به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۵۶۳۷۶
مبلغ:‌ برخی هنوز دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند

استیضاح به التهابات جامعه دامن می‌زند

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز روزی نیست که مجلس بخواهد وارد فرآیند استیضاح شود این فرآیندها باعث به تعویق افتادن کارها می‌شود. تصور کنید تمام توان یک وزارتخانه در مدت استیضاح معطل می‌شود حتی اگر استیضاح نتیجه هم بدهد باز هم از نظر زمانی بسیار به عقب خواهیم رفت و زمان زیادی هدر می‌رود. امروز روز این کار نیست و همه باید تلاش کنند دولت قوی‌تر عمل کند.
استیضاح به التهابات جامعه دامن می‌زند
مرتضی مبلغ در خصوص اعلام وصول استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ به نظر من با توجه به شرایط کشور هیچ عملی به جز اینکه همه برای عبور از این مرحله و ایجاد آرامش تلاش کنند ، قابل قبول نیست.وی افزود: این تلاش برای بهبود شرایط کشور باید توسط قوای سه گانه صورت گیرد و عملکرد آنها زیر ذره‌بین خواهد بود.معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات، با بیان اینکه برخی در این برهه از زمان سعی دارند حرکات نمایشی انجام دهند و فضای سیاسی را ملتهب کنند، خاطرنشان کرد: نباید لج و لجباری‌های سیاسی در شرایط فعلی کشور ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد در شرایط فعلی برخی اقدامات سیاسی بر اساس لج و لجباری صورت می‌گیرد.وی تصریح کرد: نمی‌توان از کنار این مساله که برخی سعی دارند تسویه حساب سیاسی انجام دهند گذشت؛ چرا که این اقدامات در راستای منافع مردمی است.این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه مردم در شرایط فعلی تحت فشارهای زیادی هستند، اظهار داشت: در چنین شرایطی همه اقدامات باید کنار گذاشته شود و همه باید در راستای ایجاد همدلی بین قوا برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

مبلغ خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مساله استیضاح چیزی جز دامن زدن به التهابات جامعه در پی نخواهد داشت و من پیشنهاد می‌کنم هم دولت و هم مجلس دست از لجبازی با یکدیگر بردارند. همه باید تلاش کنیم دولت توان مدیریتی خود را افزایش دهد و مجلس هم در همین راستا به مسیر خود ادامه دهد.وی در ادامه با اشاره به اینکه استیضاح و سوال از حقوق مجلس و نمایندگان است، گفت: با اینکه سوال و استیضاح در مجلس جزو حرف‌های بدیهی نمایندگان است اما در شرایط فعلی همه باید تلاش کنیم تا وفاق و حل مشکلات التهابات جامعه را کم کنیم. این اقدامات در شرایط فعلی باعث ایجاد وقفه در روند کارها می‌شود.مبلغ در پایان گفت: من فکر می‌کنم امروز روزی نیست که مجلس بخواهد وارد این فرآیند شود این فرآیندها باعث به تعویق افتادن کارها می‌شود. تصور کنید تمام توان یک وزارتخانه در مدت استیضاح معطل می‌شود حتی اگر استیضاح نتیجه هم بدهد، باز هم از نظر زمانی بسیار به عقب خواهیم رفت و زمان زیادی هدر می‌رود. امروز روز این کار نیست و همه باید تلاش کنند دولت قوی‌تر عمل کند.
مرجع : ایلنا