به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۱۵۶۵۹۱

لباس زیردریایی که مانع غرق شدن می‌شود

گروه فناوری: یک محقق ژاپنی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، لباسی زیرآبی طراحی کرده است که با فراهم کردن اکسیژن، می تواند در زیر آب مورد استفاده کاربران قرار گیرد.
لباس زیردریایی که مانع غرق شدن می‌شود
یک طراح و مهندس مواد ژاپنی به نام "جون کامی" با استفاده از فناوری چاپ ۳ بعدی، یک دستگاه زیرآبی تنفسی اختراع کرده است.وی با پیش‌بینی بالا آمدن سطح دریاها این لباس را تولید کرد و معتقد است، در آینده ۳ میلیارد نفر در جهان تحت تاثیر این پدیده قرار خواهند گرفت.این لباس چاپ سه‌بعدی موسوم به "Amphibio" است. وی امید دارد این لباس می‌تواند به افرادی که در اثر بالا آمدن سطح دریاها در معرض خطر قرار می‌گیرند، کمک کند. همچنین افرادی که در سطوح زیرین زمین فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این لباس استفاده کنند.پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۱۰۰، دمای هوا به میزان ۳.۲ درجه سیلسیوس افزایش یابد. این افزایش دما منجر به افزایش سطح آب دریاها خواهد شد و افرادی که در شهرهای ساحلی زندگی‌ می‌کنند، در اثر این پدیده غرق خواهند شد.

این محقق ژاپنی معتقد است، وجود "Amphibio" برای نسل‌های آتی ما ضروری است.در ساخت این لباس از موجودات آبزی الهام گرفته شده است. روشی که این جانوران استفاده می‌کنند، به دام انداختن هوا است. در محیط این دستگاه اکسیژن باقی می‌ماند و در عین حال "دی‌اکسید کربن" حذف می‌شود.این لباس به یک ماسک نیز مجهز است.نمونه اولیه این لباس به اندازه کافی "اکسیژن" تولید نکرد تا جوابگوی نیاز انسان باشد. گرچه "کامی" هنوز هم به اختراع خود امیدوار است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لباس غرق شدن