به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۵۶۳۹۶

رسیدن به تناسب اندام با "آینه هوشمند"!

گروه علم و فناوری: مهندسان آزمایشگاه سن فرانسیسکو یک آینه هوشمند طراحی کرده‌اند که سراسر بدن را اسکن می‌کند و شرایط ظاهری بدن کاربر را ارزیابی می‌کند.
رسیدن به تناسب اندام با "آینه هوشمند"!
آزمایشگاه سن فرانسیسکو یک آینه هوشمند اسکن سه‌بعدی موسوم به "Naked" همراه با یک سکوی چرخشی طراحی کرده است که از طریق یک برنامه به گوشی هوشمند متصل می‌شود و مدل‌های سه‌بعدی بدن فرد را می‌سازد. سپس این مدل‌ها را در طول زمان با یکدیگر مقایسه کرده و تغییرات بدن را پیگیری می‌کند.این سیستم شامل سه قسمت است. اولین آن، یک آینه هوشمند با سه حسگر عمق Intel RealSense است که در آن جاسازی شده و قادر به اسکن اشیاء به شکل سه‌بعدی است.همچنین یک لیزر همگرا درون آن تعبیه شده است که به کاربر کمک می‌کند تا هر بار، با ژست درستی بایستد و یک پردازنده لپتاپ که تقریبا در هر اسکن، 4 گیگابایت داده را پردازش می‌کند و آن را به یک مدل قابل استفاده تبدیل می‌کند.قسمت دوم یک سکوی چرخشی ترازومانند است که هم روی زمین سخت و هم روی فرش و موکت کار می‌کند. این سکو دارای یک باتری داخلی است که قابل شارژ است و آینه را شارژ می‌کند.کاربر روی آن می‌ایستد، یک ژست مخصوص می‌گیرد و سپس به آرامی به مدت 15 ثانیه چرخانده می‌شود و آینه هر اینچ از بدن وی را اسکن می‌کند. در واقع از لحاظ فنی، یک دهم اینچ به یک دهم اینچ بدن را اسکن می‌کند که یک اسکن با کیفیت بالا را ممکن می‌کند.

در فرآیند ساخت یک مدل سه‌بعدی به منظور فرستادن از طریق وای-فای یا بلوتوث به قسمت سوم که یک برنامه(اپلیکیشن) گوشی هوشمند است، سیستم "Naked" اندازه دور گردن، شانه‌ها، قفسه سینه، بازو، دور کمر، شکم، باسن، ران و ماهیچه ساق پا را در اندازه‌گیری درصد چربی بدن، حجم چربی، وزن خالص و وزن کلی برای ایجاد یک مجموعه فوق‌العاده از معیارهایی که به منظور ارزیابی سلامت کلی و پیشرفت در جهت اهداف تناسب اندام استفاده می‌کند.از سوی دیگر، این دستگاه همچنین در نهایت می‌تواند یک مزیت ویژه برای تولیدکنندگان لباس سفارشی باشد که می‌توانند با مجموعه‌ای باور نکردنی از اندازه‌گیری کامل تمام قسمت‌های بدن، لباس‌های مناسبی برای اشخاص بدوزند که کاملا متناسب با بدن فرد باشد.همچنین نگهداری این اسکن‌ها قبل از و بعد از یک دوره رژیم غذایی و دیدن مرحله به مرحله تغییرات بدن می‌تواند بسیار جالب باشد.این دستگاه هنگام عرضه 1395 دلار قیمت خواهد داشت.
مرجع : ایسنا