به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۱۵۶۴۲۲
وزیر خارجه آمریکا:

تغییری در رفتار مخرب ایران دیده نمی‌شود!

تغییری در رفتار مخرب ایران دیده نمی‌شود!
گروه سیاسی: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «ما عمیقا درباره گزارش‌ها از خشونت رژیم ایران علیه شهروندان غیرمسلح نگران هستیم. آمریکا از حق مردم ایران برای اعتراض علیه فساد و سرکوبِ بدون ترس از مجازاتِ رژیم حمایت می‌کند. ما از رژیم ایران می‌خواهیم که به حقوق بشر احترام بگذارد.»
 
پمپئو همچنین روز یکشنبه پس از بازگشت از سفر آسیایی خود در جمع خبرنگاران با بیان اینكه تغییری در رفتارهای مخرب حكومت ایران دیده نمی‌شود، گفت که کاخ سفید از ابتدای این هفته تحریم‌ها علیه ایران را به اجرا خواهد گذاشت. او افزود: «این بخش مهمی از تلاش‌های ما برای عقب راندن فعالیتهای بدخواهانه ایران است.» وزیر خارجۀ آمریکا با اشاره به اعتراضات مردمی در ایران نیز گفت: «مردم ایران خوشنود نیستند؛ نه از آمریکایی‌ها بلکه از رهبران خود خشنود نیستند. آنها از شکست رهبرانشان در عملی کردن قول‌های اقتصادی که داده بودند، ناخشنودند.»

او بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا خواستار آن است که مردم ایران با صدایی قوی اعلام کنند که می‌خواهند چه کسی رهبرشان باشد. تحریم داد و ستدهای ایران با دلار آمریکا و تحریم تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبهای این کشور، بخشی از تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران است و مایک پمپئو اعلام کرد که جزئیات اعمال این تحریم‌ها را روز دوشنبه منتشر خواهد کرد. یکی از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز از آغاز اعمال تحریم‌های ایران از نیمه‌شب دوشنبه و به طور دقیق‌تر از ساعت یک دقیقه بامداد سه‌شنبه خبر داد. آمریکا به دیگر کشورهای جهان هشدار داده است که واردات نفت خود از ایران را تا ماه نوامبر به صفر برسانند در غیر این صورت با مجازات‌های سنگین آمریکا روبرو خواهند شد.
مرجع : ایسنا