به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۵۶۶۸۶

ارز دولتی به فعالیت‌ سینمایی تعلق نمی‌گیرد

گروه فرهنگ و هنر: دو روز پیش رئیس جمهور از اجرای سیاست جدید ارزی دولت خبر داد و پس از حدود چهار ماه خرید و فروش ارز در صرافی‌ها قانونی شد. در این بسته ارزی، صرافی‌ها می‌توانند برای خرید امتیاز پخش فیلم هم ارز بفروشند.
ارز دولتی به فعالیت‌ سینمایی تعلق نمی‌گیرد
غلامرضا موسوی تهیه کننده با سابقه سینما می گوید که دیگر به فعالیت های سینمایی ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق نمی گیرد و خرید حق پخش فیلم ها در شبکه نمایش خانگی و... مشمول نرخ ارز بازار ثانویه می شود.با اعلام بسته جدید ارزی دولت که باعث خرید و فروش ارز در صرافی ها شد، عنوان «خرید امتیاز پخش فیلم» هم برای متقاضیان ارز در بازار ثانویه دیده می‌شود و آنها می‌توانند با ارائه مجوز وزارت ارشاد ارز آزاد از صرافی‌ها دریافت کنند.غلامرضا موسوی در این باره به آی سینما می گوید: « این بخشی که در بسته جدید ارزی دولت وجود دارد برای حق پخش فیلم برای عرضه در شبکه نمایش خانگی، تلویزیون و... است.»او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر دلار دولتی برای فعالیت‌های سینمایی اختصاص نمی یابد توضیح می‌دهد: «سینما و فعالیت های سینمایی دیگر مشمول اخذ دلار ۴۲۰۰ تومانی نمی شود و سینماگران باید از بازار ثانویه اقدام به تهیه ارز کنند.»

او همچنین درباره شیوه پرداخت ارز برای دریافت حق پخش گفت: «وقتی که معامله برای دریافت حق پخش یک فیلم صورت می گیرد، وزارت ارشاد باید آن را تصویب کند و نامه ای را برای دریافت ارز به صرافی مورد نظر بزند تا سینماگران بتوانند از طریق حواله ارز مورد نظر را به شرکت مورد نظرشان ارسال و اقدام به خرید حق پخش فیلم کنند.»موسوی در پایان با تاکید بر این که استفاده سینماگران از این ارز هیچ رانتی را به وجود نمی آورد گفت :« این همان ارزی است که همه بخش هایی که در این بسته وجود دارد می توانند از آن بهره مند شوند و برای خرید وسایل فیلمبرداری و... هم از همین ارز استفاده خواهد شد زیرا این نرخ ارز برای خرید اجناس غیرضروری است.»
مرجع : مهر
برچسب ها: نرخ دلار سینما