به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۵۶۳۳۴

اظهارات تلخ مادر پسر 12 ساله آبادانی که بخاطر فقر خودکشی کرد

گروه حوادث: مادر میثم 12 ساله که پسرش از روی فقر دست به خودکشی زده است می‌گوید که از روی بدبختی با مرد جوانی ازدواج موقت کردم و پس از آن دیگر پای هیچ مردی به زندگی‌ام باز نشد و برای تامین هزینه‌های زندگی گدایی می‌کردم و تن‌فروشی نکردم.
اظهارات تلخ مادر پسر 12 ساله آبادانی که بخاطر فقر خودکشی کرد
به گزارش رکنا، 19 تیرماه امسال مادر جوانی هر چه در خانه را به صدا در آورد کسی پاسخگو نبود و به همین خاطر از جوان موتور سوار خواست تا از بالای در وارد حیاط شود و در را برای او باز کند.پسر جوان وقتی بالای در رفت با جسد حلق آویز شده پسر نوجوانی روبرو شد و با باز کردن در سوار بر موتور پا به فرار  گذاشت. مادر جوان پای در حیاط خانه قدیمی گذاشت و با جسد حلق آویز شده پسرش میثم روبرو شد و با جیغ و فریاد از اهالی محل درخواست کمک کرد.
جسد میثم 12 ساله به پزشکی قانونی منتقل شد و مادر تنها در حالی که اشک می ریخت ادعا می کرد صاحبخانه اش باعث این اتفاق تلخ شده است.

میثم در یک خانواده فقیرنشین بزرگ شده و روز قبل از این اقدام تلخ وقتی صاحبخانه و دخترش برای گرفتن پول اجاره خانه به سراغ مادرش در جلوی در خانه آمد شاهد فحاشی و درگیری آنها بود و مادر میثم که قصد داشت اجاره عقب افتاده را به صابخانه پرداخت کند تصمیم گرفت دوچرخه پسرش را بفروشد.
میثم وقتی فهمید مادرش برای پرداخت اجاره خانه تصمیم به فروش دوچرخه و گوشی موبایلش دارد شبانه پیام هایی به بهترین دوستش داد و صبح روز 19 تیرماه وقتی مادرش از خانه خارج شد با حلق آویز کردن خود در حیاط خانه قدیمی به زندگی اش پایان داد.

گفتگو با مادر میثم
با انتشار خبر خودکشی پسر نوجوان به خاطر فقر شایعات زیادی در مورد این خانواده به گوش رسید که خبرنگار رکنا برای رسیدن به واقعیت های زندگی مادر میثم به گفتگو نشست. مادر میثم هنوز باور ندارد پسرش در یک ماجرای تلخ به زندگی اش پایان داده و ادعا می کند هنوز با پسرش زندگی می کند و سایه ها و حضور آن را در خانه حس می کند اما صدایی از او نمی شنوند.

خانه ای که میثم در آن زندگی می کرد یک اتاقک کوچک است و چند وسیله قدیمی و کمدهای چوبی را در گوشه ای از خانه وجود دارد و در گرمای شدید شهر آبادان کولر این خانه خراب است و زن جوان همراه دختربچه اش بدون میثم در این خانه زندگی می کند. مادر میثم گفت: پدر میثم یک مغازه آرایشگری داشت و زندگی بدی نداشتیم اما وقتی میثم 3 ساله بود پدرش فوت کرد و من با کار کردن در خانه های مردم پسرم را بزرگ کردم. روزها به سختی می گذشت تا اینکه مشکل پا درد پیدا کردم و دیگر نمی توانستم در خانه ها کار کنم و به همین خاطر هر روز زندگی ما سخت تر می شد تا اینکه با یک مرد ازدواج موقت کردم. میثم راضی به این ازدواج نبود اما از روی بدبختی و فقر راهی جز ازدواج نداشتم که حاصل این ازدواج موقت یک دختر بود اما شوهر دومم بعد از تولد دخترمان رفت و ما را تنها گذاشت و هنوز مدارک ازدواجمان را دارم چون نمی خواستم کسی به بدنامی مرا یاد کند.

این زن دلیل در پاسخ به سوال اینکه چرا دستگیر شده است به خبرنگار رکنا گفت: زمستان بود و من همراه 2 بچه در خیابان ها پرسه می زدم و جایی برای زندگی نداشتم تا اینکه متوجه شدم یک خانه خالی از سکنه است و برای اطمینان از همسایه ها سوال کردم که مطمئن شدم کسی در آن خانه زندگی نمی کند به همین خاطر اقدام به تخریب در خانه کرده و همراه فرزندانم در آنجا شروع به زندگی کردم. وی ادامه داد: پس از چند روز مرد جوانی که ادعا می کرد صابخانه است همراه پلیس به سراغمان آمد و دستور دادند تا خانه را خالی کنیم که پسرم خواست در همان خانه بمانیم و آنها نمی توانند کاری کنند به همین خاطر حدود 6 ماه در همانجا زندگی کردیم تا اینکه پلیس با حکم دادگاه به سراغم آمد و مرا بازداشت کرد.

وقتی به زندان رفتم هر روز نگران سرنوشت فرزندانم بودم و این در حالی بود که هیچ کسی به ملاقاتم نیامد و از بچه هایم خبر نداد تا اینکه از زندان آزاد شدم و به همان محلی که دستگیر شدم رفتم و متوجه شدم یکی از زنان همسایه بچه هایم را به خانه خودش برده و از آنها نگهداری کرده است.
مادر میثم 12 ساله به رکنا گفت: مریض بودم و بعد از آزادی  از زندان نیز اعتیاد پیدا کردم ومواد می کشیدم که به بدبختی هایم فکر نکنم ، روزها همراه دخترم به سرچهارراه می رفتیم و گدایی می کردم و این در حالی بود که میثم ناراحت بود و اصرار داشت ترک تحصیل کند تا با کار کردن هزینه های زندگی را تامین کند اما من مخالفت کردم چون پسرم درس خوان بود و در مدرسه همه او را دوست داشتند. وی در مورد اتهامات سیاهی که به او زدند گفت: من اگر می خواستم با مردان غریبه رابطه داشته باشم در خیابان گدایی نمی کردم و پسرم به خاطر نداشتن پول خودش را دار نمی زد.

این زن ادامه داد: بعد از آزادی از زندان به دنبال خانه گشتم تا اینکه این خانه قدیمی که یک اتاق دارد را پیدا کردم و یک خیریه نیز کمکم کرد تا پول پیش و اجاره را پرداخت کنم اما حدود 6 ماه است که کرایه 150 هزار تومانی را پرداخت نکردم تا اینکه صابخانه و دخترش به سراغم آمدند. وی در حالیکه اشک می ریخت گفت: صاحبخانه و دخترش به خاطر نپرداختن پول مرا کتک زدند و جلوی چشمان فرزندان به من فحاشی و ناسزا گفتند و این در حالی بود که میثم با دیدن این صحنه اشک می ریخت و در چهره اش ناراحتی را که نمی تواند در برابر مرد صاحبخانه و دخترش حرفی بزند می دیدم.

به همین خاطر تصمیم گرفتم دوچرخه و گوشی موبایل پسرم را بفروشم تا پول اجاره خانه را پرداخت کنم اما نمی دانستم ناراحتی میثم باعث می شود او دست به این کار بزند. میثم مدتی در قبرستان ها با شستن قبرها از مردم پول می گرفت و با زحمت توانسته بود پول یک دوچرخه را تهیه کند. وی ادامه داد: قرار بود از این خانه بیرون برویم و به یک خانه خرابه که تنها یک سقف داشت برویم و درآنجا زندگی کنیم و بابت آن نیز باید به مرد افیونی که برادرش در زندان است اجاره می دادم و حتی برای زندگی در آنجا باید برای خانه دیوار می کشیدم چون هیچی جز یک سقف نداشت که برای زندگی در آنجا نیز پولی نداشتم.

دستور دادستانی
صبح جمعه 12 مرداد ماه امسال با دستور دادستان آبادان مادر میثم که اعتیاد دارد برای درمان به یک کمپ ترک اعتیاد منتقل شد و خواهر کوچک میثم نیز به بهزیستی آبادان منتقل شد. بنا به این گزارش، با توجه به اینکه خیرین زیادی برای کمک به این خانواده در خواست حساب از رکنا داشته اند برای حمایت از مادر میثم و خواهرش می توانند کمک های مالی خودر را به شماره کارت 6037997171952923 بانک ملی به نام خدیجه عاونیان سداوی – مادر میثم – واریز کنند
 
برچسب ها: خودکشی

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۲۲:۲۳
فقر همه جای دنیا هست (360614)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۳:۲۵
دزدی هم همه جا هست!! (360624)
جوزيان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۷:۲۸
باسلام احترام
لطفا خواهشمنديم اگر مقدور هست در صورت رضايت خود خانواده شماره تماس آنها رو بهمون بديد خيلي ممنون ميشيم. (360626)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۷:۳۵
فقر همه جا هست .ولی ما برای کاهش آن چکار کردیم.آیا ایران با این همه نعمات خدا دادی شایسته افزایش فقر، بیکاری،اعتیاد و خودسوزی باشد.فقرهمه جای دنیا هست ولی همه جای دنیا اعتقادات و افکار یک ایرانی را دارند.اینجا فقر دارد گسترش میابد.و فقرکفر به دنبال دارد. (360628)
هادی
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۸:۲۳
نوش دارو بعد از مرگ سهراب... (360630)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۰۹:۳۳
نفرین خدا بر رانت تبعیض اختلاس تجاوز ریا و.... که فقر و ناامیدی و فحشا و...ثمره ان است (360633)