به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۵۶۷۶۰

جزئیات تازه از شب خونین ورزشگاه غدیر

جزئیات تازه از شب خونین ورزشگاه غدیر
گروه ورزشی: سایت برترین‌ها نوشت: در روز اول از هفته سوم لیگ برتر فوتبال تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دیدار به دلیل سنگ پراکنی تماشاگران با 5 دقیقه تاخیر آغاز شد. سکوها در این بازی ملتهب بود و درگیری و پرتاب سنگ بارها دیده شد. حاشیه‌های این دیدار تا آنجا پیش رفت که شعار خلیج عربی از سوی برخی هواداران حاضر در ورزشگاه سر داده شد!

در ادامه به مرور حاشیه های دیدار شب گذشته پرسپولیس و استقلال خوزستان می پردازیم:
درگیری ها بین تماشاگران دو تیم از نیمه اول آغاز شد و این مسئله باعث حضور یگان ویژه شد. در این لحظات هواداران استقلال خوزستان صندلی‌ها را می‌شکستند و به سمت یگان ویژه پرتاب می‌کردند.

استوری سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس درباره حواشی بازی
پیگیری اتفاقات دیدار استقلال خوزستان-پرسپولیس
اما حواشی دیدار تیم‌هاش استقلال خوزستان و پرسپولیس تمامی نداشت و درگیری‌های بین هواداران دو تیم که از قبل از بازی آغاز شده بود در پایان بازی هم ادامه پیدا کرد. ماموران نیروی انتظامی در پایان بازی تلاش زیادی کردند تا هواداران دو تیم را از ورزشگاه دور کنند اما با این حال درگیری‌های زیادی اتفاق افتاد و سنگ‌های زیادی هم پرتاب شد.

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس پس از اتمام دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان با عصبانیت به سمت رختکن رفت و در بین راه با لگد به شدت به سطل زباله راهروی ورزشگاه کوبید. پس از این اتفاق خلیل‌زاده به زمین خورد و سپس راهی رختکن سرخ‌پوشان شد. خبرنگاران زیادی در پایان دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس به میکسدزون رفتند تا گفت‌وگو‌یی با بازیکنان دو تیم داشته باشند اما اتوبوس‌ حامل تیم پرسپولیس 40 بعد از بازی از در پشتی ورزشگاه غدیر این محل را ترک کرد تا خبرنگاران نتوانند با اعضای این تیم گفت‌‌وگویی داشته باشند. این اقدام پرسپولیسی‌ها با دلخوری اصحاب رسانه همراه شد.

عصبانیت پرسپولیسی‌ها از لیدر دردسرساز
بازیکنان پرسپولیس بعد از اتمام دیدار مقابل استقلال خوزستان ناراحتی خود را از عملکرد لیدرباشگاه (یزدی) به گوش مسئولان رساندند. آنها با اشاره به اتفاقاتی که در ابتدای فصل گذشته نیز روی سکوها و شکاف بین هواداران در خصوص ماجرای تشویق بین مهدی طارمی و گادوین منشا شده بود، حضور این افراد را دردسر برای تیم خواندند.

تصاویری از درگیری در دیدار پرسپولیس - استقلال اهواز
پیگیری اتفاقات دیدار استقلال خوزستان-پرسپولیس
در ادامه برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی تیمش برابر استقلال خوزستان با انتقاد از حاشیه های این دیدار اظهار کرد: شرایط برای این بازی عادی نبود. ما نیمه اول را بدون دفاع راست بازی کردیم و نیمه دوم هم عملا بدون دفاع چپ بودیم. ۱۰ بار بازی به خاطر نه فقط سنگ بلکه پرتاب صخره متوقف شد. در نهایت هم آقای داور بعد از این همه توقف فقط چهار دقیقه وقت اضافه گرفت.

یزدی: هواداران سنگ تمام گذاشتند!
داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان هم در اظهاراتی تامل برانگیز پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس گفت: خوشحالم با این جوانان کار می‌کنم. به بازیکنانم و همینطور هوادارانی که امروز سنگ تمام گذاشتن تبریک می‌گویم. آنها با نظم خاصی به ورزشگاه آمدند و در جریان بازی تاثیر داشتند و به ما کمک کردند. او در ادامه درباره حواشی بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان گفت: به نظرم من راجب مسائل فنی صحبت کنم بهتر است. ضمن اینکه هواداران ما سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند استقلال را دوست دارند.

کاپیتان تیم پرسپولیس در اولین واکنش رسمی خود با حاشیه های این دیدار گفت: همه دیدند که ما در چه شرایطی مقابل حریف بازی کردیم، به ما فقط فحاشی شد و مورد هدف برای پرتاب سنگ قرار گرفتیم. من دیگر کوتاه نمی‌آیم و از حق تیم دفاع می‌کنم. منتظر هستم ببینم کمیته انضباطی در این شرایط چه تصمیمی می‌گیرد. به ما ۹۰ دقیقه توهین شده و باید این مسئله پیگیری شود. قرار نیست که هرکسی خواست فحاشی کند و هیچ اتفاقی هم نیفتد، من این حرف‌ها را می‌زنم و پای آن هم هستم. سید جلال در پایان گفت: به پرسپولیسی‌ها توهین شده و منتظر کمیته انضباطی هستیم تا ببینیم چه تصمیمی در این‌باره می‌گیرد. 

توییت ماهینی علیه مدیر کانون هواداران پرسپولیس
پس از سید جلال، حسین ماهینی هم به میدان آمد و در گفتگو با ورزش سه به شدت به لیدر این باشگاه حمله کرد.وی اظهار کرد: ایشان بار اولش نیست که باعث این چنددستگی و اقدام علیه تیم می شود. او بارها برعلیه پرسپولیس اقداماتی انجام داده بود و ما سکوت کرده بودیم و منتظر بودیم تا باشگاه تصمیم گیری کند اما این بار باشگاه باید پاسخگوی هواداران پرسپولیس باشد. فارس هم به نقل از شجاع خلیل‌زاده نوشت: 90 دقیقه به ما فحاشی کردند و به سمت ما سنگ پرتاب شد. ما زیر باران سنگ فوتبال بازی کردیم و در این شرایط اصلاً نمی‌شد فوتبال بازی کرد. از مقابل صورت من فقط ۱۰ سنگ به اندازه آجر رد شد که اگر یک سنگ به من می‌خورد معلوم نبود زنده بمانم. مسئولان چرا در این شرایط فوتبال برگزار کردند؟ مدافع تیم پرسپولیس افزود: اگر یک سنگ در این شرایط به یک بازیکن برخورد می‌کرد و اتفاقی برایش رخ می‌داد چه کسی جوابگو بود؟ امروز امکان مُردن بازیکنان در زمین وجود داشت و باید بازی را لغو می‌کردند یا اینکه نهایتاً بازی بدون تماشاگر انجام می‌شد چرا که از قبل از بازی تا دقیقه آخر فحاشی ناموسی به ما انجام شد. حسین ماهینی به اظهارنظر در این رابطه اکتفا نکرد و با انتشار توییتی مدیر کانون هواداران باشگاه را مقصر از دست رفتن دو امتیاز و درگیری‌های اهواز دانست.
پیگیری اتفاقات دیدار استقلال خوزستان-پرسپولیس
امروز هم رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در واکنش به حواشی این دیدار از تشکیل پرونده ویژه با قید زمانی درباره دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس خبر داد و اعلام کرد: به طور حتم پرونده ویژه ای با قید زمان درباره دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در کمیته انضباطی تشکیل خواهد شد.
انتشار گزارش های اولیه مربوط به این بازی از طریق رسانه ها،روایت مقدماتی نسبت به مشکلات به وجود آمده را بیان می کند و بی شک،پرونده مربوط به این بازی در اسرع وقت و با بررسی و تحلیل کلیه جزییات در کمیته انضباطی رسیدگی خواهد شد.