به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۵۵۵۲
یهودیت دین‌الهی است و باید به آن احترام بگذاریم؛

ظریف: جنایت هولوکاست محکوم است

گروه سیاسی: وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد: کشتار یهودیان به دست نازی‌ها و کشتار و سرکوب فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم.
ظریف: جنایت هولوکاست محکوم است
محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی به نقل از وی سخنانی در مورد هولوکاست منتشر شده، اظهار داشت: این مطلب در پاسخ به سوالی که بعدا معلوم شد از سوی دختررییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه توییتر مطرح شده بود ارائه شده است. وی در خصوص اینکه گفته شده که شما سال نو را به یهودیان تبریک گفته‌اید پاسخ داد: ما همیشه، سال جدید را به مسیحی ها تبریک می گوییم. در جمهوری اسلامی ایران هموطنان یهودی ما نیز یک اقلیت شناخته شده هستند و در مجلس شورای اسلامی یک نماینده فعال یهودی حضور دارد. ما هیچگاه با یهودی ها و مذهب یهود سر ستیز نداشته و با صهیونیست ها که یک اقلیت در این مذهب الهی هستند مخالفیم و اجازه نمی دهیم که این گروه کوچک (صهیونیست‌ها) برای تبلیغات خودشان با مظلوم نمایی و به دروغ جمهوری اسلامی ایران را ضد یهود معرفی کنند.

وی تصریح کرد: یهودیت یک دین الهی است و براساس مبانی مذهبی و قانون اساسی ما باید به آن احترام بگذاریم و اجازه ندهیم یک گروه کوچک برای تبلیغات خود و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه مردم فلسطین و لبنان مظلوم نمایی کرده و ایران را ضد یهود و جنگ طلب معرفی کند. ظریف ادامه داد:ما هیچگاه صهیونیسم را برخاسته از دین یهود ندانسته‌ایم و معتقدیم صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند با مظلوم نمایی از اتفاقات تاریخی دنیا سوءاستفاده کنند. وزیرامورخارجه کشورمان افزود: امروز صدای جنگ طلبی صهیونیست ها به گوش تمام دنیا رسیده است و آنها با تمام تبلیغات خود سعی می کنند ایران را جنگ طلب معرفی کرده و به سرکوب مردم فلسطین بپردازند. ظریف تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم تا انها چهره ای دروغینی از ایران بسازند. ایران همواره هر نوع کشتار انسان ها را محکوم می کند و در این راستا کشتار یهودی ها توسط نازی ها را هم محکوم کرده همانطور که کشتار و سرکوب فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم و اجازه نمی دهیم تا جنایتکاران صهیونیست با سواستفاده از این موضوع بر جنایات های خود سرپوش بگذارند.

وی ادامه داد: این دروغگویی ها علیه ایران اسلامی، نشان دهنده میزان نگرانی افراطی های صهیونیست از مشخص شدن چهره واقعی و صلح طلب مردم ایران است که به منظور بهره گیری سیاسی طرح می‌شود و ما وظیفه داریم اجازه ندهیم آنها بخاطر سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه ملتهای مظلوم فلسطین و لبنان ایران را به ضد یهود بودن متهم کنند. ظریف خاطرنشان کرد: جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیستها 60 سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند اما نباید این سناریو برای انها مجددا زنده می شد و نباید اجازه داده می شد تا این ابزار برای آنها احیا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن 60 سال دیگر حقوق فلسطینی ها را سرکوب کنند.
مرجع : تسنیم

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۰:۱۸
به اهل سنت ايران هم احترام بزارين بد نيست !

متاسفانه در دولت قبلي توهيني نبود كه به اهل سنت ايران نشده باشه ...

ما هم ايراني هستيم !!! (122031)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۱۴
شما حق دارید (122047)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۳۸
فقط برادران اهل سنت نبودند که. . . ، بسیاری از مردم با تفکرات اعتقادی مختلف از کار بیکار شدند و به دلایل واهی بازداشت و زندانی شدند و بعد بدون کوچکترین عذرخواهی آزاد شدند. . . . (122059)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۳
افراطي ها و تعصبي ها منفي ميدن فقط (122066)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۵۸
اهل سنتی که وابسته به وهابیت و عربستان نباشه مورد احترام ملت ایران هست. (122113)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۴۳
عجب!!! بهانه ها رو ... (122233)
جهانگر سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۰:۴۸
احمدی نزاد می گفت هولوگاست دروغه
ظریف یقین اشتباه می کنه
عجیبه (122039)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۰۲
آفرین به درایت ظریف که چه ظریف سخن می گوید. (122042)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۱۷
وقتی آلمانیها هولوکاست را قبول دارند و بابت آن غرامت نیز پرداخته و هیچ ادعایی در انکار هولوکاست ندارند آخه احمدی نژاد چکاره بود که بیاید اونو انکار کنه و این همه بدبختی و تحریم برا کشور درست کنه ؟ یعنی عواقب کارشو واقعا نمیدونست؟ (122049)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۲:۱۳
هر کس یک راهی را برای مطرح شدن خودش انتخاب میکنه. احمدی نژاد می خواست معروف بشه که این مباحث را مطرح کرد تا عکسش بره روی مجله تایمز. (122077)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۰۸
عزیزم بحث مطرح شدن نبود.احمدی نزاد یک برنامه بود.بیشتر از این بگم بهار چاپ نمیکنه.فقط برو یکم در مورد انجمن حجتیه مطالعه کن.یا حق (122252)
آزاده
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۲:۳۵
دوست عزیز لطفا مطلب بالا را یک بار دیگر باآرامش بخوانید جواب سوال را پیدا می کنید (122079)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۲:۴۴
روح هیتلر 8 سال جسم احمدی نژاد رو به گروگان گرفته بود احتمالا جن گیرش اونو بیرون کرده ... (122083)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۳۲
جالب اینکه خود احمدی نژاد در این اواخر دوره اش در جواب خبرنگاری که درباره حرفاش در مورد هلوکاست ازش سوال کرد، قبول کرد که هر حرفی رو نباید زد!!! (122348)
من و خودم
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۲۱
به نام خداىى که مرا کرد(کورد) افرىد
من به عنوان ىک کرد منتظرم که سال تازه کردها هم برسه تا ببىنم اغاز سال تازه کردى رو به ما هم تبرىک مىگن ىا همجنان به ما کردها امنىتى نگاه مىکنن (122051)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۳۹
1- کاش کمی درباره تقویم کردی توضیح می دادی یا اقل می گفتی شروع سال نو اش چه موقع است.
2- به هر حال پیشاپیش آغاز سال نو کردی را به همه شما و همه ایرانیان شادباش میگم. (122349)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۱:۴۶
همه دین ها دین الهی هستند به همه آنها باید احترام گذاشت . بی احترامی بعضی ها به ادیان و فرقه هایش از بی فکری و بی شعوری آنها می باشد . (122064)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۴۳
احتمالا منظورت رو خوب بیان نکردی؟! چون همه دین ها که الهی نیستند!!
بله؛ به همه دین های الهی باید احترام گذاشت. (122350)
گل
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۲:۰۲
بایدبا دنیا با منطق و درایت صحبت کنی وبا تدبیر جواب دشمن و بدی
تا هیچ کس آسیب نبینه
خدارو شکر که به آرزومون رسیدیم (122075)
ستارخان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۲:۵۱
حرف آقای دکتر احمدی نژاد این بود که:
ما وقوع هولوکاست را رد یا تأیید نمی کنیم بلکه حرف ما اینست که چرا تاوان هولوکاست را (که در اروپا رخ داده) باید مردم خاورمیانه و فلسطینی ها یپردازند؟! (122088)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۴۴
اين مال وقتيه كه گندش در اومده بود. (122147)
پارسا
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۶:۱۳
رد یا تایید نمی کنیم یعنی چی؟!
بالاخره ایشان بر اساس مستندات و مدارک یا قبول کرده این اتفاق رخ داده یا رخ نداده؟! رای ممتنع که نمیشه داد!
اگه رخ داده محکومش کن و بعد بگو که تاوانش رو فلسطینی ها نباید بدن، اگر هم رخ نداده که انکارش کن. (122155)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۳۵
اگه این بوده که درست گفته
البته خود فلستینی ها هم مقصرن که طمع کردن زمین هاشو فروختن به یهودیها
چرا منفی می دین
( وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد: کشتار یهودیان به دست نازی‌ها و «کشتار و سرکوب فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم»)
مثل اینکه مردم خیلی به احمدی نژاد الرژی دارن (122194)
نسل سوخته
Canada
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۳۲
ایران هیچگاه هلوکاست را تکذیب نکرده، مردی که این کار را می‌کرد دیگر رفته است… سال نو مبارک». ظریف (122106)
امير ايران
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۴:۱۸
در هشت سال گذشته آنقدر بر ضد يهوديان تبليغات منفي شد كه مردم را به آنها بدبين كردند در حالي كه ساليان درازيست كه چندين خاواده يهودي در شهر من سكونت دارند كه بدور از هرگونه ناهنجاريهاي رايج فعاليت اقتصادي ميكنند و هيچ ضرري به حال مرد ندارند اتفاقا خيلي هم خير هستند.آنهايي كه هلوكاست را انكار ميكردند بهتر بود با ثروت ملي ايرانيان بازي نميكردند و اين روزها را درست نميكردند كه زن و بچه هاي ايراني در جزاير دور افتاده زنداني نشوند.زماني ايران يك برند بود كه همگان به ايراني بودنشان افتخار ميكردند.اما الان چي؟ (122124)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۴۵
بالاخره باید حواسها به یه چایی پرت بشه تا بشه به راحتی اختلاس کرد و ....!!!! (122351)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۳:۵۱
هادی! بنظر میآد از نویسندگان کیهان باشی!
گیرم که اصلا هلوکاست دروغ باشه، دنیای آخرت که دیگه راسته!!
تو که به راحتی تهمت میزنی! بگو ببینم کدوم "سرباز صهیونیست" معتقده "جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیستها 60 سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند"؟؟؟!!!! (122352)
امید
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۰۳
در دروغ یا مبالغه کردن درباره هولوکاست شکی نیست ، اما خب درایت و سیاست میگه کار آقای ظریف درسته ! (122136)
هادی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۵:۵۰
آقای ظریف کاش در عمرشان یک بار راجع به قوم یهود در قرآن تحقیق کرده بودند... هلوکاست دروغ است ولی شما بگید تحقیق کنند. به اینکه مثل سریاز صهیونیستها باشید (122149)
ابوسعيدجنابي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۴۱
بابا تو ديگه كي هستي تا كشور نپوكونديد دست بردار نيستيد ولي كور خونديد ايراني اباد خواهيم داشت وقتي شما بروووووووويد رد كارتون (122297)
حسین
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۰۶
امیدوارم که تبلیغات منفی راجب اعقاید ایرانی ها نسبت به مذهب های مختلف تموم بشه و صلح طلبی ایرانی ها به همه ثابت بشه (122269)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۲۱
استفاده از وقایع تاریخی جهت مظلوم نمایی و همچنین استنباط از متون دینی برای دشمنی با انسانها آفت نسل بشر در این دنیا شده است. (122276)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۰:۴۰
چند سال اون آقای م.ا.ن چنان داغون کرده فضا رو که حالا واقعا به همچین حرفهایی احتیاجه ! درود بر شجاعت و سیاستت آقای ظریف عزیز ! (122332)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۴:۰۳
هولوکاست دروغ بزرگ تاریخی است و ربطی به مسایل سیاسی و حزبی ندارد هرکس منکر حرف من است برود تحقیق کند. (122353)