کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری: فعلا مبنای محاسبه حقوق ۲سال آخر خدمت است

راهی جز افزایش سن و سابقه بازنشستگی نداریم

ایسنا , 12 مرداد 1397 ساعت 10:24

گروه جامعه: معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پیگیر هستیم تا اصلاحات پارامتریک در قانون مدیریت خدمات کشوری پررنگ‌تر دیده شود گفت: با توجه به وضعیتی که صندوق‌ها دارند اصلاحات پارامتریک ضروری است و چاره‌ای جز آن نداریم.


محمدعلی ابراهیم زاده درباره زمان انجام اصلاحات پارامتریک در صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: اصلاحات پارامتریک در قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده ولی چندان قوی نیست و ما پیگیر هستیم تا آن را قوت ببخشیم و پررنگ کنیم. با توجه به وضعیتی که صندوق‌ها دارند این کار ضروری است و چاره‌ دیگری هم نداریم.وی افزود: ماه گذشته نیز با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نشستی در همین راستا داشتیم، زیرا اصلاحات پارامتریک اثرات اجتماعی دارد. به عنوان مثال اگر نمی‌توان یک مرتبه سابقه خدمت زنان را ۳۰ سال کرد زیرا برنامه ریزی‌ها بر اساس بازنشستگی ۲۵ سال بوده و این تغییرات مقاومت و واکنش‌هایی خواهد داشت. در سایر موارد هم همینگونه است.معاون فنی صندوق بازنشستگی کشّوری در پاسخ به اینکه چگونه قرار است اعمال اصلاحات را در قانون مدیریت خدمات کشوری پررنگ کنید؟ عنوان کرد:  ما وضعیت صندوق‌ها را در چند سال آینده به شکل دقیق تبیین می‌کنیم و تبعات عدم اعمال اصلاحات را به تصمیم گیران منتقل می‌کنیم. در دو سه سال اخیر دولت هر ساله بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبار افزایش حقوق‌ها به منظور ترمیم حقوق بازنشستگان به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری تزریق کرده است.

ابراهیم زاده ادامه داد: در عرض چند سال آینده با توجه به موج بازنشستگی در آموزش و پرورش، یک سوم کل مشترکان ما به جمعیت بازنشستگان اضافه می‌شوند و اعتبارات با این افزایش‌ها جوابگو نیست و ضریب پشتیبانی نیروی شاغل به بازنشسته ما بیش از این کاهش می‌یابد. ما واقعیت را بیان می‌کنیم و تصمیم با مراجع سیاست گذار است.وی با بیان اینکه اصلاحات پارامتریک هر سه مورد سن، سابقه و فرمول بازنشستگی را در برمی‌گیرد گفت: فرمول بازنشستگی فعلی مستمری را بر اساس معدل دو سال آخر خدمت محاسبه می‌کند. باید کل شاخص‌های تعیین کننده وضعیت بیمه‌ای در چند دهه اخیر ارتقا می‌یافت؛‌ به عنوان مثال سن امید به زندگی بالا رفته و باید سن بازنشستگی افزایش می‌یافت که این اتفاق نیافتاده است.

ابراهیم زاده افزود: نمایندگان مجلس و مجموعه دولت این دلمشغولی را دارند اما هنوز مباحثی پیرامون چگونگی اعمال این اصلاحات و زمان اجرای آن در جریان است و تلاش می‌کنیم این موارد را در قانون مدیریت خدمات کشوری پررنگ کنیم. اگر این اتفاق نیافتد همه متضرر می‌شوند و این مشکل صندوق‌های دیگر هم هست ولی صندوق کشوری چون قدیمی‌ترین صندوق است مشکلاتش بیشتر نمود پیدا کرده است.وی با بیان اینکه کارفرمایی مشترکان ما با دولت است گفت: دولت علاوه بر اینکه کارفرمای اختصاصی مشترکان است وظیفه اداره کشور را هم برعهده دارد و لازم است وظایف کارفرمایی‌ از وظایف حمایتی‌اش تفکیک شود. به عنوان مثال صندوق بازنشستگی کشوری صندق بیمه پایه اجباری بوده و بیمه تکمیلی برعهده‌اش نیست.


کد مطلب: 156111

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156111/راهی-جز-افزایش-سن-سابقه-بازنشستگی-نداریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir