به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۱۵۶۸۳۱

انتقاد از شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها

گروه ورزشی: سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید با این که شرایط اقتصادی کشور خوب نیست و به مردم فشار وارد می‌شود، اما دعوای بین قومیت‌های مختلف ایران که در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد در شان ایرانیان نیست.
انتقاد از شعارهای قومیتی در ورزشگاه‌ها
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، اظهار کرد: مردم ما مطالبات به حقی دارند. شرایط اقتصادی کشور سخت است و به مردم فشار می‌آید. من همیشه حرفم را می‌زنم و ممکن است این برایم هزینه در بر داشته باشد اما چیزی که این چند روز در ورزشگاه‌های ایران دیدیم اصلا خوب نیست. منظورم بحث قومیت‌ها است. ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.او ادامه‌ داد: تا آن جایی که من می دانم یک کشور با تاریخ ۹ هزار ساله و شاید بیشتر هستیم. مردم بسیار خوبی داریم. این مسائلی که در ورزشگاه‌ها به وجود می‌آید خوب نیست. خدای نکرده اگر از بینی یک جوان ایرانی خون بیاید پدر و مادرمان چه می‌کشند.قلعه‌نویی که با "رادیو تهران" صحبت می‌کرد از طرفداران فوتبال خواست که از تماشای فوتبال لذت ببرند. او ‌اضافه کرد: وقتی برای یک تماشاگر حادثه‌ای رخ دهد دیگر مهم نیست که طرفدار چه تیمی بوده است در این جا بحث ایرانی بودن‌مان مطرح می‌شود. به عنوان یک برادر می‌گویم که این رفتارها در شان ما ایرانیان نیست. البته ما یک کشور ثروتمند هستیم و منابع زیادی در کشور داریم. جوانان ایرانی مطالبات به حقی دارند اما باز هم می‌گویم که این نوع رفتارها درست نیست.

سرمربی سپاهان در مورد شرایط لیگ هم، بیان‌ کرد: سه هفته‌ از لیگ گذشته است اما هنوز تیم‌ها به روند حرکتی‌شان نرسیده‌اند. عیار لیگ، دو هفته‌ دیگر مشخص می‌شود اما چیزی که مشخص است با برنامه بودن همه تیم‌هاست. در جدول رده‌بندی تیم‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و ممکن است یک تیم با یک پیروزی از انتهای جدول رده‌بندی به بالای جدول بیاید.او با بیان این که امسال لیگ خوبی خواهیم داشت، بیان‌ کرد: حضور تماشاگران به جذابیت لیگ امسال ‌اضافه خواهد کرد. تماشاگران تیم‌های نساجی مازندران، مسجد سلیمان، سپاهان، استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، همه و همه به بهتر شدن لیگ‌مان کمک می‌کند.سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه‌ درباره جذب دژاگه و شجاعی توسط تراکتورسازی، توضیح داد: من معمولا درباره جایی که مسوولیتی ندارم صحبتی نمی‌کنم. من به طور کلی از آقای زنوزی تشکر می‌کنم که برای فوتبال خرج می‌کند و پس از چند سال که بحث خرید تراکتورسازی توسط او وجود داشت، زنوزی بالاخره این تیم را خرید.

وی گفت: جذب شجاعی و دژاگه از جنبه‌های مختلف می‌تواند به جذابیت لیگ ‌اضافه کند. برای مثال کریستیانو رونالدو شاید از لحاظ فنی شرایط پنج سال پیشش را نداشته باشد اما تیم بزرگی مانند یوونتوس به خاطر ابعاد دیگر این بازیکن او را جذب می‌کند.او ادامه‌ داد:  اشکان دژاگه و مسعود شجاعی نیز زمانی که به لیگ ایران آمدند، به این لیگ جذابیت دادند. همان طور که دیدید در تمرین اول، محل تمرین تراکتورسازان به خاطر حضور شجاعی و دژاگه پر شد.قلعه‌نویی در ادامه‌ گفت‌: من باید از این فرصت استفاده کنم و به کار پهلوانی شخص آقای نصیرزاده و باشگاه ماشین سازی اشاره کنم. البته نمی‌دانم که در حال‌ حاضر اسم این تیم ماشین سازی است یا گسترش فولاد. آن‌ها کار اخلاقی درباره سپیدرود کردند. هم‌چنین کاری که رحمتی پس از گل خوردن از ذوب آهن انجام داد و به بازیکن حریف کمک کرد. فوتبال ما نیاز به این رفتارها دارد. ان‌شاء‌الله مملکت ما به سمت اخلاق مداری گام بر دارد. این خصلت در چند سال گذشته در کشور ما کم رنگ شده است.

سرمربی سپاهان درباره دیدار مقابل پیکان، گفت‌: من در رابطه با تیم خودم صحبت می‌کنم. ما فوتبال خوبی مقابل پیکان بازی کردیم. من یک بار در اجلاسی که در شهر برلین برگزار می‌شد به عنوان مربی تیم‌ ‌ملی راجع‌ به تجزیه و تحلیل عملکرد مربیان صحبت کردم. عملکرد آن‌ها از دو جنبه ساختار دفاعی و حمله مورد بررسی قرار می‌گیرد.او افزود: در بازی اول مقابل مسجد سلیمان در حد لیگ یک هم  بازی نکردیم اما مقابل پیکان خیلی خوب ظاهر شدیم و به آن‌ها موقعیت ندادیم. دیروز (جمعه) بد شانسی به سراغ تیم ما آمد و عدالت فوتبال در حق ما اجرایی نشد. ما از قبل می دانستیم که پیکان بسته بازی می‌کند، به همین دلیل چاره‌ای برای آن اندیشیدیم و توانستیم موقعیت‌های خوبی ایجاد کنیم. گلایه‌ای که من نسبت به پیکانی‌ها داشتم به خاطر اتلاف وقت آن‌ها بود. ما توقع این رفتارها را نداشتیم. جلالی و مطهری، مربیان خوبی هستند خصوصا مطهری که قطعا آینده روشنی دارد.قلعه‌نویی هم‌چنین درباره آمار پایین گل در بازی‌های لیگ برتر، توضیح داد: من در اوایل صحبتم گفتم که تیم‌ها هنوز شکل کامل نگرفته‌اند. سپاهان کلی تغییرات داشته است و نیاز به زمان دارد. همان طور که استقلال نیز کلی تغییرات داشت و در دو بازی نخست آن نمایشی را که دیدید را از خود نشان داد اما در بازی سوم با یک نمایش عالی سه گل به تراکتورسازی زد. پارسال استقلال هم تغییرات زیادی داشت که پس از چند هفته‌ تیم‌شان شکل گرفت. این‌ها همه هنر وینفرد شفر است.

سرمربی سپاهان در ادامه‌ صحبت‌هایش، بیان‌ کرد: هم‌چنین تفکر فوتبال ایران به سمت فوتبال بسته رفته است. من زمانی که در استقلال اهواز و مس کرمان که از تیم‌های معمولی لیگ بوده حضور داشتم از لحاظ گلزنی جزو برترین‌ها بودیم. من ترجیح می‌دهم به جای نتیجه‌ یک بر صفر، سه بر دو پیروز شوم. مثلا پارسال در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال می‌توانستم دفاعی بازی کنم اما به این خاطر که به دنبال فوتبال زیبا هستم هجومی بازی کردیم.او درباره اظهارات داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان که سپاهان را تیمی گران قیمت قلمداد کرده بود، بیان‌ کرد: داریوش یزدی پس از آن با من تماس گرفت و از من عذرخواهی کرد. سازمان لیگ باید قراردادها را منتشر کند. من به آقای فتاحی بارها گفته بودم که اول از همه قراردادهای سپاهان را منتشر کند. انتشار قراردادهای بازیکنان در همه جای دنیا مرسوم است. هم‌چنین وقتی یوونتوس کریستیانو رونالدو را جذب می‌کند تیم ته جدولی به یووه اعتراض نمی‌کند.

قلعه‌نویی در ادامه‌ خاطره‌ای از زمان حضورش در استقلال تعریف کرد و گفت‌: من زمانی که در استقلال بودم یک روز توانستیم مسجد سلیمان را ببریم و به صدر جدول رده‌بندی برسیم. قبل از این بازی من به آقای افشارزاده گفتم که ۱۰۰ میلیون پاداش برای تیم در نظر بگیرد اما او روز قبل از بازی مقابل نفت تماس گرفت و گفت‌ نتوانستیم این پول را فراهم کنیم. ما در آن فصل مشکلات زیادی داشتیم و بازیکنانی مانند قاضی و آندو را از دست دادیم و بازیکنانی را در اختیار گرفتیم که دست و بال‌مان بسته شد. من هیچ وقت زمانی که در استقلال حضور داشتم به سپاهان اعتراض نمی‌کردم.
سرمربی سپاهان در ادامه‌، تصریح کرد: آقای فتاحی! قراردادهای سپاهان را به همه نشان بده تا یکسری از دوستان که نگران سپاهان هستند، به کارهای تاکتیکی خودشان برسند و شب راحت بخوابند.قلعه‌نویی در پایان درباره اتفاقاتی درگیری‌هایی که در هفته‌ سوم لیگ برتر در ورزشگاه‌ها رخ داد، گفت‌: من از مردم می‌خواهم که از فوتبال لذت ببرند. البته خواسته یا ناخواسته دو، سه نفر بودند که در این درگیری‌ها دخالت داشتند.
مرجع : ایسنا