به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۵۶۴۳۰
وزیر بهداشت:

بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیازمندیم

گروه جامعه: وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون در کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیازمندیم، به نقش رسانه‌ها در شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: ما پیش از این دوران سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم و بی‌تردید به این شرایط هم فائق خواهیم آمد، مگر اینکه گرفتار رقابت‌هایی میان خودمان شویم.
بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیازمندیم
دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مجروحین، جانبازان و ایثارگران خبرنگار و تشکر از همه کسانی که در این شغل خطیر انجام وظیفه کرده‌اند، گفت: اصحاب رسانه کمک زیادی به حوزه سلامت کرده‌اند و در این سال‌ها اطلاع رسانی خوبی در این حوزه انجام شده و نقدهای عالمانه‌ای هم وجود داشته که به ما برای پرهیز از تکرار خطاها کمک کرده است.وی افزود: فکر می‌کنم شرایط ما خاص است و نقش رسانه‌ها در این شرایط نیز ویژه خواهد بود؛ چراکه هر زمان سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نسبت به دولت و حاکمیت کاهش یابد، زمینه طمع ورزی نسبت به تمامیت ارضی، انقلاب و دستاوردهای ما ایجاد می‌شود. در چند سال گذشته هر یک از ما چه به عنوان شهروند عادی چه کارمند، وزیر، وکیل، امام جمعه و ... باید ببینیم که چقدر در جهت تضعیف یا ارتقای سرمایه اجتماعی تلاش کردیم. اگر اقدامات‌مان منفی بود حتما باید در اطلاع رسانی و استفاده از تریبون‌ها و نوع نگاه‌مان به جامعه تجدید نظر کنیم.

هاشمی ادامه داد: معتقدم همه ما اشتباهات زیادی انجام داده‌ایم حتما در برخی بخش‌ها رسانه اعم از ملی، مجازی و ... نیز خطایی بوده و در برخی در تریبون‌های نماز جمعه، مجلس، هیات دولت و ... اشتباهاتی رخ داده که اکنون این طمع را ایجاد کرده است. باید بدانیم که اگر اشکالات‌مان را قبول نکنیم و درصدد اصلاحش بر نیاییم دچار مشکل خواهیم شد.وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیازمندیم، گفت: به هر حال ممکن است گلایه‌های زیادی از دولت‌، مجلس، قوه قضاییه، گروه‌های سیاسی، تصمیم گیران حوزه اقتصادی و جریانات سیاسی مختلف وجود داشته باشد، اما اکنون تهدید جدی وجود دارد و رفع آن نیازمند تدبیر است و تدبیرش هم این است که اولا خودباوری و اعتماد به نفس‌مان را از دست ندهیم و در وهله دوم هم آیه «یاس» نخوانیم.

هاشمی تاکید کرد:‌ به هر حال ما دوران سخت‌تری را هم پشت سر گذاشته‌ایم و به این شرایط هم فائق می‌آییم، مگر اینکه گرفتار رقابت‌هایی میان خودمان شویم. در هر جایی کشور ضرر کرده به دلیل همین رقابت‌هایی بوده که ریشه‌اش در طمع و قدرت است. از خبرنگارانی که در راستای خودباوری و ارتقای همبستگی ملی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و از همه اصحاب رسانه، سردبیران، تهیه کنندگان خبر و ... در جهت آرامش جامعه تلاش کنند؛ چرا که با آرامش، جامعه رنگ دیگری پیدا می‌کند.وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند اخبار مثبت را منتشر کنند و اقدامات خوبی را که در کشور انجام می‌شود به درستی منعکس کنند باید بدانیم که رقابت‌ها باعث می‌شوند تلاش‌های خوبی که در کشور انجام شده، به درستی معرفی نشوند. رقابت‌ها و کینه‌های چندین ساله باعث یاس مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا هم باید بسیار مراقبت کنیم، گفت: تقریبا به صورت شبانه روزی تلاش می‌شود که کمترین رنج در این حوزه‌ها برای مردم ایجاد نشود. البته کار ما در این حوزه راحت نیست، اما این سختی شیرین است؛ چرا که اگر کار سخت نبود به حضور ما هم نیازی نبود. بنابراین کار سخت خوب است و همه از پسش بر می‌آییم. رسانه‌ها هم گمانه زنی نکنند و اجازه ندهند حاشیه در کشور ایجاد شود. بر این اساس اگر سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید در فلان حوزه نگران نباشید. بدانید که تمهیداتی برای آن حوزه پیش بینی شده است. اگر هم در بخشی نگرانی وجود دارد، بحث داخلی است و ما مانند یک خانواده که در آن پدر و مادر اجازه نمی‌دهند نگرانی‌ها به اعضا منتقل شود، عمل می‌کنیم. امیدواریم همراهی رسانه‌ها در ماه‌های آینده ادامه یابد.هاشمی ادامه داد: به اندازه کافی در بخش‌های مختلف حاشیه پرداز وجود دارد، اما ما مخلص خبرنگارانی هستیم که دغدغه مردم را دارند. امیدوارم سال آینده در روز خبرنگار با مسئولیت پذیری که داریم، بهتر و بیش از پیش عمل کنیم و تیترهای امیدبخش را انتخاب کنیم. مطمئنم تمام شما بین ماجراجویی و خبرنگاری، تفاوت قائل هستید و مجددا از همه شما تشکر می‌کنم.
مرجع : ایسنا