کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ثبت میانگین ۳.۲۵ گل در هر بازی

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

ورزش سه , 13 مرداد 1397 ساعت 10:02

گروه ورزشی: تیم سپاهان اصفهان با سه و پرسپولیس و پیکان هر کدام با دو‌ بازیکن بیشترین سهم را در تیم منتخب هفته دوم لیگ هجدهم داشتند.


شب گذشته هفته دوم مسابقات لیگ برتر به اتمام رسید و بی‌شک این هفته یکی از پرگل ترین هفته‌های لیگ هجدهم لقب خواهد گرفت. در مجموع 8 بازی 26 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و رکورد منحصر به فرد هفته دوم این بود که همه بازی‌ها حداقل دو گل را همراه داشت.در پرگل‌ترین بازی هفته شاگردان امیر قلعه نویی در مسابقه بیرون از خانه خود با نتیجه 6 بر ۱ سپیدرود نگون بخت را در هم کوبیدند تا خیلی زود عنوان پرگل ترین بازی لیگ هجدهم تا به اینجا را، به دست آورند.دومین بازی پرگل هفته در اصفهان برگزار شد، جایی که ذوب آهن اصفهان میزبان استقلال تهران بود و توانست در یک بازی جذاب و با نتیجه تساوی 2 بر 2 شاگردان جوان شفر را متوقف کند.دو بازی پرسپولیس ـ  فولاد و همچنین پیکان ـ سایپا هر کدام با سه گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.قهرمان لیگ هفدهم در اولین بازی خانگی خود توانست با نتیجه 3 بر ۰ تیم فولاد را از پیش رو بردارد.

همچنین تیم پیکان هم با هدایت مجید جلالی توانست سایپای مدعی را در خانه با 3 گل بدرقه کند. در ادامه تیم پدیده مشهد هم با برد دقایق آخر خود اولین 3 امتیاز شیرین لیگ هجدهم را کسب کرد و توانست با نتیجه 2 بر ۱ استقلال خوزستان را در اهواز شکست دهد. سه بازی دیگر هفته دوم هم هر کدام دو گل داشت؛ تیم پارس جنوبی جم توانست با دو گل میرجوان و صالحی نفت مسجدسلیمان تازه صعود کرده به لیگ برتر را شکست دهد.دو تساوی هم در هفته دوم رقم خورد، تیم تراکتورسازی تبریز که این هفته با جذب مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته بود، مقابل نساجی مازندران قرار گرفت و با نتیجه یک ـ یک برابر شاگردان جواد نکونام متوقف شد. در آخرین دیدار این هفته هم تیم گسترش فولاد تبریز با ارائه یک بازی حساب شده و با کسب نتیجه تساوی یک ـ یک مقابل صنعت نفت آبادان را ترک کرد و به تبریز بازگشت.
تیم منتخب هفته دوم به شرح زیر است:

احمد گوهری(پارس جنوبی):

دروازه بان 23 ساله پارس جنوبی به واسطه مصدومیت رحمان احمدی در بازی با فولاد فیکس شد اما به قدری خوب کار کرد که حتی با بازگشت گلر شماره یک نماینده جم هم تارتار نتواند به دروازه بانش دست بزند.احمد گوهری مقابل فولاد علاوه بر چند توپ خوب یک پنالتی زیبا را هم از بیت سعید گرفت تا مقابل نفت مسجدسلیمان هم فیکس باشد. او در این بازی نیز خوش درخشید و نقش کلیدی در پیروزی تیمش داشت. گوهری علاوه بر دو سیو عالی و دریافت چند توپ خوب دیگر توانست اوج هنرنمایی اش را روی گل دوم پارس جنوبی به نمایش گذاشت.جایی که در شروع مجدد کنار دروازه برای ابراهیم صالحی موقعیت گل ساخت. ضربه بلند گوهری با اشتباه دروازه بان نفت مسجدسلیمان به صالحی رسید و او گل دوم را به ثمر رساند تا گوهری اولین دروازه بانی باشد که در لیگ هجدهم پاس گل می دهد. مجموعه این اتفاقات او را برترین دروازه بان هفته دوم لیگ برتر کرد. البته در این هفته وحید شیخ ویسی دروازه بان پیکان نیز چند توپ خوب را در بازی با سایپا گرفت و کاندیدای دوم گلر هفته بود که البته سیوها و عملکرد دروازه بان پارس بهتر بود و به همین خاطر بالاتر از او ایستاد.
  
محمد ایرانپوریان(سپاهان):
مدافع راست باتجربه سپاهان به یاد روزهای اوج خود در تراکتورسازی با پیراهن طلایی نیز خوش درخشید. او که سال گذشته برترین مدافع گلزن لیگ لقب گرفت و در بین مدافعان از لحاظ گلزنی و پاس گل بهترین آمار را ثبت کرد در هفته دوم لیگ هجدهم هم موفق شد خوش بدرخشد. ایرانپوریان در جریان برد 6 بر یک سپاهان مقابل سپیدرود روی 3 گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. او دو پاس گل برای مهرداد محمدی و ساسان انصاری ارسال کرد و گل پنجم سپاهان را نیز وارد دروازه حریف کرد تا یکی از بهترین بازیکنان زمین لقب بگیرد. ایرانپوریان با این شرایط خوب در خط دفاع تیم منتخب هفته قرار گرفت.
 
حامد شیری (نساجی مازندران):
بازیکن با تجربه سایپا تهران حالا در نساجی پست جدیدی را تجربه می‌کند. شیری توسط جواد نکونام در قلب دفاع نساجی به کار گرفته می‌شود و تا به الان عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است. شیری در بازی با تراکتورسازی با تجربه خود به خوبی توانست مهاجم خارجی و زهردار تیم حریف را کنترل کند. تراکتوری‌ها که به دنبال کسب اولین پیروزی خود در لیگ هجدهم بودند بعد از گل تساوی به استفاده از توپ‌ها بلند و مستقیم رو آوردند که حامد شیری با کمک دیگر یارانش به خوبی همه‌ی این حملات را خنثی کردند تا اولین امتیاز نساجی در تاریخ لیگ برتر به دست آید.
 
آرمان قاسمی (پیکان): 
مدافع جوان تیم پیکان خیلی زود طعم کاپیتانی را در تیمش چشید. قاسمی که حالا به عنوان یکی از بازیکنان اصلی جلالی شناخته می‌شود در بازی برابر سایپا به خوبی خط دفاع خود را هدایت کرد. تاکتیک پیکانی‌ها در هفته دوم قرار دادن مالکیت توپ در اختیار سایپا و استفاده از ضد حملات سریع بود. کاری که خط دفاع پیکان به خوبی از عهده‌اش برآمد و با کنترل یاران تکنیکی و خطرناک سایپا از جمله مهدی ترابی، علی دشتی و رحیم زهیوی و سپس انتقال موفق توپ به خط جلو برد خوب و شیرینی را کسب کردند. نمایش بی نقص قاسمی در این دو هفته ما را مجاب کرد تا آن را در تیم منتخب هفته دوم قرار دهیم.
  
سیامک نعمتی (پرسپولیس) 

نعمتی را میتوان بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد قلمداد کرد. او که هفته گذشته موفق به گرفتن پنالتی شده بود، این بار دو گل زد تا نقش پررنگی در پیروزی پرگل شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشته باشد. شماره ۸۸ سرخ ها اولین گل را با شوتی از راه دور به ثمر رساند و روی گل دومش هم پس دریبل چند بازیکن گلزنی کرد.نمایش نعمتی فارغ از گل ها، بازهم زیبایی های خاصی داشت. او بازی را در خط حمله آغاز کرد اما پس از مصدومیت کامیابی نیا و حضور منشا، به پست هافبک راست منتقل شد. او در هر دو منطقه از زمین عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرد و با دریبل های متعدد و پاس های دقیق بسیار، نشان داد که مهره ای کارآمد برای تیم برانکو ایوانکوویچ است. نعمتی جوان در یک صحنه از اشتباه مدافعان فولاد بهترین بهره را برد  و با توپ ربایی، موجب اخراج هافبک فولاد شد. بدون شک او در ۱۳ بازی بعدی نیم فصل اول مهره اصلی پرسپولیس خواهد بود و با این روند بعید است برانکو او را کنار بگذارد.
 
سعید واسعی (پیکان):

هافبک تکنیکی سابق بادران در بازی پیکان برابر سایپا ستاره تیمش بود. این بازیکن جوان با تکیه بر تکنیک خود اکثر حملات پیکان را طراحی کرد و آن‌ها را به یک پیروزی طلایی برابر سایپا رساند. واسعی چپ پا در صحنه گل دوم تیمش از میانه زمین پا به توپ حرکت کرد و با نفوذ به قلب دفاع سایپا بازیکنان آن‌ها را دچار اشتباه کرد به طوری که امید خالدی دروازه خودی را باز کرد. در ادامه می‌توان گفت واسعی با استفاده از قدرت کنترل توپ خود به راحتی یارانش را در نقاط مختلف زمین صاحب توپ می‌کرد و موقعیت‌هایی برای پیکان به وجود می‌آورد. بی شک واسعی با ادامه روند خوب خود می‌تواند به عنوان یکی از شاگردان اصلی مجید جلالی شناخته شود.
 
وریا غفوری (استقلال تهران): 

با تصمیم وینفرد شفر در اواخر لیگ هفدهم وریا غفوری به عنوان یکی از مهره‌های هجومی استقلال شناخته شد.حالا او در لیگ هجدهم با اتکا به تجربه به دست آمده از لیگ قبل در نقش جدیدش جا افتاده و در هر بازی یکی از بهترین بازیکنان استقلال است. غفوری در جدال با ذوب‌آهن به عنوان ناجی آبی‌پوشان شناخته شد. وی در نیمه اول با نفوذ سریع خود به عمق دفاع ذوب‌آهن از پاس خوب روح‌الله باقری به خوبی استفاده کرد و با ضربه‌ای دقیق گل تساوی را برای استقلال به ثمر رساند. وی که حالا یکی از مهره‌های تاثیرگذار شفر در فاز هجومی است گل دوم خود و تیمش را به زیبایی ثبت کرد. او پس از دریافت پاس از فرشید باقری با دریبلی زیبا رشید مظاهری را پشت سر گذاشت و گل دوم استقلال را به زیبایی به ثمر رساند تا اینگونه در تیم هفته جا بگیرد.
 
بشار رسن (پرسپولیس):

با بازگشت دوباره به ترکیب پرسپولیس همانند روزهای ابتدایی حضورش در جمع سرخپوشان توانسته نقش رهبری تیم برانکو را به بهترین شکل ممکن بر عهده بگیرد.بشار بعد از نمایش قابل قبول در مشهد، اینبار در استادیوم آزادی به یکه‌تازی در خط میانی پرداخت و جنگ بزرگ در میانه را به سود تیمش خاتمه داد. حرکات عرضی و پا به توپ این هافبک عراقی و پیدا کردن روزنه‌های ارسال پاس کلیدی بزرگترین نقطه قوت این بازیکن محسوب می‌شود که ریتم هجومی تیم پرسپولیس را به خوبی شکل می‌دهد و با ارائه در بازی برابر فولاد، بهترین شب خود را در آزادی و با جشن پیروزی سه گله‌ جشن گرفت. هافبک پرسپولیس که بعد از ترافیک فصل گذشته خط میانی و رفت و آمدهای پیاپی به عراق برای همراهی تیم ملی کشورش و البته بیماری مادرش، از ترکیب اصلی دور و از تفکرات تاکتیکی برانکو خارج شده بود، اکنون لیگ‌ هجدهم را در قامت ستاره جدید استارت زده و امیدوار است طنازی‌اش در ترکیب اصلی همچنان ادامه‌دار باشد.
 
 
ساسان انصاری(سپاهان):
مهاجم سرعتی و تکنیکی سپاهان بعد از مدت ها پایش به گلزنی باز شد. انصاری که در اواخر لیگ هفدهم انتقادهایی بابت گل نزدن هایش را جان خرید امروز مقابل سپیدرود بغضش ترکید و دو بار دروازه حریف را باز کرد.انصاری که در تیم تحت امر قلعه نویی نقش یک مهاجم سایه را دارد، استارت های فوق العاده ای داشت و چندین بار خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد. او از این فرصت ها دو بار استفاده کرد و توانست دبل کند. گل اول انصاری به سپید رود که گل دوم تیمش هم محسوب می شد، بسیار زیبا زده شد. او روی پاس ایرانپوریان در حالی که پشت دروازه بود برگشت و با ضربه ای فنی و فوق العاده توپ را به کنج دروازه حریف فرستاد.
 
آنتونی استوکس (تراکتورسازی):
این مهاجم بریتانیایی که سابقه بازی در سلتیک اسکاتلند را دارد در اولین نمایش با پیراهن تراکتورسازی عیار خود را به فوتبالدوستان ایرانی نشان داد. استوکس در دیدار مقابل نساجی مرد همه کاره فاز هجومی تیمش بود. وی هنگامی که بازی در میانه زمین جریان داشت به عقب می‌آمد و با توپ‌گیری و سپس بازیسازی در کنار فورستر موقعیت‌هایی برای خود به وجود می‌آورد. اما اوج کار خود در صحنه به ثمر رسیدن تک گل تراکتورسازی بود.استوکس با استپ کردن توپ در حال حرکت و سپس به حرکت در عرض زمین موقعیت شوتزنی برای خود ایجاد کرد و با شلیک توپ از فاصله ۳۰ متری دروازه حامد لک را به زیبایی هر چه تمام‌تر باز کرد تا در همین بدو ورودش به لیگ برتر برای دیگر مهاجمان خط و نشان بزرگی بکشد.
 
سجاد شهباززاده (سپاهان):
شهباززاده با گذر از فصل کابوس وار حالا امید زیادی دارد تا زیر نظر امیر قلعه نویی احیا شود و خودش بدرخشد. این مهاجم باتجربه در بازی با سپیدرود عملکرد بسیار خوبی داشت. او علاوه بر اینکه دو گل برای تیمش به ثمر رساند، نشان داد هنوز هم می تواند روزهای خوب گذشته را تکرار کند و برای هواداران تیمش خاطره آفرین باشد. مهاجم سپاهانی ها با نظر قلعه نویی روی توپ های آخر همیشه موظف نیست شوت بزند و اتفاقا اکثر اوقات سعی می کند توپ را برای کی روش استنلی ساخته و پرداخته کند. از سوی دیگر او با فرار های تند و تیز گاهی اوقات خودش را هم در موقعیت قرار می دهد که مقابل سپیدرود روی یکی از همین فرار ها گل دوم خود را به ثمر رساند. گل اول او نیز با سماجتش در توپ برگشتی روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید که هوش بالای شهباززاده را نشان می داد.


کد مطلب: 156153

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156153/تیم-منتخب-هفته-دوم-لیگ-برتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir