به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۱۵۶۴۹

60‌رئیس دانشگاه را ما عوض كرديم، شما بلدوزريد!/ تغییر 7‌رئیس دانشگاه در‌7‌روز

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت انتخاب نوشت: درحالیکه سرپرست وزارت علوم طی یک ماه اخیر از مسوولیتش، تنها مسوول یکی از دانشگاه‌ها را تغییر داده است، اعتراضات جریان تندرو تشدید شده است.
60‌رئیس دانشگاه را ما عوض كرديم، شما بلدوزريد!/ تغییر 7‌رئیس دانشگاه در‌7‌روز
حسین شریعتمداری یکی از افراطیون مخالف دولت، طی مقاله ای در روزنامه کیهان، این تغییر را به کلید بولدوزر تشبیه کرد. اما بررسی ها حکایت از آن دارد که زاهدی وزیر علوم دولت اول احمدی‌نژاد - که از سوی دولت وقت به عنوان اعجوبه ریاضی دنیا معرفی شده بود - طی یک هفته اول مسوولیتش، رئیس 7 دانشگاه را تغییر داده‌ بود. وی طی دوماه نخست مسوولیتش، رئیس 10 دانشگاه دیگر را تغییر داد.با این حال، روزنامه کیهان در همان روزها، در واکنش به تغییر رئسای دانشگاه، ضمن تقدیر از وزیر وقت علوم، اقدامات وی را انقلابی خوانده بود! این اقدامات انقلابی (البته به زعم روزنامه کیهان) مدل های عجیب‌تری هم داشت.

زاهدی چند بار 7 حکم (یا حتی بیشتر) را طی یک روز برای تغییر رئسای دانشگاه‌های اختصاص داده بود! این اقدام تدبیرمدارانه (!) دولت احمدی‌نژاد در تغییر مسوولان در حالی شدت پیدا کرد که در پایان دوره وزارت زاهدی، وی نزدیک به 60 رئیس دانشگاه را تغییر داده بود! عجیب تر آنکه، در دوره مسوولیت او، چندین رئيس دانشگاه که توسط خود او منصوب شده بودند، از کار برکنار شدند. مهمترین مثال برای تصدیق این ادعا، تغییر عمید زنجانی از ریاست دانشگاه تهران پس از دو سال بود. البته این روند تغییرات در دوره کامران دانشجو نیز وجود داشت و او، طی 4 سال صدارتش، تعداد بسیار زیادی رئیس دانشگاه را تغییر داد، به طوری که اقدامات وی صدای زاهدی وزیر سابق احمدی نژاد را هم در آورد! در این میان، خوب است جریان تندرو و همینطور روزنامه کیهان پاسخ دهند چگونه و بر اساس چه معیا و اصولی، اقدام آن روزهای دولت احمدی نژاد در تغییر 50 رئیس دانشگاه، روشی انقلابی و از سر تدبیر بود اما تغییر یک رئیس دانشگاه - آن هم فردی که فاصله شدیدی با تفکر دولت داشته و مورد اعتراض اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بوده - به کلید بولدوزر تشبیه می شود؟

۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۲۷
آنها دست را پیش می گیرند که پس نیفتند. امیدوارم بزودی شاهد تغییر رئیسان دانشگاهها باشیم. (122699)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۳۶
به نظر من نباید اصلا حرفهای کیهان را جدی گرفت. بگذار هر چه دوست داره بگه. منم اگر همچین باختیو مرتکب میشدم دست به شانتاژ میکردم. زیاد حرفشو جدی نگیرید همون طور که مردم زیاد حرفشو جدی نمیگیرند (122704)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۳
يعني واقعا روي كار اومدن جناب روحاني اينقدر براي اينها درد داشت ؟!!!

با وجود اين عزيزان ! به هيچ وجه نيازي به دشمن نداريم ...

واقعا متاسفم ... (122712)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۴۴
این یعنی تفکر بوش (122713)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۰۳
اصولا شریعتمداری کاری به منطق و انسانیت نداره و فقط قلم فرسائی صرف داره و سرش رو از برف بیرون نمیاره اطرافشو نگاه کنه دوستان!!! (122725)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۰۳
منطق اصولگرایی یعنی همین! (122726)
عليرضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۴۳
آقاي شريعتمداري درست است كه از درد شكست خودت را به هر در و ديواري ميزني ! حق داري ! ولي جهت اطلاع كليد بولدوزر نه ، كليد تراكتور براي شخم زدن زمين شوره زاري كه احمدي ن‍‍ژاد درست كرده است. (122744)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۵۱
جواب سوال آخر شما: اون موقع همفکرای شریعتنداری جایگزین شدند اما الان نه (122753)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۵۴
من نميدونم شما ، بهار نيوز ، فكر ميكنيد دانشگاه صنعتي اصفهان ، دانشگاه نيست ، توي ايران نيست يا حتما اونقدر بي اهميته كه به دانشگاه حساب نيست كه خبر تغيير رياستش رو كه اولين تغيير بود بازتاب نداديد ، الان هم در اين مقاله نوشتيد فقط يك تغيير صورت گرفته كه حتما منظورتون علامه است. چون دانشگاه صنعتي اصفهان شهرستانه دليل نميشه كه اينطور عمل كنيد. محض اطلاعتون بعد از دانشگاه هاي شريف و تهران تنها دانشگاه ايرانه كه در رده بندي توسط موسسه تايمز براي ١٠٠ دانشگاه برتر آسيا حضور داره. لطفا منحصرا فقط تهران رو پوشش نديد. (122755)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۱۰
باز هم شریعتمداری! شما را به خدا ولش کنید تو آکواریوم سیاسی خودش خوش باشه! بابا این قبر خالیه بیخود روی آن فاتحه نخونین. (122765)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۱۴
احمدی نژاد بیش از سه هزار مدیر اجرایی کشور و در یک شب کلیه مدیران بانک ها را تعغیر داداین اقایان منصف یک حرفی نزدند . حالا چه شده که بی قرار شده اند . این است دین و دیانت شما (122769)
پرواز
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۲۹
مرگ خوبه ولی برای همسایه بعضی ها فقط تا نوک دماغ شان را می بینند (122775)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۳۵
جناب توفیقی یه نیم نگاهی هم به رییس دانشگاه یزد بیندازید (122779)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۲۹
در جواب سوالتون باید بگم به خطبه امام حسین در روز عاشورا مراجعه شود، این ها به همون دلیل حقو ناحق و ناحق رو حق میکنن که امام حسین به سپاهیان یزید گفت به این دلیل حرفای من تاثیری رو شما نداره (122803)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۳۳
تغییرات رؤسای دانشگاه ها در دولت روحانی اینقدر جزیی و محدود است که باید آنرا با کلید ژیان! تعبیر کرد! (122806)
جمعي از دانشگاهيان اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۳۷
برادرارجمند جناب آقاي دكترتوفيقي
باسلام اميدواريم باتوجه به انتظارات جامعه دانشگاهي وشعارهاي دولت تدبيرواميد كه اميد رادردانشگاهيان زنده نموده است دراسرع وقت نسبت به عزل رئيس دانشگاه اروميه..... ونصب رئيس جديد اين دانشگاه ازميان فرهيختگان اقدام فرمائيد و دانشگاه اروميه راازسيطره مديريت..... ايشان نجات دهيد واميدرادردل دانشگاهيان دانشگاه اروميه زنده كنيد.
جمعي از دانشگاهيان دانشگاه اروميه (122808)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۴۱
اینا بقیه رو آدم حساب نمیکنن که بخوان جواب بدن! (122810)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۵۹
بابا کیهانه دیگه! برادر حسین دلسوز! (122818)
آزرمیدخت
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۰۹
ای ول به توفیقی دستمریزاد 8سال خون دل خوردیم و منتظر این روزها بودیم اصلا کلید روحانی سویچ همین بلدوزر بود
روحانی متچچچچچچچچچچچچکریم (122825)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۰:۳۳
خدا راشکر که رییس دانشگاه علامه رفت و احمدی نژاد و دانشجو برای همیشه رفتند آخه راحت شدیم (122866)
دیروز
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۰:۴۸
ای کاش رئیس دانشکده ما ( نفت تهران ) هم به زودی عوض بشه . (122870)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۳۵
حسين أقا بنشيد و نظم و انضباط بهم نزيد. أكر من يك بولدوزر داشتم اول ميفرستادمش سراغ كيهان (122891)
امين
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۲:۰۵
آقاي توفيقي خواهشن رئيس دانشگاه علوم كشاورزي گرگان و عوض كن
نميدوني چه خوني به دل دانشجوها كرده (122905)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۷:۵۲
این برادر حسین از این می سوزه که مدرک خواهرزاده اش و احتمالاً یک سری دیگه از دوستان رفت رو هوا !!!! به قول اونی که خودت می شناسی آب رو بریز اونجا که می سوزه !!!! (122927)