کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسعود جعفری جوزانی:

بیضایی را فراری دادید

بانی فیلم , 17 مرداد 1397 ساعت 17:58

گروه فرهنگ و هنر: با حضور تعدادی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون ایران و همچنین چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری کشور؛ فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفرى جوزانى یکشنبه گذشته در ایوان شمس اکران ‌شد.


مسعود جعفرى جوزانى پس از اکران «پشت دیوار سکوت» گفت: خیلی ممنون از همه دوستان که در این برنامه حضور پیدا کردید؛ یکی از گله‌هایی که این چند ساله گلوی بچه‌ها را می‌فشرد، این است که برای من سؤال است و چرا ما را خانه‌نشین کرده‌اید؟ کاری با کارگردانان بنام کردید که بیضایی را فراری دادید، آقای ناصر تقوایی دیگر فیلم نمی‌سازد؛ در این مملکت که جز فیلم‌هایی که مردم را الکی فقط بخنداند، فیلمی نمایش داده نمی‌شود و روی اکران نمی‌بیند.وی همچنین گفت: به همین خاطر است که مثل خیلی جاهای دیگر، یک گروه کوچک انحصارطلب نه بخاطر هوش و ذکاوت‌شان، بلکه به خاطر داشتن رانت و نزدیکی به قدرت و منافعی که داشتند، توانستند سالنها را قبضه کنند؛ در حالی‌که این فیلم در سال ۱۳۹۵ ساخته شده و در سال ۹۷ دارد اکران می‌شود، که باز به هر دلیلی یک هفته عقب انداختند.

جعفری جوزانی در ادامه افزود: من می‌دانم چرا بهزاد جان (فراهانی) اینگونه زجر می‌کشد، چرا اصغر همت آنگونه نگاه می‌کند و آقای مجابی آن گوشه نشسته و خود را نشان نمی‌دهد و اینها چیزهایی است که روح آدم را در تنهایی می‌خورد و مانند سوهان روح است.سینما وقتى ارزشمند است که در جامعه بشرى حس و اندیشه تولید کند وگرنه چه اهمیتی دارد که کارهاى دم‌دستى و تکرارى و یا فرمایشى بسازیم. یا به هر مسخرگى تن بدهیم و مانند انحصارگران، کاسبکارانه به سینما نگاه کنیم. گونه فیلم‌هاى کاسبکارانه ساده‌ترین فیلم‌هاى دم دستى است براى من خیلی ساده بود که یکى از این گونه فیلم‌ها بسازم و چشم به روى واقعیت‌ها ببندم. متأسفانه باید اعتراف کنم که با شرایط مافیایى حاکم بر سینما احتمالا در آینده‌اى نزدیک مجبور به انجام این کار خواهم بود.

این کارگردان سینمای ایران در ادامه افزود: چرا من باید ۱۲ سال وقت بگذارم «کوروش کبیر» را بسازم و در آخرین لحظه، نفهمم چه اتفاقی برای سرمایه‌گذارش افتاده است و چراهایی دیگری که روح امثال من را آزار می‌دهد، اگر این کار را با افتخار کردم برای این بود که فکرکردن به این کودکان و مادران آسیب دیده، اهمیت آن از سینما از من کوچک، و از همه ما بالاتر است و از گوهر خیراندیش هم خیلی تشکر می‌کنم که ساکت و آرام اینجا نشسته است.مسعود جعفرى جوزانى در بخش دیگری از این نشست گفت: از همه کسانی که آرام آرام تلاش کردند و سعی کردند دردهای این بیماران را التیام بدهند تشکر می‌کنم. من این باور را دارم که هیچ کشوری نمی‌تواند پایدار و آزاد باشد و به تعامل برسد، مگر اینکه رسانه و مطبوعات آزاد و تکثر NGO یا نهادهای مردمی قوی داشته باشیم. مردم با ایجاد NGO ها در همه زمینه‌ها باید اصل حکومت را در دست بگیرند و کشور را آنها اداره بکنند. یک دولت سبک که بتواند کارهای سیاسی و رفاهی را انجام بدهد و این NGO ها اگر گسترش پیدا کند؛ اتفاق بزرگی می‌افتد.در بخشی از این جلسه، سحر جعفری جوزانی بازیگر «پشت دیوار سکوت» گفت: من و پدر خیلی باور داشتیم که این فیلم ساخته شود، یک روزی خانم صالحی را دیدم که در این فیلم نقش ایشان را بازی کردم و برای کمک به بیماران ایدز تلاشهای زیادی انجام داده‌اند و واقعاً باعث افتخار من بود که نقشی را بازی بکنم که ایشان آن را زندگی کرده‌اند.


کد مطلب: 156643

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/156643/بیضایی-فراری-دادید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir