به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۵۵۲۴۲

ناتوانی طلا از افزایش بیشتر قیمت

گروه اقتصادی: قیمت طلا روز سه‌شنبه بدنبال رشد ارزش دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا و عدم واکنش سرمایه گذاران به جنگ لفظی دونالد ترامپ علیه ایران کاهش پیدا کرد.
ناتوانی طلا از افزایش بیشتر قیمت
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۲۱.۶۱ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۲۲۱.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۵.۵۰ دلار یا ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۲۲۵.۶۰ دلار بسته شد و عمده رشدی که در معاملات روز جمعه داشت را از دست داد.شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارزش بزرگ ثابت بود و در ۹۴.۶۶۲ واحد ایستاد. این شاخص هفته گذشته به ۹۵.۶۵۲ واحد صعود کرده بود که بالاترین حد در یک سال اخیر بود.دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه به رییس جمهور ایران هشدار داد آمریکا را تهدید نکند در غیراین صورت با پیامدهای ناگواری مواجه خواهد شد. دکتر حسن روحانی در سخنانی به آمریکا درباره دنبال کردن سیاستهای خصمانه علیه ایران هشدار داده بود.به گفته تحلیلگران، قیمت طلا که در شرایط ناملایمات اقتصادی و سیاسی به دلیل افزایش تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی مطمئن صعود می‌کند، این بار موفق نشد افزایش پیدا کند.استفن اینس، مدیر معاملات شرکت OANDA در این باره گفت: جنگ لفظی میان ترامپ و روحانی مورد توجه بازار قرار نگرفت.

تصور می‌کنم بازار دریافته است احتمال اینکه جنگ لفظی اخیر به اقدام نظامی منتهی شود، اغراق آمیز است.تحلیلگر بانک OCBC نیز اظهار کرد کاهش قیمت طلا و نفت در شب گذشته نشان داد سرمایه‌گذاران به جای ریسک‌های ژئوپلیتیکی که معمولا ماهیت موقتی دارند، به مسئله مازاد عرضه متمرکز شده اند.بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا تحت تاثیر انتظارات برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا با وجود انتقاد ترامپ از سیاست پولی، روز دوشنبه به بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر صعود کرد.به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ، طلا از نظر فنی به سختی تلاش می‌کند بهبود قیمت پیدا کند و تا زمانی که ارزش دلار بالا می‌ماند، قیمت طلا رشد چندانی نخواهد داشت.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری بین محدود ۱۲۱۴ تا ۱۲۳۷ دلار ثابت خواهد ماند.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۳۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۸۲۶.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۰۸.۸۵ دلار رسید.
مرجع : ایسنا