به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۵۶۱۰۶

روشی برای تبدیل چربی سفید به قهوه ای

گروه علمی: مهندسان زیستی دانشگاه کلمبیا موفق به توسعه یک روش نوآورانه شده اند که قادر به افزایش چربی قهوه ای است. این رویکرد در کاهش وزن و درمان چاقی موثر است.
روشی برای تبدیل چربی سفید به قهوه ای
 چربی قهوه ‌ای به راحتی می ‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌ شود. تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای یک راهکار مناسب برای درمان چاقی و اضافه وزن و بیماری های مرتبط با سوخت و ساز از جمله دیابت است. ولی تبدیل بی خطر چربی سفید به قهوه ای همواره با چالش مواجه بوده است. محققان دانشگاه کلمبیا برای حل این مشکل به یک روش ساده دست یافتند.در این روش چربی سفید بیمار خارج از بدن به چربی قهوه ای تبدیل می شود،‌ سپس به بدن پیوند می شود.این روش که fat-graf نام دارد، معمولا توسط جراحان پلاستیک و زیبایی در روشی مانند چربی کشی یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش چربی از بدن خارج می شود و برای زیبایی یا جراحی ترمیمی به ناحیه ای دیگر تزریق می شود.

روش های دیگری نیز مانند قراردادن چربی در معرض سرمای شدید و استفاده از داروهای چربی سوز برای افزایش چربی قهوه ای وجود دارد که اغلب دارای عوارض جانبی است و گاهی برای بیمار ناخوشایند است.ولی در این روش جدید چربی به میزان دلخواه به بدن بیمار تزریق می شود، از طرفی به سادگی و در مطب پزشک قابل انجام است. در این روش تبدیل چربی سفید به قهوه ای با کشت بافت در محیطی حاوی فاکتور رشد صورت می گیرد. این فرآیند browning نام دارد. این روش نیازمند مطالعه بیشتر است، ولی دستیابی به روشی ساده در کمترین زمان ممکن و با حفظ ساختار سه بعدی عروق بسیار مبتکرانه و سودمند است.نتایج این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: چربي دیابت