به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۵۶۵۸۸
کلانتری:‌ وضعیت آب از آنچه گفته می‌شود، بسیار بدتر است

کمتر از ۵۰ سال آینده آب تمام می‌شود

گروه جامعه: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه وضعیت آب در کشور از آنچه گفته می‌شود، بسیار بدتر است، اعلام کرد که کمتر از ۵۰ سال آینده دیگر آب تمام می‌شود.
کمتر از ۵۰ سال آینده آب تمام می‌شود
عیسی کلانتری (رییس سازمان حفاظت محیط زیست) در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه نفت تا ۴۰ سال آینده و آب تا ۵۰ سال دیگر در ایران تمام می‌شود، گفت: وضعیت آب کشور از آنچه که گفته می‌شود، بسیار بدتر است.وی ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها مطمئنا ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. براساس آمارها بارندگی در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و به زیر ۲۰۰ میلیمتر مکعب رسیده است.معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کمبود آب شدید در کشور خاطرنشان کرد: اگرچه میانگین بارش کاهش پیدا کرده و با تغییرات اقلیم مواجه هستیم، اما متاسفانه در مقابل مصرف آب روز به‌ روز بیشتر می‌شود. آب مانند نفت نیست که با توجه به نیاز مصرف شود و به اندازه نیاز و فروش بازار برداشت شود.

وی ادامه داد: آب از حد نیاز ما کمتر است، اما نفت بیشتر از حد نیاز ماست، اگر بیشتر هم تولید شود، بازار از ما خریداری نمی‌کند، از همین رو برداشت و استخراج نفت براساس نیاز است، چرا که نمی‌توانیم آن را بفروشیم و بازار خرید وجود ندارند.کلانتری با بیان اینکه بازار تقاضای نفت میزان عرضه آن را به تعادل می‌رساند، گفت: متاسفانه در خصوص آب اینگونه نیست و هرچه داشته باشیم می‌خواهیم مصرف کنیم و نیاز ما بیشتر از آبی است که وجود دارد.وی تاکید کرد: من معتقدم دکتر کردوانی بسیار بسیار خوشبینانه درباره اتمام آب تا ۵۰ سال آینده صحبت کرده است و ما خیلی زودتر از این زمان با بی‌آبی مواجه می‌شویم.
مرجع : ایلنا