به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۵۵۲۷
نمی‌توانند بر اقدام خود سرپوش بگذارند؛

تخلف‌مالی‌روزهای‌آخر دولت‌دهم بیش از16میلیارد

گروه سیاسی: مجلس مطلع است که 16 میلیارد تومان در روزهای آخر برقراری دولت دهم، طی یک چک به حساب دانشگاه ایرانیان منتقل شده است. این دست از رفتارها در دولت دهم بیش از یک یا دو مورد است و انتظار داریم تا دولت یازدهم این موارد را از طریق اسنادی که امروز در اختیار دارد به قوه قضاییه اعلام کند.
تخلف‌مالی‌روزهای‌آخر دولت‌دهم بیش از16میلیارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که دولت دهم بعد از علنی شدن برداشت مجرمانه 16 میلیاردی برای دانشگاه ایرانیان این اعتبار را به خزانه عودت داد، گفت: دستگاه قضا صرف ارجاع برداشت این اعتبار باید برخورد کند. عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به اعلام مجرمانه بودن برداشت 16 میلیارد از حساب خزانه دولت توسط دولت دهم برای دانشگاه ایرانیان گفت: برداشت پول از حساب خزانه و بیت المال و اختصاص آن به هر حساب دیگری غیر قانونی است.

نماینده شهرضا در مجلس افزود: مجلس مطلع است که 16 میلیارد تومان در روزهای آخر یا روز آخر فعالیت و برقراری دولت دهم، طی یک چک به حساب دانشگاه ایرانیان منتقل شده است.حیدرپور تصریح کرد: زمانی که این مسئله برداشت علنی و رسانه ای شده است، این 16 میلیارد به صورت مجدد به حساب خزانه بازگشت و ارجاع داده شده است.

وی تاکید کرد: صرف ارجاع و بازگردادن این پول کافی نیست و خود عمل برداشت غیر قانونی بوده است و این فرآیند از اساس غیر اصولی و مجرمانه تلقی می شود. حیدرپور با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با این برداشت و واریز مجدد افزود: قوه قضاییه به این نکته که پول به حساب خزانه ارجاع شده اکتفا نکند و موضوع این برداشنت مجرمانه را مورد رسیدگی قرار دهد. وی ادامه داد: این دست از رفتارها در دولت دهم بیش از یک یا دو مورد است و انتظار داریم تا دولت یازدهم این موارد را از طریق اسنادی که امروز در اختیار دارد، بررسی و موارد تخلف را به قوه قضاییه اعلام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تقاضای ما در مجلس از دولت یازدهم این است که همه دسته چک ها و حساب هایی که در اختیار دولت دهم بوده-اعم از خارج از شمول و داخل شمول- مورد بررسی قرار دهند و موارد این چنینی پس از رسیدگی برای برخورد قضایی و بازگشت اعتبار به خزانه و بیت المال به نهادهای قضایی معرفی شود.
مرجع : شفاف

۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۲:۵۷
بی کاری با تاسیس دانشگاه منطقیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (121835)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۲۲:۲۹
خوب بگین تا ته جارو کردن رفتن (121965)
محسنی
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۴:۵۰
اتفاقات زیادی می افتد که کسی از آنها مطلع نمی شود و اینها چیزهای کوچکی است که برحسب تصادف بر ملا شده است . (121870)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۷:۱۸
چرا به تخلفات م. هـ رسیدگی نمیشه؟ (121910)
عباد
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۰۰
خدا عوض دهد شما را . (121879)
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۰۶
واقعا ! مجلس مطلع است ؟ زحمت کشیدید (121886)
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۲۷
عیبی ندارد اول به فکرخط مقدم (سوریه باشید) فعلاًمانفس میکشیم!!! (121894)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۵:۳۶
چرا آقای شریعتمداری در این رمینه ها نطططططططططططططططق نمی کند و فریاد وااسلاما وارانتها وااختلاسهاو ...سر نمی دهد.واقعا معنی پاک ترین دولت تاریخ ایران را به معنی واقعی فهمیدیم خدا خیردهد هاشمی را که چقدر درباره شخصیت احمدی نژاد تذکر داد ولی گوش های امثال شریعتمدار نخواست که بشنود. (121897)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ۱۹:۰۴
چرا آقای زاهدی رئیس کمسیون آموزش مجلس سکوت کرده چرا طرح برخورد نمیدهد تو موضوع سرپرست وزیر علوم که به حق ۴ رییس دانشگاه را عوض کرده و یاقراره تغییربدهد ایشان سروصدا بپا کرده اما در برداشت پول برای دانشگاه احمدی نژاد سکوت کرده و نطقش کورشده؟ (121940)