هستند.

او در ادامه گفت: یک نفر می‌گفت که حدود 14 میلیون تومان هزینه بتن آماده پراخت کرده است. مردم باید خانه هایی بسازند که امن باشد وقتی پول نباشد، چطور باید ساخت و ساز کنند؟ خیلی از مردم با اینکه خانه‌های آنان تخریبی بود و باید تخریب انجام می‌دادند؛ درخواست داده‌اند که به تعمیری تبدیل شود تا بتوانند با هزینه کمتری به خانه خود بازگردند، ‌این مساله از لحاظ ایمنی ساختمان مشکل دارد.جاسمی در رابطه با وضعیت مستاجرها بیان داشت: مستاجرها هنوز بلاتکلیف هستند و هیچ زمینی به آنها داده نشده است، بسیاری از مستاجرها نه خسارتی دریافت کردند و نه زمینی. مردم همچنان در کانکس  و چادر زندگی می‌کنند.رییس شورای شهر سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: البته با کانکس‌های غیراستانداردی که به مردم داده شده، چادرها کمی خنک تر هستند، کانکس‌ها استاندارد نیست و نمی‌تواند جوابگوی گرمای سرپل‌ذهاب باشد.

جاسمی خاطرنشان کرد: مبلغی که برای خرید یخچال و کولر برای مردم در نظر گرفته شده بود و باید توسط هلال احمر پرداخت می‌شد؛ متاسفانه تعداد زیادی از مردم آن را هنوز دریافت نکرده‌اند.او در رابطه با وضعیت بازسازی شهر گفت: ماشین آلات به شهر آسیب زده است، متاسفانه جداول بر اثر تردد ماشین‌های سنگین تخریب شده است، هنوز هم بودجه‌ای برای ساخت شهر به شهرداری و شورای شهر برای زیر ساخت‌ها و آسفالت پرداخت نشده است.وی در پایان تاکید کرد که وضعیت درمانی مناطق زلزله‌زده درست مثل هفته‌های اول زلزله و همان بیمارستان صحرایی است و بیمارستان تخریبی هنوز نوسازی نشده است.
مرجع : ایلنا