به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۵۶۱۸۰

بروز آسیب‌های کودک آزاری در بزرگسالی

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: کودک آزاری باعث می شود فرد در آینده با انواع اختلالات روان شناختی مواجه شود و نتواند به ظرفیت های کامل خود دست پیدا کند.
بروز آسیب‌های کودک آزاری در بزرگسالی
حبیب الله مسعودی فرید درباره آزار و اذیت کودکان، اظهار داشت: آسیب اجتماعی در کودکان از لحاظ تعداد در رتبه بالایی قرار ندارد اما از نظر ماندگاری و اثرگذاری بسیار ماندگار است.وی گفت: آسیبی که به یک فرد ۴۰ ساله وارد می شود ماندگاری و تأثیرات کمتری دارد اما اگر کودکی دائم تحت آزار مزمن و در شرایط سخت باشد، تأثیر بیشتری در بزرگ سالی بر روی فرد خواهد داشت.معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به تحقیقات انجام شده اشاره کرد و افزود: مطالعاتی که در دنیا انجام شده نشان می دهد که کودک آزاری شدیدی که منجر به فوت نمی شود، حداقل ۷۰ درصد از هزینه های ناشی از بهره وری فرد در بزرگسالی را شامل می‌شود. چرا که ممکن است از لحاظ روان شناختی فرد دچار آسیب شود و سلامت وی در خطر باشد.

فرید خاطرنشان کرد: کودک آزاری باعث می شود فرد در آینده با انواع اختلالات روان شناختی مواجه شود و نتواند به ظرفیت های کامل خود دست پیدا کند.معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در همه دنیا این گونه است که حداکثر ۳۰ درصد از عوارض کودک آزاری همان عوارض مربوط به دوران کودکی است.وی گفت: ۷۰ درصد از اختلالات در بزرگسالی ناشی از کاهش بهره وری فرد است چون هم اثر کودک آزاری بیشتر است و هم تبعات آن شدیدتر است. به همین دلیل برخورد با کودک آزاری باید در اولویت اقدامات نهادهای حمایتی، مسئولان و مجلس قرار گیرد و به این موضوع توجه بیشتر داشته باشیم چرا که روح و روان کودکان ما در معرض خطر قرار دارد.
مرجع : مهر