به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۵۶۶۸۰

یوتیوب، جای فیسبوک را می‌گیرد

گروه فناوری: مدت‌ها است که فیسبوک به عنوان دومین وبسایت بزرگ ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود. این شبکه اجتماعی حجم عظیمی از ترافیک را در سراسر جهان به خود اختصاص می‌دهد و در ایالات متحده هم عملکرد بسیار موفقی داشته است.
یوتیوب، جای فیسبوک را می‌گیرد
در حالی که گوگل به عنوان پرمصرف‌ترین موتور جست‌وجوگر جهان رتبه اول ترافیک سایت‌ها در جهان را دارد، فیسبوک رتبه دوم رده‌بندی را در اختیار گرفته. اما حال به نظر می‌رسد به زودی فیسبوک در آمریکا رتبه دوم خود را از دست می‌دهد و جای خود را به یوتیوب می‌دهد.در ایالات متحده آمریکا پربازدیدترین سایت‌ها به ترتیب گوگل، فیسبوک، یوتیوب، یاهو و آمازون هستند. یک شرکت تحقیقات بازار به نام SimilarWeb اشاره کرده که براساس بررسی‌های جدید بازدیدهای ماهانه فیسبوک در ایالات متحده آمریکا با شیب تندی رو به پایین حرکت می‌کند. طبق این تحقیق ظرف دو سال گذشته بازدیدها از ۸.۵ میلیارد به ۴.۷ میلیارد سقوط کرده است. البته در همین مدت ترافیک مربوط به اپلیکیشن فیسبوک افزایش یافته اما ظاهرا افزایش ترافیک بخش اپ نتوانسته این خلا بوجود آمده را جبران کند.در عین حال هم‌زمان با راکد شدن کسب و کار فیسبوک، یوتیوب به سرعت در حال پیشرفت بوده است.

این شبکه به شکل کلی و همچنین در حوزه اپ شاهد افزایش ترافیک بوده است و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، یوتیوب بزودی تبدیل به دومین سایت پربازدید ایالات متحده خواهد شد.تهدید مشابهی نیز متوجه شرکت یاهو است. ظاهرا آمازون بزودی ترافیک بیشتری از یاهو خواهد داشت و این سایت که نشان از روزگار گذشته جهان اینترنت است را از پیش رو برخواهد داشت.نهایتا به این هم اشاره کنیم که جایگاه گوگل به عنوان پربازدیدترین وبسایت محفوظ است و به نظر تهدید بخصوصی متوجه این موتور جست‌وجوگر نیست. گوگل با ۱۵ میلیارد بازدید فقط در ماه گذشته به عنوان یک غول دست‌نیافتنی در نظر گرفته می‌شود.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: یوتیوب فیس بوک