به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۵۵۴۲۳

به استقبال لیگ هجدهم؛ قهرمانی‌ام آرزوست

گروه ورزشی: از امشب تنور رقابت های باشگاهی ایران دوباره داغ می شود، رقابت هایی که سال هاست لقب حرفه ای شدن را یدک می کشد اما به قدری کمبود و مشکلات دارد که دیگر کسی دلخوشی به حرفه ای برگزار شدن آن ندارد!
به استقبال لیگ هجدهم؛ قهرمانی‌ام آرزوست
چند ماه قبل پرسپولیس برای دومین بار متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد تا پرونده لیگ هفدهم به این شکل بسته شود. تب و تاب حضور در جام جهانی همه فوتبالدوستان را از اخبار و حاشیه های پنجره تابستانی لیگ برتر دور کرد اما با این وجود از چند هفته قبل که شور و هیجان حضور تیم ملی در روسیه 2018 فروکش کرد همه افکار متمرکز تیم های حاضر در لیگ هجدهم شد به خصوص تیم های پرطرفدار که بار دیگر خود را برای رقابتی سراسر هیجان و پراضطراب در راه قهرمانی آماده کردند. به همین بهانه در آستانه هفته نخست لیگ هجدهم نگاهی انداختیم به شرایط تیم های حاضر در این فصل که از جمع 16 تیم حاضر با اذعان کارشناسان تیم ها در چهارگروه قرار گرفتند تا طرفداران شان در یک فصل فوتبالی دیگر شاهد رسیدن به عرش تا سقوط به فرش با یک تیم و یازده جنگجو باشند.

مدعیان جاه طلب
1)پرسپولیس؛ پیش به سوی هت تریک
مدافع عنوان قهرمانی با وجود این که از حضور در نقل و انتقالات محروم بود اما با این وجود تابستان چندان آرامی را سپری نکرد چون بسیاری از مهره های کلیدی خود را از دست داد تا برانکو با نیمی از ستاره های دو فصل گذشته گام به لیگ هجدهم بگذارد. با این وجود از پرسپولیس به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی نام برده می شود چون پروفسور با ثباتی که ایجاد کرده هنوز هم تیم یک دستی را در اختیار دارد که می تواند از پس هر رقیبی برآید. از آن مهم تر سرخپوشان پایتخت از یک موهبت بزرگ هم برخوردار هستند آن هم حمایت پرشور طرفداران شان که قطعا نقش یار دوازدهم را به خوبی ایفا خواهند کرد و این فصل با توجه به بحران محرومیت از نقل و انتقالات تابستانی نقش شان پررنگ تر نیز خواهد بود تا ضعف یارگیری را با حمایت شان پوشش دهند. هت تریک در قهرمانی لیگ همین طور رسیدن به مراحل نهایی لیگ قهرمانان از جمله اولویت های اصلی پرسپولیس خواهد بود تا با این انگیزه شاهد نمایش های دیدنی دیگری از قهرمان ایران باشیم، تیمی که با وجود محرومیت خریدهای مناسبی برای نیم فصل دوم خود انجام داده است. 

2)استقلال تهران؛ خروشان و ناآرام 
مثل تمام ادوار لیگ برتر استقلال به عنوان یکی دیگر از تیم های پرطرفدار ایران در جمع مدعیان قهرمانی قرار دارد با این تفاوت که امسال به نسبت تابستان پارسال اوضاع در اردوی این تیم مثل دریای توفان زده متلاطم و ناآرام به نظر می رسد.آبی ها که با بازی های درخشان در هفته های پایانی فصل گذشته زیر نظر مربی آلمانی تمام طرفداران شان را برای خارج شدن از زیر سایه رقیب امیدوار کرده بوند طی یک ماه گذشته و بعد از بسته شدن پرونده حضور تیم ملی با بحران هایی دست و پنجه نرم کردند که در نهایت باعث ایجاد تغییرات گسترده در سطح مدیریتی باشگاه شد. از دست دادن مهره های کلیدی و ملی پوش مثل امید ابراهیمی و حتی مجید حسینی (هنوز قطعی نشده) در کنار ناکامی در خریدهای مناسب و تمدید قرارداد مهره های کلیدی و خارجی همگی دست به دست هم داد تا رضا افتخاری از سمت خود استعفا بدهد تا کار بار دیگر به سرپرست موقت سپرده شود. با این وجود شفر شاگردانش را همچنان در اوج انگیزه و اعتماد به نفس آماده ورود به لیگ هجدهم کرد تا جایی که از این تیم به عنوان تیمی خروشان و غیر قابل پیش بینی نام برده می شود.

3)سپاهان اصفهان؛ در رویای توفان زرد
 بعد از سه فصل کابوس وار سپاهانی ها خوش شانس بودند که اردیبهشت ماه طعم سقوط از لیگ برتر را نچشیدند چون ایستادن در پله چهاردهم آن هم با ضعیف ترین کارنامه ممکن نشان داد پرافتخارترین باشگاه لیگ با ویروس نابودکننده ای دست به گریبان است که برای کشتن این ویروس نیاز به آپدیت دارد. اصفهانی ها که در گام اول دستخوش تغییرات مدیریتی شدند بلافاصله برای بازگشت به روزهای طلایی زمینه ورود امیر قلعه نویی را فراهم کردند تا زوج پرافتخارترین مربی در کنار پرافتخارترین باشگاه امیدواری ها برای بازگشت به کورس قهرمانی را به اوج خود برساند. تحرکات گسترده باشگاه در بازار تابستانی و جذب بازیکنان پرشمار و سرشناس در کنار حفظ مهره هایی که قلعه نویی اعتقاد داشت در پلان تاکتیکی او می گنجند باعث شد تا یک بار دیگر نام سپاهان در زمره تیم های مدعی قهرمانی قرار بگیرد گرچه تردیدهایی نیز در این پیش بینی وجود دارد که این تردیدها تحت الشعاع کارنامه درخشان مردی مثل قلعه نویی قرار می گیرد. مسلما اگر سپاهان همان تیم مدعی که پیش بینی می شود، نشان دهد برجذابیت های این فصل از رقابت های لیگ افزوده خواهد شد چون حالا این تیم پرطرفدار ورزشگاهی خانگی و مدرن مثل نقش جهان نیز در اختیار دارد.

4)تراکتورسازی تبریز؛ جانی دوباره با توشاک
یکی دیگر از پرطرفدارهای شهرستانی فوتبال ایران، تیمی که شباهت زیادی به سپاهان دارد به خصوص با اتفاقاتی که فصل قبل تجربه کرد و پایان خوشی برای پرشورها در پی نداشت. تراکتورسازی هنوز طعم قهرمانی در لیگ برتر را نچشیده است با این وجود واگذاری مالکیت باشگاه به بخش خصوصی این امید را دوباره به تبریزی ها بازگرداند که اتفاقات تلخ فصل قبل به بایگانی سپرده شود. تراکتورسازی در گام اول زمینه ورود یک مربی مشهور را فراهم کرد، مردی که کوله باری از تجربه و افتخار در فوتبال روز دنیا است و نامش یک تنه می تواند کفه ترازو را به سود این تیم سنگین کند. توشاک ولزی با این هدف راهی تبریز شد تا جان دوباره ای به تیم محبوب آذری ها بدهد بلکه پرشورها دوباره طعم رقابت در کورس قهرمانی را بچشند. عملکرد باشگاه در بازار تابستانی چندان چشمگیر نبود اما در روزهای پایانی منتهی به لیگ هجدهم به یکباره از ستاره های خارجی سرشناس تراکتورسازی رونمایی شد، بازیکنانی سرشناس و گران قیمت که حضورشان در لیگ برتر می تواند تفاوت ها را رقم بزند و بارقه ای از امید در دل تبریزی های خونگرم ایجاد کند از همین رو می توان با قطعیت از تراکتورسازی هم به عنوان یکی از جاه طلب ترین تیم های لیگ نام برد.

پیش به سوی سفر جادویی
1)ذوب آهن اصفهان؛ پل آهنی
نایب قهرمان لیگ هفدهم این بار در شرایطی وارد رقابت ها می شود که دیگر امیر قلعه نویی را روی نیمکت رهبری خود نمی بیند تا این بار سکان هدایتش در دستان مردی قرار داشته باشد که هیچ سابقه و تجربه مهمی در لیگ برتر ندارد.قمار ذوبی ها روی امید نمازی دستیار سابق کی روش در تیم ملی این بار اما شرایط حساس تری نیز دارد چون با بالا رفتن انتظارات از این تیم نه تنها کسب سهمیه که قرار گرفتن در کورس قهرمانی هم از نمازی و شاگردانش انتظار می رود.ذوب آهن که همچنان یکی از سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان را نیز در اختیار دارد با تیمی که مهیای ورود به لیگ هجدهم کرده قطعا می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد گرچه با همین شرایط هم کسب سهمیه می تواند برای مدیران این باشگاه نتیجه قابل قبولی محاسبه گردد. ذوبی ها که فصل قبل به خوبی توانستند از اعتبار فوتبال نصف جهان در روزهای کابوس وار سپاهان دفاع کنند، این فصل نه تنها باید با رقیب دیرینه خود جنگ و جدل مهمی داشته باشند بلکه باید ثابت کنند که نتایج فصل قبل اتفاقی نبود و آنها می توانند پلی آهنی برای رسیدند به جنگ قهرمانی برای خود بسازند.

2) سایپا تهران؛ مطمئن و آینده دار
یکی از دو قطب خودروساز پایتخت در دومین سال متوالی که سکان هدایت خود را در اختیار شهریار قرار داد، با امیدواری به کسب سهمیه آسیا وارد لیگ می شود. نارنجی پوشان با از دست دادن یکی از کلیدی ترین مهره های خود (علی قلی زاده) اسکلت اصلی فصل قبل را حفظ و با چند خرید جدید با مطمئن و آینده دار گام به فصل جدید خواهند گذاشت. سایپا فصل قبل هم فاصله چندانی با رسیدن به سهمیه نداشت اما در مقطعی حساس از فصل امتیازات زیادی از دست داد تا علی دایی و شاگردانش چوب بی تجربگی خود را بخورند. سایپا که در کنار رسیدن به این هدف همواره سعی می کند در رقابت و کری های رایج میان دو قطب خودروساز پیشی بگیرد این بار هم مسلما رقابت دیدنی با رقیب خود خواهد داشت تا علی دایی چالش هیجان انگیز دیگری را تجربه کند. کلیدی ترین نکته در خصوص سایپا می تواند به ماجرای جوان اول این تیم برگردد چون مهدی ترابی تنها نیم فصل اول در سایپا خواهد ماند و بعد جدا می شود از همین رو دایی باید امتیازاتی که نیاز دارد را با درخشش این بازیکن در دور رفت جمع آوری کند.

3)فولاد خوزستان؛ جادو در آره نا
فولاد هم از آن دست تیم هایی بود که روزهای پرتنش در ابتدای تابستان کم نداشت. این تیم خوزستانی که در لیگ هفدهم دو نیمه متفاوت داشت درنهایت با سیروس پورموسوی برای یک فصل دیگر تمدید کرد تا این بار امیدوارتر از فصل قبل به دنبال رسیدن به هدف خود باشد به خصوص که ورزشگاه اختصاصی و زیبای این تیم نیز در صدد افتتاح است تا فولادی ها در آره نا به دنبال جادوی جدیدی باشند. تیم محبوب اهوازی ها در روزهایی که سایر نماینده های این شهر حال و روز خوشی ندارند می تواند بزرگ ترین دلخوشی برای دیدن فصلی شیرین قلمداد شود، تیمی که از نظر امکانات سخت افزاری جزو بهترین باشگاه ها قلمداد می شود و حالا با اضافه کردن چند مهره خوب داخلی و خارجی به استعدادهای نابی که از آکادمی باشگاه رشد و پرورش یافته اند تیمی یکدست و غیر قابل پیش بینی روانه لیگ کند. مسلما فولادی ها می توانند با اتکا به شرایط میزبانی و قدرتی که این تیم دارد سال خوبی را در لیگ برتر به ثبت برسانند، سالی توام با کسب سهمیه آسیا و ایستادن در بالاترین جایگاهی که برای آنها می توان متصور بود تا جشن در آره نا کامل شود.

4)پیکان تهران؛ خبری در راه است
پیکان دیگر خودروساز پایتخت است که در لیگ هجدهم رویای کسب سهمیه آسیا در سر دارد. مجید جلالی بعد از سال ها حضور در راس کادر فنی این تیم همچنان وعده فرا رسیدن روزهای طلایی برای این تیم را می دهد و مدام با پیش کشیدن جوانانی که میدان داده امیدوار است بتواند خواسته های سران باشگاه را برآورده کند. پیکانی ها در تابستان با چند تغییر عمده روبرو شدند تا در غیاب ستاره های کلیدی فصل گذشته این بار با چهره ای جدید گام به لیگ برتر بگذارند. مسلما با حفظ شدن اسکلت اصلی و خریدهایی که پیکان انجام داد تا توازن مناسبی بین جوانان کم تجربه و بازیکنان باتجربه ایجاد کند می توان با امیدواری به آینده این تیم دل بست. مجید جلالی خوب می داند اگر امسل نتواند آن چه از او و شاگردانش انتظار می رود را برآورده کند باید غزل خداحافظی از نیمکت رهبری پیکان را زودتر از آن چه تصور می کرد، بخواند.خودروسازان که محصولات خود را با یک شعار جالب روانه بازار می کنند حالا در فصل داغ فوتبالی ایران در صدد رقم زدن خبرهای جدیدی هستند 

آرام و پنهان
1)پدیده مشهد؛ بازگشت یحیی
حالا به عنوان تنها نماینده مشهد در لیگ برتر وظایف بیشتری روی دوش پدیده افتاده است. باشگاهی که بعد از مشکلات پیش آمده برای اسپانسر اصلی خود با چالش های مالی فراوان دست و پنجه نرم کرد و هنوز هم ترکش های این مشکلات گریبانگیرش است این بار تغییرات محسوسی روی نیمکت رهبری خود داشت تا جایی که یحیی گل محمدی مربی جوان و خوش فکر فوتبال ایران بعد از ماه ها غیبت از سطح اول فوتبال دوباره با این تیم به عرصه رقابت بازخواهد گشت. جدایی چند مهره کلیدی و باتجربه زمینه را برای ورود نسل جدید و جوان به پدیده فراهم کرد تا گل محمدی در بدو ورود خون تازه ای را به رگ های پدیده تزریق کند. مسلما اگر مشکلات مالی که نیم فصل دوم پارسال گریبان باشگاه را گرفت و مانع ادامه روزهای خوب این تیم در لیگ هفدهم شد، این بار یقه پدیده را نگیرد پتانسیل موفقیت و ایستادن در نیمه بالای جدول را دارد گرچه با همین شرایط هم خسال طرفداران این تیم آسوده است تا سالی آرام را سپری کنند. پدیده با سقوط سیاه جامگان حالا از حمایت بیشتری در بین فوتبالدوستان مشهدی برخوردار خواهد بود که این امر می تواند همچون برگ برنده ای برای یحیی و شاگردانش تلقی شود.

2)صنعت نفت آبادان؛ برزیلی با طعم پرتغال
 صنعت نفت امسال با مربی خارجی وارد لیگ می شود بلکه برزیلی های ایران شاهد روزهایی بهتر از فصل قبل باشند.نفتی ها که سرمربی پرتغالی روی نیمکت خود دارند با حفظ اسکلت اصلی همین طور تغییر بیشتر مهره های خارجی خود امیدوار به کسب نتایجی بهتر از پارسال هستند که این مستلزم هوشیاری بیشتر ستاره های این تیم است. صنعت نفت فصل قبل تا یک قدمی فینال جام حذفی پیش رفت بلکه در دومین جام معتبر بتواند سری در میان بزرگان بلند کند اما در گام آخر فراز کمالوند نتوانست برزیلی ها را به رویای بزرگ خود برساند تا این تیم همان طور که پیش بینی می شد فصل را در میانه های جدول به پایان برساند. این جایگاه در فصل پیش رو نیز برای ابادانی ها زیاد دور از دسترس نخواهد بود چون با نگاهی به رقبا برزیلی ها شرایط بسیار بهتری دارند از همین رو اگر مرد پرتغالی روی نیمکت با ستاره های جدید خود بتواند صنعت نفت را در نیمه بالای جدول قرار دهد می تواند به شاهکار بزرگ او دست مریزاد گفت. صنعت نفت هم مثل بسیاری از شهرستانی های پرطرفدار از این موهبت می تواند در راه رسیدن به اهدافی که در نظر دارد، بهره ببرد.

3)نساجی مازندران؛ ترم اولی
بعد از 24 سال غیبت در سطح اول رقابت های باشگاهی ایران دوباره طرفداران قائمشهری می توانند چالشی هیجان انگیز در لیگ برتر را تجربه کنند. نساجی که برای بازگشت به سطح اول بسیاری از طرفدارانش را تا مرز سکته پیش برد حالا نقش ترم اولی ها در این رقابت ها را بازی می کند، تیمی که هدف اصلی اش درست مثل تمام تیم هایی که اولین بار وارد لیگ می شود، بقا است. تیم محبوب شمالی با جواد نکونام و تیم یکدستی که در اختیار دارد در کنار تمام ضعف هایی که با آن دست و پنجه نرم می کند از برگ برنده ای همچون انگیزه و ناشناس بودن بهره می برد که همین موضوع می تواند زمینه موفقیت ها برای تیم دوست داشتنی قائمشهر را فراهم کند. سران این باشگاه که همواره نسبت به قوانین نقل و انتقالاتی معترض بودند با سیاستی خاص بازیکنانی را به جمع اعضای خود اضافه کردند که از تجربه و سابقه خوبی برخوردار هستند، بازیکنانی که ضعف های تیم را پوشش و تجربه را به جوانان نساجی تزریق خواهدکرد تا تیم برای بقا و ایستادن در پله مناسبی از جدول امیدوارتر از همیشه شود، جایگاهی که اگر در نیمه بالای جدول باشد می تواند شگفتی زیادی خلق کند.

4)پارس جنوبی جم؛ شگفت انگیزهای 2
ترم اول حضور در لیگ برتر را با معدل بسیار خوب طی کرد تا لقب شگفت انگیزها را به خود اختصاص دهد. جمی ها به عنوان جنوبی ترین مردمان ایران زمین تنها دلخوشی شان در حاشیه خلیج فارس دیدن موفقیت های پارس جنوبی بود که این اتفاق فصل قبل تا حدودی افتاد تا انتظارات از تارتار و شاگردانش بسیار بالا برود. تیم جنوبی که حالا بیشتر ستاره های کلیدی را از دست داده در نقل و انتقالات هم نتوانست مهره های چندان سرشناسی جذب کند اما با این وجود سرمربی تیم امیدوارانه از خلق شگفتی شماره دو صحبت می کند که باید منتظر ماند و دید این اتفاق رخ خواهد داد یا نه؟ پارسی ها که در این برهه از سال می توانند به خوبی از امتیاز میزبانی برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرند مسلما اگر تیمی به خوبی فصل قبل داشته باشند، مشکل چندانی برای برآورده کردن انتظارات نخواهند داشت. تنها نقطه منفی این است که حالا همه رقبا با شناخت کامل از پارس جنوبی و جو حاکم بر جم راهی این شهر خواهند شد. مهدی تارتار که این روزها همچنان دغدغه مشکلات مالی را دارد خوب می داند با سیاستی که در نقل و انتقالات اتخاذ کرد فصلی پرچالش پیش رو خواهد داشت.
 

لب پرتگاه
1)سپیدرود رشت؛ فرار با غزال
سالی که نکوست از بهارش پیداست! سپیدرود از همین ابتدا با جنجال های مالکیتی روبرو شد تا جایی که تنها یکی دو روز قبل دادگاه رای به برنده شدن مالکان جدید در راه خرید باشگاه داد تا خداداد عزیزی که با ریسکی بالا سکان هدایت تیم رادر دست گرفت، نفسی به راحتی بکشد. غزال تیزپای فوتبال ایران خوب می داند مشکلات گریبانگیر سپیدرود کم نیست اما با این وجود ریسک هدایت تیم را پذیرفت تا طرفداران پرشمار رشتی امیدوار به این چهره دوست داشتنی فوتبال ایران گام به دومین تجربه خود در لیگ برتر بگذارند. سپیدرود فصل قبل هم دستخوش اتفاقات تلخ و ناخوشایند زیادی بود اما در نهایت با علی کریمی در لیگ برتر ماندنی شد غافل از این که چنین موفقیتی در تابستان تحت الشعاع جنجال های مالکیتی قرار خواهد گرفت. با این وجود می تواند از این تیم گیلگ به عنوان یکی از تیم هایی نام برد که برای بقا و فرار از سقوط چشم به فرار با غزال دوخته است چون تیمی که فعلا در اختیار دارد شرایط سنی بالا و کمبودهای زیادی دارد.

2)ماشین سازی تبریز؛مهمان ناخوانده
 
گسترش فولاد یا ماشین سازی؟! فرقی نمی کند با چه نامی وارد لیگ می شود چون نکته مهم این است که تنها چند روز مانده به آغاز فصل مالکانش به فکر سرو سامان دادن به اوضاع افتاده اند تا همگان یاد اتفاقات رخ داده برای نفت در ابتدای فصل قبل بیافتند. تغییرات مالکیتی باشگاه تراکتورسازی کاملا فوتبال آذربایجان شرقی و شهر تبریز را تحت الشعاع خود قرار داد چون زنوزی نمی توانست هم با تراکتورسازی هم با گسترش فولاد راهی لیگ برتر شود از همین رو این چهره جنجالی تبریز که دوست نداشت سهمیه لیگ برتری این شهر کاهش پیدا کند در اقدامی عجیب امتیاز تیمش را به ماشین سازی تغییر دهد. تیمی که هنوز سرمربی ندارد و هر روز هم خبرهای متناقضی در ارتباط با تایید امتیازش از سوی سازمان لیگ به گوش می رسد قطعا از آن دست تیم هایی است که شانس چندانی برای بقا ندارد واز روز نخست فانوس به دست خواهد بود. ماشین سازی یا گسترش فولاد، هر اسمی که روی سهمیه دوم تبریز گذاشته شود فصل آینده به عنوان مهمان ناخوانده تنها به یک جادو نیاز دارد که از آبروریزی بزرگ فرار کند 

3)استقلال خوزستان؛ با دو شعبه پیش به سوی لیگ
فوتبال به اصطلاح حرفه ای ایران پر از اتفاقاتی است که ر هیچ نقطه از دنیا نمی توان شاهد آن بود از جمله اتفاقاتی که در یکی دو ماه گذشته برای استقلال خوزستان رقم خورد و باعث شد تا این تیم هم در دو شعبه متفاوت برای ورود به لیگ برتر خیز بردارد. استقلالی ها که فصل قبل هم با جان کندن از سقوط فرار کردند این بار بدون عبدا.. ویسی شاهد جنگ های مالکیتی بودند تا تمرینات شان در دو گروه و شعبه متفاوت در اهواز استارت بخورد. شعبات استقلال خوزستان در آستانه شروع لیگ هنوز ادعای برتری در جنگ های مالکیتی و ورود به مسابقات را دارند تا شاهد یکی از مضحک ترین صحنه های در فوتبال به اصطلاح حرفه ای ایران باشیم. یک شعبه با داریوش یزدی چهره سابق استقلال اهواز تمرین می کند و شعبه دیگر با سیروس نعمتی نژاد کار را پیگیری کردند. جالب تر این که حالا خبر می رسد یک گروه جدید هم مشتری خرید باشگاه با همین سرو شکل است تا کلاف سردرگم مالکیتی باشگاه همچنان بر قوت خود باقی بماند. 

4)نفت مسجد سلیمان؛ قهرمان افسرده
قهرمان لیگ دسته اول ایران به عنوان قهرمانی افسرده و مظلوم به سختی شرایط لازم برای آماده سازی تیم برای ورود به لیگ برتر را فراهم کرد. مسجدسلیمانی ها در دومین تجربه صعودبه لیگ برتر در این شهر محروم با مشکلات و بحران های زیادی دست و پنجه نرم کردند تا اتفاقات رقم خورده باعث قطع همکاری با محمود فکری مربی موفق شمالی شود. با جدایی فکری سران باشگاه در پروسه ای عجیب تصمیم به همکاری با عبدا.. ویسی به عنوان سرمربی جدید گرفتند که این مربی در دوران آماده سازی به خاطر مشکلات جسمانی و بیماری بیشتر دوران را غیبت داشت. از آن بدتر این که در نقل و انتقالات هم مسجید سلیمانی ها به توفیق چندانی نرسیدند تا نگرانی ها در بین طرفداران به اوج برسد. مسجدسلیمان اولین شهر فوتبالی ایران این روزها در اوج مظلومیت چشم به درخشش در لیگ برتر دوخته تا تجربه تلخ چند سال پیش با سقوط از لیگ تکرار نشود.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: لیگ برتر فوتبال